Og:n kattoluukun säätö?
Og:n kattoluukun säätö?
Onko satkun kattoluukussa millaisia säätömahdollisuuksia ja miten niihin pääsee käsiksi? Kattoluukun ollessa kiinni on luukun toinen etureuna hieman alempana kuin toinen eikä tiivisty kunnolla (rankkasateessa vuotaa hieman).
Kimmo #1373
Siellähän on sellaiset muoviliuskat kiskojen päädyssä joissa muistaakseni oli jopa säätö tai sitten ei.
Voi olla että toi muovi on kulunut niin paljon ettei se nosta luukkua riittävästi. Noita ei varmaan saa kuin saabilta ja hinnasta ei mitään tietoa.
Voi olla että toi muovi on kulunut niin paljon ettei se nosta luukkua riittävästi. Noita ei varmaan saa kuin saabilta ja hinnasta ei mitään tietoa.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Jollen aivan väärin muista (pari luukkua purkaneena), niin niiden muovipalojen alla on jotain säätöpaloja, sinne liuskoja lisäämällä voisi mahdollisesti saada luukua ylemmäksi.
Miten tähän säätöön pääsee käsiksi onkin sitten aivan eri juttu, itselläni luukut ovat olleet autosta irroitettuna ja ihan muttereiksi purettuna (kahdesta tehdään yksi), joten en osaa sanoa. Käyn ottamassa kuvan tuosta aeron luukusta, jos vaikka siitä selvis jotain
Itseäni on harmittanut enemmän luukut jotka ovat menneet liikaa eteenpäin, mutta en ole jaksanut tutkia ilmiötä sen enempää.
Niin, ja kokemukset lähinä sähkötoimisista luukuista, tosin yksi puretuista taisi olla käsikäyttönen, ja samat muoviset kulutuspalat siitäkin taisi löytyä.
EDIT:
Kävin kattelemassa tuota luukun rakennetta, ja säätömahdollisuudet on lähinä takaosassa, siellä on muovipalat jotka nostaa luukkua. Edessä on vaihtoehdot vähissä, jos kiskoa saa irti ja tämän alle laitettua palat niin sillä voisi tuota asentoa muuttaa, mutta ainakin tuossa minun luukussa näytti kiskot olevan niitattu kiinni, joten sekään ei ole kovin houkutteleva säätöpaikka.
Tietysti, mahdollisesti ihan liukukiskoa hiukan taivuttamalla, jos näyttää siltä että olisi taipunut alas?
Ja havainnot on sähkötoimisesta luukusta, jos kyseessä on käsiköyttönen niin tilanne voi olla hiukan eri.
Miten tähän säätöön pääsee käsiksi onkin sitten aivan eri juttu, itselläni luukut ovat olleet autosta irroitettuna ja ihan muttereiksi purettuna (kahdesta tehdään yksi), joten en osaa sanoa. Käyn ottamassa kuvan tuosta aeron luukusta, jos vaikka siitä selvis jotain

Itseäni on harmittanut enemmän luukut jotka ovat menneet liikaa eteenpäin, mutta en ole jaksanut tutkia ilmiötä sen enempää.
Niin, ja kokemukset lähinä sähkötoimisista luukuista, tosin yksi puretuista taisi olla käsikäyttönen, ja samat muoviset kulutuspalat siitäkin taisi löytyä.
EDIT:
Kävin kattelemassa tuota luukun rakennetta, ja säätömahdollisuudet on lähinä takaosassa, siellä on muovipalat jotka nostaa luukkua. Edessä on vaihtoehdot vähissä, jos kiskoa saa irti ja tämän alle laitettua palat niin sillä voisi tuota asentoa muuttaa, mutta ainakin tuossa minun luukussa näytti kiskot olevan niitattu kiinni, joten sekään ei ole kovin houkutteleva säätöpaikka.
Tietysti, mahdollisesti ihan liukukiskoa hiukan taivuttamalla, jos näyttää siltä että olisi taipunut alas?
Ja havainnot on sähkötoimisesta luukusta, jos kyseessä on käsiköyttönen niin tilanne voi olla hiukan eri.
Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06
- 9-3SC 1.8t Aut. -07 NoPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower
Luukku on sähkötoiminen ja se on tuossa isäukon -93 Aerossa. Täytyypä käskeä isukin katsomaan noita muovipaloja olisko niissa kulumisen merkkejä. Kiskot on myös muistaakseni niittaamalla kiinni eli säätöhommelit taitaa sitten olla vähissä
Mites jos ottaa sen luukkuosan verhoilun tai kattoverhoilun pois niin onko siitä mitään apua tilanteen hahmottamiseen vai onko kaikki piilotettu mahdollisimman hankalaan paikkaan?

Kimmo #1373