Ei lataa?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Ei lataa?

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

Pitipä lähtee kaupungille mutta ei latauksen valo sammunu käynnistyksen jälkeen. EDU näyttää 10,5 -- 11,5 riippuen onko valot päälllä vai ei. Tuntus siis että laturi on poissa pelistä. Onko jotain mitä vois koittaa tarkistaa ensimmäisenä, kiesi on kerrostalon parkkipaikalla joten siinä ei mitään isompaa savottaa pysty alottaan.
TURBOapc
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: La Elo 16, 2003 11:49
Paikkakunta: Oulu

lataus

Viesti Kirjoittaja TURBOapc »

kokeileppa ensimmäisenä akunkengät...ovathan kunnolla kiinni. Sen jälkeen laturille tulevat johdotukset ja niiden kiinnitys..ja hiilisilta/jännitteen tasaaja voi olla sökö,kahdella tasapää ruuvilla laturin perässä muistaakseni kiinni ja maksaa abaut parikympppiä..jos vaikka noilla pääsis alkuun
kostape
"Hölösuu"
Viestit: 1277
Liittynyt: To Kesä 19, 2003 13:32
Paikkakunta: Nurmijärvi/Renko

Viesti Kirjoittaja kostape »

Jos on paljon ajettu auto ja laturi, niin voisi olla kuluneet hiilet, vaihdettava ns. hiilisilta, itselleni on käynyt pari kertaa. Toisella kerralla vaihdoin tarvikelaturin, mikä oli pikkuseikkailu hihnapyörän koon takia.
pentti3.kostamo@gmail.com
045-2502018
96 -64... ja uudempiakin
V4-purkuvaraosia
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: lataus

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

TURBOapc kirjoitti:kokeileppa ensimmäisenä akunkengät...ovathan kunnolla kiinni. Sen jälkeen laturille tulevat johdotukset ja niiden kiinnitys..ja hiilisilta/jännitteen tasaaja voi olla sökö,kahdella tasapää ruuvilla laturin perässä muistaakseni kiinni ja maksaa abaut parikympppiä..jos vaikka noilla pääsis alkuun
Joo kai se on se säätäjä/hiilet, 220tkm lasissa joten tullu kilometrit täyteen. Taitaa olla se laturi vaan niin persemäisessä paikassa että ei onnistu vaihto kotikonstein... Auto on -94, mistäs sen nyt tietää mikä laturi siellä on, 90A vai 115A, noi on EPC:n mukaan vaihtunu 93 -- 95 aika tiukkaan tahtiin :roll:
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

Noniin laturinpää jumpattu auki tolla ihanassa vesisateessa. Siinähän se köllöttelikin heti imusarjan alla. Onnistu aukoo yläkautta ok, tosin sen muovisen päädyn pienet ruuvit oli hieman ilkeät, taskulampustakin tietysti oli patterit lopussa. Hiilet näyttäs olevan aika finaalissa, semmoset n. puolensentin tököt. No huomenna pitää lähtee uutta metsästään, toivottavasti korjaantuu tällä.
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Tarkistaisit nyt samalla sitten liukurenkainen kuntokin. :o
Varsinkin jos niissä hiilentyngissä näkyy kipinöinnin jälkiä. :!:
Voi olla ettei uudet hiilet/säätäjä paketti kauaa auta jos liukurenkaat on syöpynyt kipinöinnin takia.
Suosittelisinkin purkamaan koko generaattorin ja samalla vaihtamaan uudet laakeritkin, niin taas ois 300tkm huoletonta sen osalta. :)
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

Kurko kirjoitti:Tarkistaisit nyt samalla sitten liukurenkainen kuntokin. :o
Varsinkin jos niissä hiilentyngissä näkyy kipinöinnin jälkiä. :!:
Voi olla ettei uudet hiilet/säätäjä paketti kauaa auta jos liukurenkaat on syöpynyt kipinöinnin takia.
Suosittelisinkin purkamaan koko generaattorin ja samalla vaihtamaan uudet laakeritkin, niin taas ois 300tkm huoletonta sen osalta. :)
Liukurenkaat oli ok, uus säädin/hiilet paikallaan maksokin vielä 60e :twisted: . No eipä auttanut sitten yhtään, ei lataa pätkääkään. Oisko sitten diodisilta paskana? Tää homma syö nyt miestä rotan lailla...
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

