99 turbon museokatsastus

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
swecos
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: Ke Elo 10, 2005 04:55

m,

Viesti Kirjoittaja swecos »

fsdvSDV
Passi
"Hirsch"
Viestit: 931
Liittynyt: Su Syys 14, 2003 10:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Passi »

Hitsauksista kun tuossa puhuttiin niin saumat tulee päittäin, eli päällekkäisiä ei todellakaan tule. Hitsipylpyrät hipasee laikalla tasaiseksi, maalia, tiivistekittiä. Näin siis pohjassa.

Pintapuolelle sitten perinteiset pakkeloinnit.

Sanotaanko että mielestäni on aivan turha puhua että toinen museoauto on parempi kuin toinen. Sehän nyt on itsestään selvää!! Ja mielestäni aivan yks paskan hailea jos ostaa uusia osia. Uusista osistahan se auto tehtaallakin tehdään. Ja museokatsastusohjeissa mainitaan että "kuin juuri tullut tehtaan valmistuslinjalta". Lompakon paksuudellahan se loppupeleissä menee.

Piste.


T. Pasi
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Passi kirjoitti:Hitsauksista kun tuossa puhuttiin niin saumat tulee päittäin, eli päällekkäisiä ei todellakaan tule. Hitsipylpyrät hipasee laikalla tasaiseksi, maalia, tiivistekittiä. Näin siis pohjassa.

Pintapuolelle sitten perinteiset pakkeloinnit.

Sanotaanko että mielestäni on aivan turha puhua että toinen museoauto on parempi kuin toinen. Sehän nyt on itsestään selvää!! Ja mielestäni aivan yks paskan hailea jos ostaa uusia osia. Uusista osistahan se auto tehtaallakin tehdään. Ja museokatsastusohjeissa mainitaan että "kuin juuri tullut tehtaan valmistuslinjalta". Lompakon paksuudellahan se loppupeleissä menee.

Piste.


T. Pasi
Niin mielestäni tässä asiassa on täysin turha hermoilla suuntaan tai toiseen.
Mielestäni kuitenkin ehdottoman paras vaihtoehto on sellainen yksilö jolle ei ole tehty mitään ennen museoleimaa. Mutta täällä kotimaassa se ei ole mahdollista, peltejä on jouduttu uusimaan useampaankin otteeseen auton saavuttaessa tuon 25/30 vuoden iän.

Valitettavasti noista vanhemmista (vaikkapa 50-luvun) autoista ei ole jäljellä useinkaan muuta kuin korin muoto, mittaristo ja joitain kivoja yksityiskohtia, sekä se noin 20-45% mitä korista on vielä ehjänä hiekkapuhalluksen jälkeen.
Siis näissä autoissa ei ole alkuperäistä kuin nuo mainitsemani osat, kaikki muu on peräisin jostain muusta kulkineesta.
Tämä sopii omaan katsantokantaani aivan hyvin, mielestäni tälläinen auto tavallaan edustaa samanlaista autoa kuin se alunperin oli, olematta kuitenkaan siltikään olemukseltaan sama auto, vaikkakin valmistenumero täsmäisikin.
Yhtä lailla tuollainen, vaihdetuista osista ja uusista pelleistä valtavin ponnisteluin koottu auto ansaitsee mielestäni ehdottomasti museoauton statuksen, vaikka olisikin ns. "uudistuotantoa" kunhan vastaa senaikaisen tietyn tyyppisen ajoneuvon kriteereitä.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Vastaa Viestiin