matolaatikon jouset

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
elde
"Kaasari"
Viestit: 40
Liittynyt: Pe Heinä 29, 2005 19:41

matolaatikon jouset

Viesti Kirjoittaja elde »

itsellä' on kans sama onkelma 2.0 turbo -89 automaattilootan kans ett' D:n kytkeytyminen kestää liian kauan ja 4-3 vaihtaminen on järkyttävää. ni oisko jollain antaa ne numerosarjat niistä jousista mitä tähän ongelmaan tarvii ni saa tilattua varmasti oikeanlaiset osat
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

A-jousi: 44 78 046
D-jousi: 75 77 186
elde
"Kaasari"
Viestit: 40
Liittynyt: Pe Heinä 29, 2005 19:41

Viesti Kirjoittaja elde »

tuhannen kiitosta.eihänne noissa merkkiliikkeissä ollu koskaa kuullukkaa tämmesistä tapauksista :?
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4993
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Paljonko tuollaiset jouset maksaa ja kuinka "helppoa" on asennus eli onnistuuko kotipihalla. :lol: :lol:
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
elde
"Kaasari"
Viestit: 40
Liittynyt: Pe Heinä 29, 2005 19:41

Viesti Kirjoittaja elde »

jouset itsessään ei ollu yhteensä ku kolmisenkymppiä vaikka kysyki merkkiliikkeestä
elde
"Kaasari"
Viestit: 40
Liittynyt: Pe Heinä 29, 2005 19:41

Viesti Kirjoittaja elde »

oisko oulun seudulla ketään jolla ois kokemusta ja kiinnostusta tehdä tuo jousien vaihto operaatio pientä korvausta vastaan .itseltä puuttuu kokemus tuosta hommasta ja ei oo tilaakaan missä homman vois hoitaa ku tympeä jos vaikka pukkaa vesisateen kesken operaation.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Tuha kirjoitti:Paljonko tuollaiset jouset maksaa ja kuinka "helppoa" on asennus eli onnistuuko kotipihalla.
Ohjeet:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 356#111356

Omat kokemukseni:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?p=163530

Kuvat omasta jousienvaihto-operaatiostani:
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/ZF-jouset/

Kaipa tuo pihallakin onnistuisi, jos ei ole kovin sateinen ja tuulinen sää, mutta mieluusti kuitenkin katon alla, ettei kovin paljon roskaa mene laatikon sisään.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
MP
"Aero"
Viestit: 444
Liittynyt: To Joulu 02, 2004 16:49

Viesti Kirjoittaja MP »

jus kirjoitti:
Tuha kirjoitti:Paljonko tuollaiset jouset maksaa ja kuinka "helppoa" on asennus eli onnistuuko kotipihalla.
Ohjeet:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 356#111356

Omat kokemukseni:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?p=163530

Kuvat omasta jousienvaihto-operaatiostani:
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/ZF-jouset/

Kaipa tuo pihallakin onnistuisi, jos ei ole kovin sateinen ja tuulinen sää, mutta mieluusti kuitenkin katon alla, ettei kovin paljon roskaa mene laatikon sisään.
Huomasitko mitään eroa ennen ja jälkeen remontin?
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

MP kirjoitti:Huomasitko mitään eroa ennen ja jälkeen remontin?
Välittömästi jälkeen remontin kommentit:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 241#164241

Nyt tällä hetkellä kun jousien vaihdosta on kolme kuukautta ja kuusi tuhatta kilometriä, tilanne on aikalailla sama. Pikkuvaihteille alaspäinvaihdot olivat ihan aluksi turhan nykäiseviä, mutta pehmenivät parin tuhannen kilometrin aikana lähes entisenlaiseksi. Ei ole häirinnyt sen vertaa, että olisin ryhtynyt kokeilemaan olisiko säätimen tiivisteiden vaihdolla vaikutusta tilanteeseen, vaikka osat onkin hankittuna.

Kaikenkaikkiaan jousienvaihdolla saavutin sen mitä tavoittelinkin, neloselta kolmoselle vaihdot menevät viipyilemättä ja paikallaanollessa D:lle siirtäessä kytkeytyy kylmänä ja kuumana heti.

Mitään ongelmaa en koe saaneeni tilalle tuosta jousienvaihto-operaatiosta.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
MP
"Aero"
Viestit: 444
Liittynyt: To Joulu 02, 2004 16:49

Viesti Kirjoittaja MP »

Mistähän se johtuu kun tuo mun automaatti tuntuis kylmänä toimivan paljon pehmeemmin kun lämpimänä, jolloin vaihdot on nykäisevämpiä joskus?

muokkaus: luin vähän lisää aiheesta, imeisesti kickdown vaijerin säädöllä voi vaikuttaa nykäykseen 3->4 ajettaessa pintakaasulla?
Vastaa Viestiin