ng900aero kirjoitti:Munkin mielestä se b204 on jotenkin voimaton alakierroksilla ennenkuin turbo alkaa puskea paineita kunnolla. B205 on tässä suhteessa parempi.
Jos jumppaat siitä kannen ja öljypohjan pois niin samalla vaivalla vaihdat siihen laakerit ja männänrenkaat ynnä hiot venttiilit
Jos mäntiä tarttet niin mulla olis sarja iskemättömiä alkuperäisiä hoonausylikokomäntiä
Kyllähän tuo laakerointi varmaan ois asiaa, vaan ajattelin tolla sen 400t ajella.
Ja autokin on jokapäiväisessä ojossa (eli ainoa kulkine perheessä taas)
Pitäis varmaan ostaa vara kone minkä laittais tuossa duunin nurkissa varalle.
Kurko kirjoitti:
Kyllähän tuo laakerointi varmaan ois asiaa, vaan ajattelin tolla sen 400t ajella.
Ja autokin on jokapäiväisessä ojossa (eli ainoa kulkine perheessä taas)
Pitäis varmaan ostaa vara kone minkä laittais tuossa duunin nurkissa varalle.
Halvemmaksi tulee ostaa vara-auto korjauksen ajaksi, nuo b204/b234 -koneet ovat kovissa hinnoissa
Kone vaan pois nokalta, uudet laakerit, sylinterien hoonaus ja uudet männät/renkaat, sekä venttiilien hionta ja uudet varsien kumit sekä uusi jakoketju niin ajat sillä 400tkm LISÄÄ
Niin ja samassahan sinne vaihtaisi 2.3:n kampiakselin ja kanget niin vääntäisi iloisemmin myös alle 2500rpm
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Kurko kirjoitti:Häh saahan noita tonnin molemmin puolin, ja ois aikaa kiilotella alakertaa yms.
Ja emäntä tykkäis.
Niin, tuo nyt on vähän makuasia, mun mielestäni tonni pelkästä aihiosta on paljon, remontoitava kun sekin kuitenkin on melko suurella todennäköisyydellä.
Tai osta multa kokonoinen täysremontoitu CSE 2.3TA-tonttu johon on tehty sitten koko kone uusiksi, ja siinä on mm. uusi laatikko, turbo, syyläri, kompressori, ABS-pumppu jne
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Kurko kirjoitti:Häh saahan noita tonnin molemmin puolin, ja ois aikaa kiilotella alakertaa yms.
Ja emäntä tykkäis.
Niin, tuo nyt on vähän makuasia, mun mielestäni tonni pelkästä aihiosta on paljon, remontoitava kun sekin kuitenkin on melko suurella todennäköisyydellä.
Tai osta multa kokonoinen täysremontoitu CSE 2.3TA-tonttu johon on tehty sitten koko kone uusiksi, ja siinä on mm. uusi laatikko, turbo, syyläri, kompressori, ABS-pumppu jne
Ostais ostais joo, jos ois tilaa.
Ja ei tuo nykyinenkään mitään isompaa huoltoa vaadi seuraavaan kahteen vuoteen =100t. (Toivottavasti)
Joo munkin tarttis saada tilaa tontille, nyt on 5 saabia ja yksi yhden auton talli
Nuo remonttihommat kun tahtovat aina laajeta, paras olisi jos pärjäisi tekemättä mitään. Vuotaakos se kansipahvi pahasti?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ng900aero kirjoitti:Joo munkin tarttis saada tilaa tontille, nyt on 5 saabia ja yksi yhden auton talli
Nuo remonttihommat kun tahtovat aina laajeta, paras olisi jos pärjäisi tekemättä mitään. Vuotaakos se kansipahvi pahasti?
No ei tosiaankaan vuoda.
Wurhtin puhastus sprayllä kun pesee niin viikon päästä taas alkaa näkeen, että kosteahan se on tosta kannenkulmasta ja öljyt pysyy ton 10t maksimissa. (no okei ehkä oli nyt 2-3mm tippunut)/10tkm.
Eli vaihdan kansipahvin ja ölkkäpumpun ja teen alapäähän lisää herkkyyttä poistamalla ton tärinäntapon pikahuoltona ja ajelen tyytyväisenä seuraavat 100t.
Ja ostan jahka löydän aihion töihin nurkkiin notkumaan.
ng900aero kirjoitti:Miksikäs meinaat sen tiivisteen vaihtaa?
Tuollainen hikoilu kuuluu jo ikään ja kilometreihin
Minä en tekisi tuolle mitään muuta kuin ajelisin tyytyväisenä sen 100tkm
Ihan vaan, ettei lenssais seuraavaan 100tkm:ään.
Vaan eihän tuo nyt maailmaa kaada vaikka räjähtäisikin.
Seurataan tilannetta ja ei vielä tehdä yhtään mitään.
(Muitakin murheita esim; tuo SRS mihin löytyy kyllä ohjeita jos boksissa lukisi tuo BMW vaan kun ei lue).
ng900aero kirjoitti:Osta pois vaan, vm 1994 on jo pitkälohkoinen, niissä ketju taitaa kestää vähän pidempään. Ja kun ketju alkaa ääntämään niin sen poisto ei paljoa kustanna, on kertakaikkisen turha järjestelmä koko tasapainosysteemi.
ng900aero kirjoitti:Osta pois vaan, vm 1994 on jo pitkälohkoinen, niissä ketju taitaa kestää vähän pidempään. Ja kun ketju alkaa ääntämään niin sen poisto ei paljoa kustanna, on kertakaikkisen turha järjestelmä koko tasapainosysteemi.
-94 on jo LYHYTKONEINEN, taisit tarkoittaa..
Joo, sori pieni lapsus
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ng900aero kirjoitti:Osta pois vaan, vm 1994 on jo pitkälohkoinen, niissä ketju taitaa kestää vähän pidempään. Ja kun ketju alkaa ääntämään niin sen poisto ei paljoa kustanna, on kertakaikkisen turha järjestelmä koko tasapainosysteemi.
-94 on jo LYHYTKONEINEN, taisit tarkoittaa..
Ja lisäksi -95 tuli parempi ketjupyörästö tasapainoakseliin Eli tuossa -94: lyhkäsessä siis olisi vielä pehmoa se alin hammasratas vai vaihtuiko kaikki ?
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
V-M kirjoitti:
Ja lisäksi -95 tuli parempi ketjupyörästö tasapainoakseliin Eli tuossa -94: lyhkäsessä siis olisi vielä pehmoa se alin hammasratas vai vaihtuiko kaikki ?
V-M
Eipä ole nyt EPC:tä mutta oletan että kaikki on vaihtuneet kestävämmiksi: edellinen oli -94, ajettu 230tkm eikä tasapainoketju räpissyt. Nykyinen kanssa -94, ajettu 140tkm eikä räpise.
Tämä on siis tarkkaa mutu-tietoa
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Tri-Lo kirjoitti:Eikö kuitenkin -91 ollut se ongelmavuosi rattaiden suhteen..?
Mu-tu -vastaus : taitaa olla ongelmallisia kaikissa pitkälohkoisissa, ainakin tosta mun -93 2.3TA:sta oli kadonnut toisen akselin rattaan hampaat kokonaan ja ketju oli "sopivan" löysä.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98