9-3 Tid (2.2) Onko se toimiva kulkuväline ?
9-3 Tid (2.2) Onko se toimiva kulkuväline ?
Menossa on yhdeksäs bensa saabi ja tuli mieleen että, tekeekö tällä tidillä mitään? On toi bensan hinta taivaissa ja merkkiä ei halua vaihtaa tietenkään. Toi opel yhteys hirvittää aika paljo, mutta ei ole kyllä tidistä mitään kokemustakaan. Onko niissä huonoja vuosikertoja tai tyyppivikoja yms.tai jotain muuta kummallista? Tonnari kyllä pelittää,mutta mites 9-3 tid ???
Kommentteja
Kokemuksia 2.0 Tdi/ 2.2 Tid:
- Ilmamassamittarin joudut säännöllisesti vaihtamaan. Tosin taitaa olla kaikkien nykydieselien ongelma. Hinta jotain 70-170€ joten ei paha.
- Edelliseltä omistajalta oli mennyt ruiskutuspumppu hajalle joka oli vaihdettu. Palstaa seuranneena tätä ei voi vielä yhden hajonneen pumpun osalta leimata tyyppiviaksi.
- Hihnoja ei tarvitse vaihtaa kun on nokka ketjulla.
- Jos haluta nostaa tehoja niin helpompaa se on kait 99/00 mallissa. Olikohan se, että 2001=> ohjelma oli modattu syöttöpumppuun.
- Lisälämmitin joka on vakiona (+lisäsarja tarvittaessa) reistailee aika usein. Tuo ei tosin ole koneen syytä.
- Itsellä ei > 100 000 km:n jälkeen ole tarvinnut muuta tehdä kuin tuo ilmamassamittarin vaihto. Autolla ajettu n. > 200 000 km ja täydellisen huoltohistorian mukaan muuta ei ole ollut kuin tuo pumpun vaihto+ilmamassamittari.
- Kyllähän tuo kori voisi olla paremmin äänieristetty dieseliä silmälläpitäen.
- Öljyä saat lisätä jonkun verran, mutta tämä on ominaisuus. Et tosin niin paljon kuin 2.0 dti koneessa.
- Vääntöalue tuossa on ehkä vähän kapea 2000-4000 rpm/ min. Tätä sai vähän korjattua lastulla. Tällöin tehojenkan suhteen et jää matalampiviritteisten saabien jalkoihin (150 hv/ 320 nm) ja kaiken lisäksi kulutus laski. Jos jaksat ajaa tasaista keskinopeutta 90 km/h (eli välistä satasta ja välistä kasikymppiä) niin pääse pintakaasulla 5.0-5.5 l/ 100km. Jos vauhtia on 130 km/h niin sittenkin "vain" n. 7.8 l/100 km
Kaiken kaikkaan tuo kone on ainakin tähän mennessä ollut jopa yli odotusten.
Oma vehje on tuotu saksasta ja kun pohjaa/ yleiskuntoa katsoo (muutaman vanhemman ruosteisen auton omistaneena) niin ei täydy kun ihmetellä miten autoliikkeet kehtaavat mainostaa Suomi-autoja parempana.
- Ilmamassamittarin joudut säännöllisesti vaihtamaan. Tosin taitaa olla kaikkien nykydieselien ongelma. Hinta jotain 70-170€ joten ei paha.
- Edelliseltä omistajalta oli mennyt ruiskutuspumppu hajalle joka oli vaihdettu. Palstaa seuranneena tätä ei voi vielä yhden hajonneen pumpun osalta leimata tyyppiviaksi.
- Hihnoja ei tarvitse vaihtaa kun on nokka ketjulla.
- Jos haluta nostaa tehoja niin helpompaa se on kait 99/00 mallissa. Olikohan se, että 2001=> ohjelma oli modattu syöttöpumppuun.
- Lisälämmitin joka on vakiona (+lisäsarja tarvittaessa) reistailee aika usein. Tuo ei tosin ole koneen syytä.
- Itsellä ei > 100 000 km:n jälkeen ole tarvinnut muuta tehdä kuin tuo ilmamassamittarin vaihto. Autolla ajettu n. > 200 000 km ja täydellisen huoltohistorian mukaan muuta ei ole ollut kuin tuo pumpun vaihto+ilmamassamittari.
- Kyllähän tuo kori voisi olla paremmin äänieristetty dieseliä silmälläpitäen.
- Öljyä saat lisätä jonkun verran, mutta tämä on ominaisuus. Et tosin niin paljon kuin 2.0 dti koneessa.
- Vääntöalue tuossa on ehkä vähän kapea 2000-4000 rpm/ min. Tätä sai vähän korjattua lastulla. Tällöin tehojenkan suhteen et jää matalampiviritteisten saabien jalkoihin (150 hv/ 320 nm) ja kaiken lisäksi kulutus laski. Jos jaksat ajaa tasaista keskinopeutta 90 km/h (eli välistä satasta ja välistä kasikymppiä) niin pääse pintakaasulla 5.0-5.5 l/ 100km. Jos vauhtia on 130 km/h niin sittenkin "vain" n. 7.8 l/100 km
Kaiken kaikkaan tuo kone on ainakin tähän mennessä ollut jopa yli odotusten.
Oma vehje on tuotu saksasta ja kun pohjaa/ yleiskuntoa katsoo (muutaman vanhemman ruosteisen auton omistaneena) niin ei täydy kun ihmetellä miten autoliikkeet kehtaavat mainostaa Suomi-autoja parempana.
9-3 Tid (2.2) Onko se toimiva kulkuväline ?
Kiitoksia vaan hyvistä tiedoista, diesel alkoi kiinnostaan entistä enemmän. Suoraan käyttäjältä saatu tieto on sitä oikeeta tietoo.