Ei lataa?
Ei lataa?
Pitipä lähtee kaupungille mutta ei latauksen valo sammunu käynnistyksen jälkeen. EDU näyttää 10,5 -- 11,5 riippuen onko valot päälllä vai ei. Tuntus siis että laturi on poissa pelistä. Onko jotain mitä vois koittaa tarkistaa ensimmäisenä, kiesi on kerrostalon parkkipaikalla joten siinä ei mitään isompaa savottaa pysty alottaan.
lataus
kokeileppa ensimmäisenä akunkengät...ovathan kunnolla kiinni. Sen jälkeen laturille tulevat johdotukset ja niiden kiinnitys..ja hiilisilta/jännitteen tasaaja voi olla sökö,kahdella tasapää ruuvilla laturin perässä muistaakseni kiinni ja maksaa abaut parikympppiä..jos vaikka noilla pääsis alkuun
Re: lataus
Joo kai se on se säätäjä/hiilet, 220tkm lasissa joten tullu kilometrit täyteen. Taitaa olla se laturi vaan niin persemäisessä paikassa että ei onnistu vaihto kotikonstein... Auto on -94, mistäs sen nyt tietää mikä laturi siellä on, 90A vai 115A, noi on EPC:n mukaan vaihtunu 93 -- 95 aika tiukkaan tahtiinTURBOapc kirjoitti:kokeileppa ensimmäisenä akunkengät...ovathan kunnolla kiinni. Sen jälkeen laturille tulevat johdotukset ja niiden kiinnitys..ja hiilisilta/jännitteen tasaaja voi olla sökö,kahdella tasapää ruuvilla laturin perässä muistaakseni kiinni ja maksaa abaut parikympppiä..jos vaikka noilla pääsis alkuun

Noniin laturinpää jumpattu auki tolla ihanassa vesisateessa. Siinähän se köllöttelikin heti imusarjan alla. Onnistu aukoo yläkautta ok, tosin sen muovisen päädyn pienet ruuvit oli hieman ilkeät, taskulampustakin tietysti oli patterit lopussa. Hiilet näyttäs olevan aika finaalissa, semmoset n. puolensentin tököt. No huomenna pitää lähtee uutta metsästään, toivottavasti korjaantuu tällä.
Tarkistaisit nyt samalla sitten liukurenkainen kuntokin.
Varsinkin jos niissä hiilentyngissä näkyy kipinöinnin jälkiä.
Voi olla ettei uudet hiilet/säätäjä paketti kauaa auta jos liukurenkaat on syöpynyt kipinöinnin takia.
Suosittelisinkin purkamaan koko generaattorin ja samalla vaihtamaan uudet laakeritkin, niin taas ois 300tkm huoletonta sen osalta.

Varsinkin jos niissä hiilentyngissä näkyy kipinöinnin jälkiä.

Voi olla ettei uudet hiilet/säätäjä paketti kauaa auta jos liukurenkaat on syöpynyt kipinöinnin takia.
Suosittelisinkin purkamaan koko generaattorin ja samalla vaihtamaan uudet laakeritkin, niin taas ois 300tkm huoletonta sen osalta.

Liukurenkaat oli ok, uus säädin/hiilet paikallaan maksokin vielä 60eKurko kirjoitti:Tarkistaisit nyt samalla sitten liukurenkainen kuntokin.![]()
Varsinkin jos niissä hiilentyngissä näkyy kipinöinnin jälkiä.![]()
Voi olla ettei uudet hiilet/säätäjä paketti kauaa auta jos liukurenkaat on syöpynyt kipinöinnin takia.
Suosittelisinkin purkamaan koko generaattorin ja samalla vaihtamaan uudet laakeritkin, niin taas ois 300tkm huoletonta sen osalta.

Oliko.JouniCSE kirjoitti:Liukurenkaat oli ok, uus säädin/hiilet paikallaan maksokin vielä 60eKurko kirjoitti:Tarkistaisit nyt samalla sitten liukurenkainen kuntokin.![]()
Varsinkin jos niissä hiilentyngissä näkyy kipinöinnin jälkiä.![]()
Voi olla ettei uudet hiilet/säätäjä paketti kauaa auta jos liukurenkaat on syöpynyt kipinöinnin takia.
Suosittelisinkin purkamaan koko generaattorin ja samalla vaihtamaan uudet laakeritkin, niin taas ois 300tkm huoletonta sen osalta.. No eipä auttanut sitten yhtään, ei lataa pätkääkään. Oisko sitten diodisilta paskana? Tää homma syö nyt miestä rotan lailla...


