Sain toisen uskonnon saabismin lisäksi

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
scania-vabis
"Turbo"

Viesti Kirjoittaja scania-vabis »

Itse teen hommia pc:llä ja lähetän mm. toimeksiantajafirmalle jolla mac-systeemi. Kyllä niitä ongelmia on usein, mutta lähinnä sen takia, että mac on niin "helppokäyttöinen".
Kaikki kyllä oppii peruskäytön mutta jos jotain hiemankin erikoisempaa tapahtuu ollaan sormi suussa. 8O
Esim. tuossa eilen lähetin kuvankäsittelijöille jpg-kuvia emailin liitteenä, ja niitä ei vastaanottaja saanut avattua macissä. Piti sitten liittää kuvat itse tekstikenttään.

Mutta eihän tossa macissä itsessään muuta vikaa ole kun kova hinta ja se, että ainakin äänipuolella monet softat nykyään tulevat ensin pc:lle ja sitten macille
PClle sitäpaitsi "löytää" melkein minkä tahansa softan ilmaiseksi netistä mikäli ei :oops: moraali vaivaa
Famous last words...famus sista ord
eX: 900 -86, 900i -87, 90 -84, 900 -89, 900 16v 2.1 -92
Nyt: 9-3, -99
Jäsennumero 4687
uukka
"Ruisku"

Viesti Kirjoittaja uukka »

Office tiedostojen kanssa saattaa tulla ongelmia vaikka teoriassa pitäisi siirtyä mac- ja pc-version välillä ongelmitta. Erikoisemmat makrot, muotoilut, yms. eivät välttämättä pelitä. Riippuu ohjelmien ikäversiosta.
# 1552
- ng900T -97, piristetty
- ng900T -95, osina
Mäksä
"Saabisti"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

nyt sain sitten kunnollisen pdf version tehtyä:

http://www.puhelimet.1g.fi/tiger.pdf
BMW 525iA Touring Executive
Mäksä
"Saabisti"
Viesti:

scania-vabis kirjoitti:Mutta eihän tossa macissä itsessään muuta vikaa ole kun kova hinta ja se, että ainakin äänipuolella monet softat nykyään tulevat ensin pc:lle ja sitten macille
PClle sitäpaitsi "löytää" melkein minkä tahansa softan ilmaiseksi netistä mikäli ei :oops: moraali vaivaa
en kyllä pidä tuota Mac Minin 649e kotiin kannettuna kovin pahaan hintaan, kun pc koneessa tulis windowsin hinta vielä päälle suunnilleen.

ja kyllä niitä ohjelmia löytyi samaan tapaan macillekkin..ei sillä että mun moraali antais periksi :oops: :oops:
metallivihreä
"Ruisku"

Viesti Kirjoittaja metallivihreä »

Täältä löytyy myös yksi tyytyväinen Mac-käyttäjä. Itse en pahemmin välitä pelaamisesta, mutta ainakin aikaisemmin se "Mac ei ole pelikone" johtui kyllä lähinnä siitä, ettei siihen saanut ostettua pelejä. Useimmat pelit olivat vain PC:lle tarkoitettuja. Nyt kun ihmiset kai pelailee enimmäkseen netissä niin ongelmana voi tosiaan olla ne mitkä lie ajurit ja ohjaimet.

Sen verran minäkin hehkutan, että itselläni on iMac G5 ja yksi valintaperuste oli nimenomaan koneen pieni koko. Tässä on siis kone tuossa näytön yhteydessä ja koko hässäkkä on vain 5 cm paksuinen. Eli eipä ole enää mitään erillistä pömpeliä lattialla pölyyntymässä.

Windowsin kanssa ei ole ollut mitään yhteensopivuusongelmia.
scania-vabis
"Turbo"

Viesti Kirjoittaja scania-vabis »

en kyllä pidä tuota Mac Minin 649e kotiin kannettuna kovin pahaan hintaan, kun pc koneessa tulis windowsin hinta vielä päälle suunnilleen
Kyllä pc-paketin hintaan nykyään useimmiten kuuluu windows ja muita ohjelmia.

Käytännössä minun pitäisi ostaa se kallein malli kiintolevyn koon ja polttavan aseman takia - eli 665 - 794 e, ostopaikasta riippuen.
Vai ovatko macissä ohjelmat ja tiedostot huomattavasti pienemmät kun pc-puolella? 40 gb ja isompi 80 gb vaikuttaa aika pieniltä kovoilta.
Sitten päälle vielä näyttö, näppis ja hiiri. - ja usb-hubi, koska laitteessa vain kaksi porttia.

