No on aika kaukana kieltämättä. Sanottakoon nyt muillekin pari sanaa tuosta autosta koska siitä jotain tiedän (mikäli sitä ei ole pilattu tämän puolen vuoden aikana), eli siistikuntoinen peli kaikin puolin, sisusta tummanharmaa ja puhdas/ehjä. Ei ruostevaurioita paitsi kuskin oven sisäreunassa yksi reikä (ei paha). Toimi kuin junan vessa ja vakaa kuin mikäkin eikä teknisiä ongelmia, käsijarru ottaa taakse.eeko kirjoitti:ei paha ollenkaan, matkaa vaan on 564.1 km. kuukausi aikaa, katellaan, laitan tuon korvan taakse.
-eeko
hitsattavaa tuli
Re: joo
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Aika helppo sanoa, että etsi yksilö, joka ei ole sekoittut happeen kovin pahasti. Itse eilen nostin ton 900i -88:n pukeille. Tehtälistalla oli vanhojen massojen rapsuttelu, öljyäminen ja massaaminen päälle. Tarkoitus oli puhdistaa mahdolliset pikkuruosteet ja maalata ne, mikäli sattuu löytymään. Vanhat massat olivat alkaneet kulua pois ja lohkeilleet. Kiva kiva, sieltä vasemmasta takalokarista perhana löytyi massan ja sen sitkaksen maalikerroksen alla matkaavaa pintaruostetta yllättävästi ihan huomattavan isoja esiintymiä. Esim. iskarin yläkiinnityksen seudusta sen vahvikepalan alue on jo saanut osittain ruosteen pintaan. Löytyy sieltä onneksi vielä ihan tervettä pintaakin, eli tilanne on alkanut mennä huolestuttavaan suuntaan. Loksu ei todellakaan näyttänyt ruosteiselta kun lähdin massoja rapsuttelemaan pois. Massojen ja maalin väliin oli jo alkanut kertymään hiekkavesipesäkkeitä. Hiekkapuhallushommiksi näköjään menee noiden ruosteeseen päässeiden kohtien osalta.ng900aero kirjoitti:Jos ei erityisesti rakasta hitsausta, rälläköintiä ja alustamassan käryä, olisi ehkä viisaampaa ostaa ei-laho yksilö, hintaahan noilla ei montaa satasta ole.
Ja kun kori on päässyt pahaksi, se täytyisi purkaa ja hitsata kunnolla alusta loppuun, nuo vuosittaiset pikakorjauspaikat eivät tahdo kauaa kestää, ja hitsattavaa tulee joka vuosi lisää.
Etsi vaan hyvä yksilö joka ei ole ehtinyt vielä sekoittua happeen kovin pahasti, noita satkuja kun on vielä melkein riesaksi asti
Pitää räpsiä tänään parit fotot tuosta lystistä. Oikeaa puolta en ole vielä aloittanut, niin siitä saa otettua ennen, keskenkaiken ja jälkeen kuvat. Tän piti olla läpihuutojuttu, mutta eipä ollutkaan. Onneksi 99 palvelee ajokkina. 99:iin muuten tulossa ihan sama show sillä erotuksella, ettei 99:n takalokareista löydy yhteen sellaista kohtaa, missä ei olisi ruostetta...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Jep, tuuripeliä noiden kanssa, eipä niistä saa kunnollista käsitystä kuin ajan kanssa tutkimalla, monia pahoja kohtia on voitu korjailla/peitellä lähes millä keinoin hyvänsä.Mertmi kirjoitti:
Aika helppo sanoa, että etsi yksilö, joka ei ole sekoittut happeen kovin pahasti...
Pitääpä napsia kanssa referenssiksi kuvia täysin ehjästä nopan pohjasta.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
otan osaa. näkisitpä mun combicoupen. mulla on parantumaton tauti ostaa petollisesti ruostuneita 99 combeja. tahti on onneksi hidastunut, mutta tämän viimeisen kohdalla olen vielä sortunut investoimaan autoon satoja euroja ennen ruostevaurioiden kartoitusta. tyhmyydestä kärsii koko pankkitili.Mertmi kirjoitti: 99:iin muuten tulossa ihan sama show sillä erotuksella, ettei 99:n takalokareista löydy yhteen sellaista kohtaa, missä ei olisi ruostetta...
