Satkun takajarrun jousi
Satkun takajarrun jousi
Vaihdoin -89 satkuun(käsijarru taakse) takajarrupalat ja vanhoja irrotettaessa katkesi tämän jousikäppyrän toinen pää reikäänsä, eikä lähtenyt sitten millään irti. Joten jätin sen puolen ilman jousta, koska uuttakaan siihen ei oikein pystynyt asentamaan. Onkohan tuolla jousella jokin kovinkin tärkeä tehtävä tuossa jarrussa? Vielä ei ainkaan ajossa ole tuntunut/kuulunut mitään erikoista. Eli pitäisikö sitä jousta sinne vielä yrittää esim. poraamalla jousen pätkä pois?
Se pitää vähän niinku sitä jarrupakettia nipussa, ei kolise ja heilu ku ajaa monttuihin tms. liikkuvapuolisko ku on vaan tappinen ja kumihollkien ja sen jousen varassa "aloillaan" Sen jousen saa varaosana ja ø2,5mm tuurnalla kun lyö sen tumpin reijästä ( läpireikä ) . Ota vaan eka jarrupala pois ....
Ite poraan aina sen reijän puhtaaksi ku vaihdan jarrupalat ko. jarruihin ja kuparirasvalla paikoillen.
Tahtoo olla ku rupee jarruremppaan, niin homma ryöstäytyy käsistä ja tulee otettua satulat irti ja purettua ja hiekkapuhallettua ne, maalattua , uudet tiivisteet yms. vaan ei tartte enää ruosteisia ja jumittuneita jarruja tulevaisuudessa ko. autossa rapata.
Näin kävi tässä kuukausi sitte isäukonkin autossa ja kaksi autoa on tullut käytyä läpi totaalisesti (Vuosien projekti... ) , ku on ruvennut jarruremppaan....

Tahtoo olla ku rupee jarruremppaan, niin homma ryöstäytyy käsistä ja tulee otettua satulat irti ja purettua ja hiekkapuhallettua ne, maalattua , uudet tiivisteet yms. vaan ei tartte enää ruosteisia ja jumittuneita jarruja tulevaisuudessa ko. autossa rapata.
Näin kävi tässä kuukausi sitte isäukonkin autossa ja kaksi autoa on tullut käytyä läpi totaalisesti (Vuosien projekti... ) , ku on ruvennut jarruremppaan....

----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Kyllä sinne uusi jousi kannattaisi askarrella. Jos sait toisen pään irti, pystyt katsomaan siitä vähän mallia mihin suuntaan se reikä menee, samoin sen reiän taustapuolelta pystyt tarkistamaan satula irrotettuna sitä suuntaa. Lähtee lyömällä tai poraamalla. Voi olla hankalaakin, ainakin jos satulaa ei irrota letkusta ja vaijerista.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
luulisin jotta sitä jämää ei kantsii nuijia enempää sisään, koska oletettavasti siinä on jäystettä joka kiilaantuu sinne pahasti, eli takakautta ( jos siltä ny pääsee)
se jousiteräs on mahdotonta porattavaa, liki yhtäkovaa kuin porakin. pora vaan katkee sinne ja sit son reikä tukossA lopullisesti.
Minä otan sen jousen pois niin, jotta lyön sellaisen PURASIMEN KARTIOMAISEN PIIKIN , siinä on juuri sille tilakin) silloin ei juurikaan taivuta vaan ihan TYVESTÄ KIILAA ULOSPÄIN.
se jousiteräs on mahdotonta porattavaa, liki yhtäkovaa kuin porakin. pora vaan katkee sinne ja sit son reikä tukossA lopullisesti.
Minä otan sen jousen pois niin, jotta lyön sellaisen PURASIMEN KARTIOMAISEN PIIKIN , siinä on juuri sille tilakin) silloin ei juurikaan taivuta vaan ihan TYVESTÄ KIILAA ULOSPÄIN.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Ei se itse asiassa ihan mahdotonta ole, juuri kesällä porasin kunnostettavasta satulasta molemmat jousen päät irtistara kirjoitti:l
se jousiteräs on mahdotonta porattavaa, liki yhtäkovaa kuin porakin. pora vaan katkee sinne ja sit son reikä tukossA lopullisesti.


(Toisesta satulasta oli taas kässärivivun rajoitintappi poikki juuresta, sen poraaminen auki jäi kyllä multa puolitiehen hyvästä yrityksestä huolimatta

#1970
jos on asetyleenit käytössä, älä luovuta, asiansa osaava kundi tuikkaa hapekkaat tarkat pikkukuumat ja suhauttaa sen pätkän hetkessä silmilleen seiltä montusta..
Se ruoste kun eristää mukavasti niin pikkukuuma leikkaustapahtuma ei heti siirry massiiviseen valuun.
vähän on kyllä pieni palikka nyt kyseessä.
Se ruoste kun eristää mukavasti niin pikkukuuma leikkaustapahtuma ei heti siirry massiiviseen valuun.
vähän on kyllä pieni palikka nyt kyseessä.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00