Tähdennän kuitenkin lopuksi, että satunnaisena käyttäjänä minulla ei ole mitään maccia vastaan, ja ainakin käyttis on (pienen totutuksen jälkeen)ystävällisempi ja paljon kauniimpi kun nämä windowsit (tosin win2000 kaatuu erittäin harvoin, eikä ole tarvinnut koskaan asentaa uudestaan...vielä)
Famous last words...famus sista ord
eX: 900 -86, 900i -87, 90 -84, 900 -89, 900 16v 2.1 -92
Nyt: 9-3, -99
Jäsennumero 4687
Mäksä
"Saabisti"
Viesti:

scania-vabis kirjoitti:Käytännössä minun pitäisi ostaa se kallein malli kiintolevyn koon ja polttavan aseman takia - eli 665 - 794 e, ostopaikasta riippuen.
649e versio joka itellä on on täysin sama kuin 749euron versio, paitsi että tuossa 100e kalliimmassa on polttava dvd asema(edit: polttava cd asema löytyy jokaisesta, ja halvin mini+nopea ulkoinen dvd polttava tulee halvemmaksi).

549e versioon saa myös 80gigan kovon, jolloin hinnaksi muistaakseni tuli 590e

scania-vabis kirjoitti:Vai ovatko macissä ohjelmat ja tiedostot huomattavasti pienemmät kun pc-puolella? 40 gb ja isompi 80 gb vaikuttaa aika pieniltä kovoilta.
Sitten päälle vielä näyttö, näppis ja hiiri. - ja usb-hubi, koska laitteessa vain kaksi porttia.
ovat selvästi pienempiä nuo ohjelmat, ja esim nyky läppäreissä ei paljon suurempia noi kovot ole.
näytöksi kelpaa täysin sama kuin pöytäkoneeseen, samoin näppis/hiiri käy. 4porttisia usb hubeja saa alta 20e, itse ostin 7porttisen mutta se maksoi 49e.

ja kyllähän Mini on tarkoitettu varmasti lähinnä lanittajan koneeksi, tai olohuoneen viihdekeskukseksi.
Jope
-
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Mäksä kirjoitti:ja kyllähän Mini on tarkoitettu varmasti lähinnä lanittajan koneeksi, tai olohuoneen viihdekeskukseksi.
Viihdekeskus välähti silmissäni, kun tuo aikanaan julkistettiin, mutta.. Siihen ei saa telkkaria ja monitoria yhtä aikaa kiinni!

Minähän en lähde vaihtamaan ainuttakaan johtoa, jos haluankin katsoa videoa projektorilla telkkarin sijaan, vaan haluan painaa nappia ja kuva siirtyy toiseen ruutuun.

Ehkä seuraavaan Miniin saavat sen s-videolähdön yhdysrakenteiseksi. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Mäksä
"Saabisti"
Viesti:

Jope kirjoitti:
Mäksä kirjoitti:ja kyllähän Mini on tarkoitettu varmasti lähinnä lanittajan koneeksi, tai olohuoneen viihdekeskukseksi.
Viihdekeskus välähti silmissäni, kun tuo aikanaan julkistettiin, mutta.. Siihen ei saa telkkaria ja monitoria yhtä aikaa kiinni!

Minähän en lähde vaihtamaan ainuttakaan johtoa, jos haluankin katsoa videoa projektorilla telkkarin sijaan, vaan haluan painaa nappia ja kuva siirtyy toiseen ruutuun.

Ehkä seuraavaan Miniin saavat sen s-videolähdön yhdysrakenteiseksi. :-)
se aplen adapteri tulee siten että siin on sekä näyttö että tv kiinni samaan aikaan, mutta lähinnä se on tarkoitettu et on iso LCD TV josta sitä katotaan
puu
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja puu »

PC:tä olen käyttänyt 3-vuotiaasta asti, enkä näe mitään syytä edes kokeilla Macia, vaikka olisikin parempi. PC:n haltsaan, enkä tarvitse parempaa.
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
Jope
-
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Mäksä kirjoitti:se aplen adapteri tulee siten että siin on sekä näyttö että tv kiinni samaan aikaan, mutta lähinnä se on tarkoitettu et on iso LCD TV josta sitä katotaan
Kuva!

Jos toi on hyvä juttu, niin saattaa mennä Mini tilaukseen... :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Mäksä
"Saabisti"
Viesti:

etin illal himas...tai siis en mä töis surffaa tääl foorumil mut..mut... :oops:

:lol:
MikkoA
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja MikkoA »

Mäksä kirjoitti:
se aplen adapteri tulee siten että siin on sekä näyttö että tv kiinni samaan aikaan, mutta lähinnä se on tarkoitettu et on iso LCD TV josta sitä katotaan
Mitämitämitä?!

Kuullostaa liian hyvältä ollakseen totta! 8O
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Jokke A
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

Jakaa siis ilmeisesti vga-lähdön s-videoksi ja vga:ksi? Onneksi itse olen vetänyt tykille signaalin vga:lla ja komponentilla, eipähän tarvitse ostaa minimäkkiä.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
Mäksä
"Saabisti"
Viesti:

hmm, en nyt ainakaan applen sivuilta sitä löydä, eli tais olla se jakaja jonkun itse tekemä kun viimeviikolla just sellasta katselin.
Vastaa Viestiin