JouniCSE kirjoitti:
Kurko kirjoitti:Tarkistaisit nyt samalla sitten liukurenkainen kuntokin. :o
Varsinkin jos niissä hiilentyngissä näkyy kipinöinnin jälkiä. :!:
Voi olla ettei uudet hiilet/säätäjä paketti kauaa auta jos liukurenkaat on syöpynyt kipinöinnin takia.
Suosittelisinkin purkamaan koko generaattorin ja samalla vaihtamaan uudet laakeritkin, niin taas ois 300tkm huoletonta sen osalta. :)
Liukurenkaat oli ok, uus säädin/hiilet paikallaan maksokin vielä 60e :twisted: . No eipä auttanut sitten yhtään, ei lataa pätkääkään. Oisko sitten diodisilta paskana? Tää homma syö nyt miestä rotan lailla...
Oliko. :?: miten todettu. :?:
Eikun laturi pöydälle sieltä lokarin kautta pilkkeiksi ja katso uudelleen. :?
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9416
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Mulla lähti satkussa lataamaan vasta hetken päästä, eli kunnes uraiset liukurenkaat olivat syöneet hiilenpäät sopivan kapeiksi :wink:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

ng900aero kirjoitti:Mulla lähti satkussa lataamaan vasta hetken päästä, eli kunnes uraiset liukurenkaat olivat syöneet hiilenpäät sopivan kapeiksi :wink:
Niin ne liukurenkaat (kustannus noin 5e) :D
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9416
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Kurko kirjoitti:
Niin ne liukurenkaat (kustannus noin 5e) :D
Olivat ihan liian kalliit viimetalviseen tilapäissatkuuni, säädinkin löytyi vähän käytettynä :lol:

Tontussakos joutuu ottamaan laturin ulos oikean sisälokasuojan kautta?
Omastani otin ensin imusarjan pois tieltä niin sitten lähti nätisti :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

Kurko kirjoitti:
Oliko. :?: miten todettu. :?:
Eikun laturi pöydälle sieltä lokarin kautta pilkkeiksi ja katso uudelleen. :?
Ei tuntunut sormiin mitään uraa. Tossa lyhytlohkosessa 2.3 koneessahan se laturi köllöttelee siinä imusarjan alla, tuskin saa paremmin alakautta. Laturi on se 90A malli jossa on takaosassa muovikuori jonka alla näkyy suoraan säädin ja liukurenkaat. Siis totaalisen erilainen kun vanhempien tonttujen ulkosella tuuletuksella varustettu 80A laturi. Eipä siitä kai saa purettuakaan muuta kun sen muovipäädyn pois. Ei kai siinä muuta auta ku vaihtaa koko roska, ei kellään sattus oleen nurkissa toimivaa 90A/110A laturia tohon?
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

ng900aero kirjoitti:
Kurko kirjoitti:
Niin ne liukurenkaat (kustannus noin 5e) :D
Olivat ihan liian kalliit viimetalviseen tilapäissatkuuni, säädinkin löytyi vähän käytettynä :lol:

Tontussakos joutuu ottamaan laturin ulos oikean sisälokasuojan kautta?
Omastani otin ensin imusarjan pois tieltä niin sitten lähti nätisti :D
Niin tontussa joutuu. :) Vaan eihän tohon takaosan ja ton "genun" irroitukseen mene nosturilla kuin varttitunti. (jos lähtee lokarin mutterit irti suosiolla) :?

Vaan nuo "korjaukset" PITÄÄ tehdä ennenkuin se lamppu ilmoittelee itsestään. :(
(pitäis varmaan kuulua huolto-ohjelmaan Laturin hiilet 200t ja laakerit ja liukurenkaat 350t. yms) :?:
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9416
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Kurko kirjoitti:
Vaan nuo "korjaukset" PITÄÄ tehdä ennenkuin se lamppu ilmoittelee itsestään. :(
(pitäis varmaan kuulua huolto-ohjelmaan Laturin hiilet 200t ja laakerit ja liukurenkaat 350t. yms) :?:
Lähti kumminkin koneennoston ohessa kätevästi :D

Tosta -93:sta on kanssa hiilet ihan loppu (luokkaa 5mm) eikä poltellut vielä valoa. Liukurenkaissa tuntuu aika syvät urat, onkos ne sen kummemmat vaihtaa kuin kuupan laturiin? Ja helat/laakerit kans uusiksi, muita huollettavia kohteita ei taida ollakaan, uskon että ton diodit olisivat kunnossa kun latas maks. 14.1V?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Lähtteehän se koneenkanssa joo. :)
Vaan tuleehan toi sieltä lokarin takaosan kauttakin ihan iisisti. (jopa yli 10V vanhassa). :)
Suosittelisin kuitenkin , jos ei kiinostus / viitsimys yms. riitä ruveta korjaamaan genua mikä on polttanut merkkivaloa ja sillä on ajettu sen jälkeenkin, vaihtolaturi on hyvä ratkaisu. :) jos siis ei mielenkiinto riitä. :?
No summa, eli osta vaihtolaturi jos ei kinnosta edellistä korjata.
Ja hiilien vaihto ei ole mikään 2-300t pyörineen korjaus. :D
Vastaa Viestiin