Kiveniskemät piiloon?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Sam76
"Ruisku"

Viesti Kirjoittaja Sam76 »

Tuo kuulostaa hyvältä. Missään kohtaa ei ole peltiä näkyvissä vaan pohjamaali sieltä iskemästä loistaa. Huomenna siis kipinkapin merkkiliikkeestä maalia ostamaan ja tulitikut teräviksi :D :D . Luulisi että tuolla tavalla saisi tumpelokin tehtyä kohtalaisen tarkkaa jälkeä :?: :?: :roll:
Ja pitää varata kunnolla aikaa ettei tule hutiloitua.

ps. Mulla oli joskus ammoisina aikoina vuoden-99 saksalainen kansanauto :oops: ja sillä oli päristelty melkein 300tkm. Näistä kilometreistä huolimatta en huomannut siinä mitenkään erityisesti kiveniskeymiä ja tällä kulkuvälineellä oli ajettu hiekkateitä ja PALJON. ( en kirjoittanut tätä lausuntoa mitenkään saapasta halventavassa mielessä vaan puhtaasti toteamuksena :) :) )
9-3 2.0t sport vm-00
eklunto1
"Hölösuu"

Re: Kiveniskemät piiloon?

Viesti Kirjoittaja eklunto1 »

Sam76 kirjoitti:Onko kellä kokemusta että saabiin tulisi tavallista herkemmin kiveniskemiä? Mulla tässä ja edellisessä 9-3:ssa tuntuu olevan tavallista enemmän valkoista konepellissä ja jopa katossa 8O 8O . Molemmilla autoilla ajettu "normaalia" ajoa n.150 tkm. Kaverilla reilusti alle 100tkm ajettu ja huomannut saman. Onko jollain jotain hyvää vinkkiä millä ne sais piiloon?
Paikkamaalia olen kokeillut mutta jälki ei kyllä ollut kovinkaan kummoinen :oops: :oops: (lienee maalarissa vika) ja kun sitä maalia sais olla laittamassa niin moneen paikkaan.

Onko näiistä värivahoista tms mihinkään vai pitäiskö viedä jollekin pajalle missä ne sit niitä fiksais? Eikös niitä ole jotain sellaisia firmoja jotka tekee just tälläisiä "korjauksia" mutteivät kuitenkaan maalaa autoa?
Itselläni on ollut useampi Saab ja tällä hetkellä Laser Red 9-3:sen konepelti on kuin konepistoolilla olisi ammuttu :lol: Autolla on pääsääntöisesti ajettu vain matka-ajoa, mittarissa silloin 130KM/h. Ja siinä nopeudessa kun kivi konepeltiin lentää, niin maalista suoranaisesti lohkeaa pala. Itse olen sitä mieltä että nämä uudet automaalit ovat vain laadultaan huonompia kuin vanhat. :cry: Edellinen 9-3:nen oli metallivärinen ja sen pinta kesti huomattavasti paremmin samaa käyttöä. Olenkin päättänyt että seuraava Saab on ehdottomasti metallivärillä.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Turbo Sensonic
"Hölösuu"

Re: Kiveniskemät piiloon?

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

eklunto1 kirjoitti:Itselläni on ollut useampi Saab ja tällä hetkellä Laser Red 9-3:sen konepelti on kuin konepistoolilla olisi ammuttu :lol:
Näyttäisi siltä, että tuo Laser Red -väri on todella arka kiveniskeymille. Meikäläisen alla oleva Sport Sedan ei ole vielä vuottakaan vanha ja jo on konepellissä merkkejä kiveniskeymistä. Olen itse paikkaillut niitä Saabin Touch Up Paint -maalikynällä.

Kun kävin noutamassa autoni Variston Länsiautosta viime vuoden puolella, siellä oli myynnissä vm. 2003 Sport Sedan Aero, jonka väri oli myös Laser Red ja konepelti oli aivan täynnä kiveniskeymiä. Jos olisin itse ollut ostamassa tuota autoa, niin olisin vaatinut, että konepelti maalataan kokonaan ennen auton luovuttamista.
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Sam76
"Ruisku"

Mulla nämä saabit on Imolan punaisia mutta kiveniskemiä tuntuu tulevan samalla lailla kun laser rediin. Minkalainen se Touch Up Paint muuten on? Onko se niinkuin kynä josta tulee maalia? Se saattais olla kätevä, varmaankin merkkilliikkeestä saa ostettua?
9-3 2.0t sport vm-00
Turbo Sensonic
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Sam76 kirjoitti:Mulla nämä saabit on Imolan punaisia mutta kiveniskemiä tuntuu tulevan samalla lailla kun laser rediin. Minkalainen se Touch Up Paint muuten on? Onko se niinkuin kynä josta tulee maalia? Se saattais olla kätevä, varmaankin merkkilliikkeestä saa ostettua?
Tuota Touch Up Paintia saa merkkiliikkestä kahdessa eri pakkauksessa. Toinen on 150 ml:n spraypullo ja toinen on pienempi pullo, jossa on mukana pieni sivellin.
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Haksu
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja Haksu »

Itse testasin värivahan (musta väri),toimi ihan ok,nyt mennyt noin 1,5 kk ja tarttee taas vahata.Tosin koko pirssi menossa maaluuseen ehkäpä jo tulevana syksynä.

Haksu
Jäsen 2762 "Jälleen palattu Saab kantaan"
Sam76
"Ruisku"

Yksi jatkokysymys ennekuin menen ostamaan sitä paikkamaalia: mistä saan tietää auton värin? :oops: :oops: Katsoin huoltokirjasta jossa aikaisemmassa autossani oli maininta( imola red) ja siellä ei lukenut mitään 8O . Sitten riensin autolle ja katsoin konepellin alle mutta mistään en huomannut sitä värikoodia. Eli mistä saan varmuuden onko autoni imola red vai laser red? Värit kyllä lähellä toisiaan mutta laser red taitaa olla vähän vaaleampi, onko näin?
9-3 2.0t sport vm-00
Haksu
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja Haksu »

Oliskos ovipalkissa kuskin puolella ainakin 9-5 värikoodit on siellä.
Haksu
Jäsen 2762 "Jälleen palattu Saab kantaan"
Vastaa Viestiin