Ahtojen säätö

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
TuomasJ
"Turbo"
Viestit: 218
Liittynyt: Su Marras 07, 2004 21:08
Paikkakunta: Oulu/Kaustinen

Ahtojen säätö

Viesti Kirjoittaja TuomasJ »

Auto on -86 9000 turbo. Ahtojen säätö tapahtuu bleedaamalla ja APC ei ole mukana ahtojen säätämisessä. Elikkä kun sulkee bleedin niin auto ahtaa n.1 bar mutta jos haluat pienentää ahtoja, joudut ruuvaaamaan bleed-venttiilin täysin auki jotta hukkis tiputtaa ahdot. Ahdot tippuu heti kerralla 0.2 bariin. Mistähän voisi kiikastaa että ahtoja ei saa säädettyä "portaattomasti". Jos otan bybassilta letkun pois niin auto ahtaa n.0.4 baria.
-90 Mercedes Benz w124 250D Man.
-91 Kawasaki ZZR 1100
JuHem
"Hölösuu"
Viestit: 1065
Liittynyt: La Tammi 22, 2005 17:36
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja JuHem »

Mä mistään mitään tiedä, mutta eikö bleederin avaamisen pitäisi nostaa ahtoja, eikä laskea 8O Onko sitten asennus väärin vai mikä :roll:
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
TuomasJ
"Turbo"
Viestit: 218
Liittynyt: Su Marras 07, 2004 21:08
Paikkakunta: Oulu/Kaustinen

Viesti Kirjoittaja TuomasJ »

Tai siis se bleedi on semmonen että se on kiinni tai sitte se päästää ilmaa hukkikselle enemmän kun ruuvaa auki. Eli heti kun ruuvaat tarpeeksi niin tietyssä kohtaa ahdot tippuvat 1 barista 0.2 bariin
-90 Mercedes Benz w124 250D Man.
-91 Kawasaki ZZR 1100
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Ei kai se ventiili ole suoraan tuon letku välissä? Jos haluat säädettävyyttä niin sen täytyy olla vuotava eli "Y" kappale siihen letkuun ja siihen "vapaaseen" osaan tuo vena kiinni ja säätämään. http://kotinetti.suomi.net/enkenberg/Pr ... ve_01.html

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
TuomasJ
"Turbo"
Viestit: 218
Liittynyt: Su Marras 07, 2004 21:08
Paikkakunta: Oulu/Kaustinen

Viesti Kirjoittaja TuomasJ »

Nyt pitäis olla kondiksessa bleed asia. Mutta silloin kun pitää lähteä testilenkille, bensapumppu pamahtaa rikki, auto ei käy kunnolla ja kaamea ääni kuuluu pumpusta.
-90 Mercedes Benz w124 250D Man.
-91 Kawasaki ZZR 1100
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Mimmi kirjoitti:Sinulla on bleedin tilalla nyt kuristin. Kuristimella olet saanut hukkikselle menevän paineen poistettua kokonaan (tämä vastaa ilman hukkista ajamista).
Bleed tulee asentaa kuten V-M kertoi. Muistathan, että bleedin käytöllä kone menee laihalle ahdoilla (ECU ei osaa rikastaa seosta, koska se ei tiedä todellista painetta).
Paitsi jos kyseessä on Lamdalla varustettu kulkine,seoksien laihalle menemisestä ei ole huolta( tietysti suuttimien tuoton rajoissa).

Tuossa linkissä omasta dyno vedosta maksimi teholla seos:

http://kotinetti.suomi.net/enkenberg/Dy ... ult_3.html

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9405
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Olisiko tuo bleed-valve sitten kaikin puolin turvallinen ja toimiva ratkaisu esim. vm 1994 2.3LPT:hen?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Omassa tuo on ollut käytössä ilman ongelmia. Aiheesta on käyty keskustelua.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Vastaa Viestiin