Vinkkejä kaivataan

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Reetu

Vinkkejä kaivataan

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Nyt kun oon ahertanut satkun kimpussa, on tullut eteen asioita josta haluaisin selvitä helpommalla tavalla.

Eli kuinka saadaan iskunvaimennin yläpäästään irti , kun rupeaa se tanko pyöriin mukana , ja ei mikään avain tai pihdit pysy siellä ylä kantissa?

Sit kuinka saadaan alapallonivel myös irti kun pyörii mukana?

Näiden kanssa kun kamppailee , vierähtää pian tunti jos toinenkin, ja palas tupakkaa mutta kun en polta.

Siisi tarkoitus olis saada nuo ehyenä irti .
cc
"Viggen"
Viestit: 564
Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 19:53

Viesti Kirjoittaja cc »

Jos oikein ymmärsin, alapallon mutteri ei aukea. Tollasen olen saanut auki kun tunkilla nostaa alatukivarresta. Puree kartio paremmin kiinni.
#1894 : 9000 CS 2.0t -96 , 9-3 SC TiDS -09 , 9-3 Cab 1.8t+Hirsch -05 . . . . Entiset : 90 -85 , 900c -88 , 900s 2,3i -96
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Just näin ..Ok..kiitti
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2083
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

eikös iskarin yläpäässä ylensä oo sellanen kanta josta saa pidettyä kiintoavaimella tai jakarilla kun kiertää mutterin auki. edessä on joksenkin vaan ahtaalla nuo ylä päät niin aiheuttaa hieman vaikeutta.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

lukkotongit sinne iskariin kiinna lokarin sisälle, ihan ylhäälle tietysti..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2294
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja stara »

jos eellämainitut ei pelitä niin voi kokeilla seuraavia:
- siis nosta tunkilla sieltä pallon alta lähes koko keula raakasti ilmaan , silmukkaan kolauttaminen saattaa lisäksi parantaa asettumista.

- tee panta tai värkkäile jonkunsortin puristin, jolla puristat pallon kartiota tiukkaan tai pyydä kaveria puristamaan lisäksi pihdeillä

iskareista:
- jos tuplamutterit niin edessä kokeile pulttipyssyllä tai laikkaa lenkkiavain alle mutterin vahvuiseski ( jolloin voit sillä pitää alemmasta vastaan) tai osta biltemasta sellainen aika lelu erikoisavain jolla voi pitää pään tapista kii
- pidä pihdeillä suojuksesta vastaan ( joissakin on muoviset suojat, ne tuppaa repeemään)

Takaiskarit:
- putsaa hyvin ruosteet ja mössöt pois ja rasvaa se tai avaa kierre hylsyyn heftatulla pakalla , kierre on yleensä ( ainakin Sacheissa) M 10* 1.0 eli hienokierre. Muuten kuten edellä
siinä ne mahikset
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

No mutta siinähän niitä tulikin , kiitoksia eiköhän onnistu nyt. :lol:
jusa_71
"Hölösuu"
Viestit: 1631
Liittynyt: La Kesä 25, 2005 20:50
Paikkakunta: lahti

iskarit

Viesti Kirjoittaja jusa_71 »

mää irroitin edestä iskarit juuri.
ei sit irronnyt lenkeillä joten pamautin auki pulttipyssyllä ja johan irtos
ei tarvinnut ees pitää vastaan muutakuin pelkästään käsin
:D
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Edestä lähti mullakin hienosti , mut takaiskarit tuotti ongelmia , tosin irti ovat nyt.
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3986
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Minä vedin kylmästi rälläkällä takaa kumipuslan juuresta poikki. En alkanut arpomaan. Biltemalla on muuten näppärät holkit, jotka menee toistensa sisään ja niillä saa auki myös
# 419 Vesa Pohjalainen
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Täytyypä muistaa jos ja kun käy biltemassa , tossa oli vain sellainen ongelma , että auto oli purkuun tullut hyvät iskarit ja olisin halunnut ne itelle, mut eihän ne lähtenyt ehyenä irti. :cry:
Vastaa Viestiin