Eikun laturi pöydälle sieltä lokarin kautta pilkkeiksi ja katso uudelleen.

Olivat ihan liian kalliit viimetalviseen tilapäissatkuuni, säädinkin löytyi vähän käytettynäKurko kirjoitti:
Niin ne liukurenkaat (kustannus noin 5e)

Tontussakos joutuu ottamaan laturin ulos oikean sisälokasuojan kautta?
Omastani otin ensin imusarjan pois tieltä niin sitten lähti nätisti

Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Ei tuntunut sormiin mitään uraa. Tossa lyhytlohkosessa 2.3 koneessahan se laturi köllöttelee siinä imusarjan alla, tuskin saa paremmin alakautta. Laturi on se 90A malli jossa on takaosassa muovikuori jonka alla näkyy suoraan säädin ja liukurenkaat. Siis totaalisen erilainen kun vanhempien tonttujen ulkosella tuuletuksella varustettu 80A laturi. Eipä siitä kai saa purettuakaan muuta kun sen muovipäädyn pois. Ei kai siinä muuta auta ku vaihtaa koko roska, ei kellään sattus oleen nurkissa toimivaa 90A/110A laturia tohon?Kurko kirjoitti:
Oliko.miten todettu.
![]()
Eikun laturi pöydälle sieltä lokarin kautta pilkkeiksi ja katso uudelleen.
Niin tontussa joutuu.ng900aero kirjoitti:Olivat ihan liian kalliit viimetalviseen tilapäissatkuuni, säädinkin löytyi vähän käytettynäKurko kirjoitti:
Niin ne liukurenkaat (kustannus noin 5e)![]()
Tontussakos joutuu ottamaan laturin ulos oikean sisälokasuojan kautta?
Omastani otin ensin imusarjan pois tieltä niin sitten lähti nätisti


Vaan nuo "korjaukset" PITÄÄ tehdä ennenkuin se lamppu ilmoittelee itsestään.

(pitäis varmaan kuulua huolto-ohjelmaan Laturin hiilet 200t ja laakerit ja liukurenkaat 350t. yms)

Lähti kumminkin koneennoston ohessa kätevästiKurko kirjoitti:
Vaan nuo "korjaukset" PITÄÄ tehdä ennenkuin se lamppu ilmoittelee itsestään.![]()
(pitäis varmaan kuulua huolto-ohjelmaan Laturin hiilet 200t ja laakerit ja liukurenkaat 350t. yms)

Tosta -93:sta on kanssa hiilet ihan loppu (luokkaa 5mm) eikä poltellut vielä valoa. Liukurenkaissa tuntuu aika syvät urat, onkos ne sen kummemmat vaihtaa kuin kuupan laturiin? Ja helat/laakerit kans uusiksi, muita huollettavia kohteita ei taida ollakaan, uskon että ton diodit olisivat kunnossa kun latas maks. 14.1V?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Lähtteehän se koneenkanssa joo.
Vaan tuleehan toi sieltä lokarin takaosan kauttakin ihan iisisti. (jopa yli 10V vanhassa).
Suosittelisin kuitenkin , jos ei kiinostus / viitsimys yms. riitä ruveta korjaamaan genua mikä on polttanut merkkivaloa ja sillä on ajettu sen jälkeenkin, vaihtolaturi on hyvä ratkaisu.
jos siis ei mielenkiinto riitä. 
No summa, eli osta vaihtolaturi jos ei kinnosta edellistä korjata.
Ja hiilien vaihto ei ole mikään 2-300t pyörineen korjaus.

Vaan tuleehan toi sieltä lokarin takaosan kauttakin ihan iisisti. (jopa yli 10V vanhassa).

Suosittelisin kuitenkin , jos ei kiinostus / viitsimys yms. riitä ruveta korjaamaan genua mikä on polttanut merkkivaloa ja sillä on ajettu sen jälkeenkin, vaihtolaturi on hyvä ratkaisu.


No summa, eli osta vaihtolaturi jos ei kinnosta edellistä korjata.
Ja hiilien vaihto ei ole mikään 2-300t pyörineen korjaus.