onko ne olleet aikanaan niin arvostettuja autoja, että on tehty uusintamassauksia hartaasti, ja se on koitunut sitten pidemmällä tähtäimellä korin tuhoksi. kävin läpi kuskin puolen helman ja takapyörän kotelon ja hitsattavaa löytyisi yhdeksi viikonlopuksi. ikävimmän näköinen on helman saumakohta joka on osalta matkaa muuttunut ohuesta pellistä paksuksi näkkileiväksi.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Sun pitää ottaa seuraavalla kerralla auto ylös ja vasara mukaanlucaf kirjoitti:
otan osaa. näkisitpä mun combicoupen. mulla on parantumaton tauti ostaa petollisesti ruostuneita 99 combeja. tahti on onneksi hidastunut, mutta tämän viimeisen kohdalla olen vielä sortunut investoimaan autoon satoja euroja ennen ruostevaurioiden kartoitusta. tyhmyydestä kärsii koko pankkitili.
onko ne olleet aikanaan niin arvostettuja autoja, että on tehty uusintamassauksia hartaasti, ja se on koitunut sitten pidemmällä tähtäimellä korin tuhoksi. kävin läpi kuskin puolen helman ja takapyörän kotelon ja hitsattavaa löytyisi yhdeksi viikonlopuksi. ikävimmän näköinen on helman saumakohta joka on osalta matkaa muuttunut ohuesta pellistä paksuksi näkkileiväksi.

Olikos -76 jo se surkea kumimainen alustamassa, vai tulikos vasta -77? Muistaisin että vasta -77, mutta joka tapauksessa se selittää monien isovilkkuisten ja tuplaraitaisten Saabien karun kunnon, sekä kuuppien että tuplaysien.
Lisäksi nuo öljy/hiekkasekoitukset ovat mädättäneet peltejä tehokkaasti, muodostaessaan paksun ja huokoisen (multamaisen) kerroksen pohjaan, ei pohja ole päässyt ikinä kuivumaan, ja se "multa" tuntuukin sellaiselta ikikostealta.
Kuulostaa harmillisen kovatöiseltä tuo sun combisi, tarvitsisi varmaan löytää jokin edullinen luottohitsari?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
tästä lähtien en mene enää auto-ostoksille ilman tunkkia, taskulamppua ja meisseliä.ng900aero kirjoitti: Sun pitää ottaa seuraavalla kerralla auto ylös ja vasara mukaan![]()
Olikos -76 jo se surkea kumimainen alustamassa, vai tulikos vasta -77? Muistaisin että vasta -77, mutta joka tapauksessa se selittää monien isovilkkuisten ja tuplaraitaisten Saabien karun kunnon, sekä kuuppien että tuplaysien.
Lisäksi nuo öljy/hiekkasekoitukset ovat mädättäneet peltejä tehokkaasti, muodostaessaan paksun ja huokoisen (multamaisen) kerroksen pohjaan, ei pohja ole päässyt ikinä kuivumaan, ja se "multa" tuntuukin sellaiselta ikikostealta.
Kuulostaa harmillisen kovatöiseltä tuo sun combisi, tarvitsisi varmaan löytää jokin edullinen luottohitsari?
ei kai toi 76 se pahamaineinen vuosimalli ollut, sen takia meninkin lankaan autokauppaa tehdessäni, ajattelin että 170tkm ajettu 76 vm ei voi olla pahasti ruosteessa, pikkusen kyyristyin ja katselin pimeää pohjaa ja olin tyytyväinen (kyl siinä jobbari naureskeli partaansa varmaankin).
joo, siis toi pitäs purkaa ihan atomeiks ja hiekkapuhaltaa kori jos haluais hyvän. kyllä varmaan viikon hitsauksella tuosta saisi sellaisen "pari kolme vuotta vielä liikenteessä" pelin, pitää vähän tunnustella. myynti-ilmot on lähetetty maailmalle, anyway ajan leiman loppuun tuosta ensin jotta saan edes jotain katetta käyttöarvon muodossa. sen jälkeen katsotaan luovunko autosta vai uhraanko dollareita hitsauksiin. olishan tuollaista autoa kiva ajaa vielä seuraavakin vuosi kun noita ei joka puussa kasva. mut jos joku tulee sanomaan mulle että haluaa museoida tuon auton, sit luovun siitä aika herkästi.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)