900 turbosta hävisi ns. paineet

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
miss nefer
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 18:57
Paikkakunta: Nivala

900 turbosta hävisi ns. paineet

Viesti Kirjoittaja miss nefer »

Voiko sitä nainen sanoa muuten. Turbo ei lähde nostattamaan painetta kuin ihan vähän. Ei oikein uskalla lähteä ajamaan ennen kuin pääsee auton kans pajalle.
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Käy siis luultavasti perusahdoilla...minkävuotinen/mallinen auto kyseessä?
ecopower
"Hirsch"
Viestit: 996
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 22:54
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja ecopower »

Tri-Lo kirjoitti:Käy siis luultavasti perusahdoilla...minkävuotinen/mallinen auto kyseessä?

Hyvä että mainitsit sanan"auto"! :P olis pian voinut ymmärtää kaks mielisesti :wink:
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
miss nefer
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 18:57
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja miss nefer »

Eli 1991 saab turbo 16v aero. Kertooko tarpeeksi?
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

ecopower kirjoitti:
Tri-Lo kirjoitti:Käy siis luultavasti perusahdoilla...minkävuotinen/mallinen auto kyseessä?

Hyvä että mainitsit sanan"auto"! :P olis pian voinut ymmärtää kaks mielisesti :wink:
:P :P Jaa...saahan niitä kuskinkin tietoja laittaa esille.. :oops: :)

Miten taitava olet suurinpiirtein, AUTOJEN kanssa..! :lol:
APC:n sulakkeen pystyt varmaankin tarkistaa..? :) Ja koittaa ajaa se irti, muuttuuko ahdot yhtään?
miss nefer
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 18:57
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja miss nefer »

Noh noh.. ei nyt sentään yleistetä naisten autonkäyttötaitoja. Kyl mä perus jutut osaan tehdä ite, mut toi moottoripuoli ja sen purkaminen tökkii/hirvittää. Ja jos tulee tiukkapaikka niin 900 korjauskirja löytyy.(meikäläiselle välillä melkein kuin raamattu.) :lol:
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

missäs kunnossa sytkä osat, erityisesti johdot? luultavasti luulee nakuttavan. naksahtaako mangneettivanttiili kun painaa jarrua?

kokeile ottamalla magneettiventtiilin johto irti onko peruspaineilla.

yrittääkö missään tilanteessa edes nostaa ahtoja?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Sami
"Hölösuu"
Viestit: 1009
Liittynyt: Ma Touko 19, 2003 14:55

Viesti Kirjoittaja Sami »

Hyvät hykkyrät :D Luulin, ettei saab-foorumilla tarvitse tarkentaa tai painottaa, että autosta on kyse.

Kannattaa melkein ensimmäiseksi kokeilla, että nakutusanturin liitin on kunnolla kiinni. Musta neliskanttinen muoviliitin. Nakutusanturi on ruuvattu moottorin lohkoon kiinni sinne imusarjan alle.
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Missäs kaukana on Nivala..? Jos on käyntiä joensuun suunnalla niin tutkitaan ongelmaa... eukolta tuli suostumus majoituksenkin suhteen, joten jos ongelma ei näin foorumilla/lähempänä selviä..
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Myrkky kirjoitti:Missäs kaukana on Nivala..? Jos on käyntiä joensuun suunnalla niin tutkitaan ongelmaa... eukolta tuli suostumus majoituksenkin suhteen, joten jos ongelma ei näin foorumilla/lähempänä selviä..
8O :lol:
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Tri-Lo kirjoitti: 8O :lol:
Eipäs ny saamari irvailla.. :evil:
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Myrkky kirjoitti:
Tri-Lo kirjoitti: 8O :lol:
Eipäs ny saamari irvailla.. :evil:
Easy... :wink:
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Re: 900 turbosta hävisi ns. paineet

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

carimat kirjoitti:
miss nefer kirjoitti:Voiko sitä nainen sanoa muuten. Turbo ei lähde nostattamaan painetta kuin ihan vähän. Ei oikein uskalla lähteä ajamaan ennen kuin pääsee auton kans pajalle.
Niin sitä ei kait kukaan sanonu viä että ajaa sillä voi huoletta peruspaineiden kanssa :wink: . Ahdot kuntoon kun kerkiää, vaikka ajan kanssa, kyllähän tuo 16 venanen liikahtaa kivasti kuiteski ilman ahtojaki :lol:
Siis, ajaa voi TODENNÄKÖISESTI huoletta peruspaineilla, tietty polkemista /rääkkäämistä on suotavaa välttää jos paineiden laskulle onkin joku todellinen syy... esim. laiha seos yhdessä sylinterissä vaikkapa esimerkiksi yhden suuttimen tukkeutumisen takia.

Pieni riski on aina olemassa, mutta hyvinkin todennäköisesti sillä voi varovasti ajaa ellei muita oireita(esim. ravistamista/nykimistä) esiinny.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Tri-Lo kirjoitti: Easy... :wink:
Ehkä olen aiemmin antanut hieman aihettakin irvailuun.. joten no hätä.. :)
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
hene-
"Hirsch"
Viestit: 756
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 15:43
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hene- »

Mulla on toi APC-purkin liitin hieman löysä ja saattaa joskus sen verran lähteä irti ettei ota kontaktia. Tästä johtuu ettei ahda kuin peruspaineilla.
Ja kannattaa tosiaan se magn.vena tarkastaa että naksahtaako.
Saab 900 i8
Audi S4

http://hpkuva.com
Vastaa Viestiin