"xenon" valot - amazon.com

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
a9000
"Hirsch"
Viestit: 976
Liittynyt: La Touko 22, 2004 14:15
Paikkakunta: Eteläinen Suomi

"xenon" valot - amazon.com

Viesti Kirjoittaja a9000 »

Onko kukaan koittanut? Mitenkähän tuo umpion lasi - kestääkö 80W lamppuja..?! Entä 4500K 55W..?

http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/de ... i&n=507846

Koo
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Niin siis olikos nuo nyt Xenon-lamput, vai "xenonin valkoista" valoa suoltavat normaalit?
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
a9000
"Hirsch"
Viestit: 976
Liittynyt: La Touko 22, 2004 14:15
Paikkakunta: Eteläinen Suomi

Viesti Kirjoittaja a9000 »

Taitaa ne olla "xenonin valkoista" suoltavat tavalliset. Tosin toiset normi 55W ja toiset tehokkaammat? 80W
Kestääkö lampunlasit tuota 80W lamppujen tuottamaa lämpöä?
Jope kirjoitti:Niin siis olikos nuo nyt Xenon-lamput, vai "xenonin valkoista" valoa suoltavat normaalit?
a9000
"Hirsch"
Viestit: 976
Liittynyt: La Touko 22, 2004 14:15
Paikkakunta: Eteläinen Suomi

Viesti Kirjoittaja a9000 »

No mites tuo 80W - arvioita lasin kestävyydestä..?
Ps. miten on lasit kestäneet xenonien kanssa..?
Mimmi kirjoitti:Käyppä kurkkaamassa B-osa, Motonet, Honkkari ym. puljut. Niissä myydään noita samoja lamppuja.

Tuo lamppu EI ole oikea xenonlamppu, vaan siniseksi värjätyllä kuvulla varustettu halogeeni.
MarkusJ
"Turbo"
Viestit: 275
Liittynyt: To Elo 28, 2003 19:09
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja MarkusJ »

Irroitin umpion lasin vaihtoa varten. Tutkiessani umpion peilipintaa huomasin pientä mattaisuutta ja hilseilyä polttimon yläpuolella. Tämä siis tilanne 55 W polttimolla -92 autossa.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11642
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Niinhän noille kaikille heijastimille taitaa ennen pitkää käydä, heijastuspinta kuluu polttimen yläpuolelta ihan vakiolampuillakin, isompitehoiset eivät ainakaan hidasta jo alkanutta prosessia.

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 173#103173
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Isolohko
"Hirsch"
Viestit: 743
Liittynyt: La Helmi 14, 2004 16:50
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Isolohko »

Mimmi kirjoitti:
a9000 kirjoitti:No mites tuo 80W - arvioita lasin kestävyydestä..?
Ps. miten on lasit kestäneet xenonien kanssa..?
Lasi kestää kyllä, mutta heijastin tummuu tai pahimassa tapauksessa hilseilee lämmöstä.

Xenonit tuottavat HUOMATTAVASTI vähemmän lämpöä, joten umpiot kestävät hyvin. Xenonithan kuluttavat vain 35W ballasteineen, kun normaalihalogeeni kuluttaa 55W. Sähkötehon kaksinkertaistuessa lämmöntuotto nelinkertaistuu halogeenilampun kyseessäollessa.


En malta olla viilaamatta... :wink:
Halogeenilampun (kuten varmaan Xenononkin) tehonkulutus taitaa silti olla vähän enemmän, tehot kun ilmoitetaan 12 Voltilla.
14 voltilla halogeenin lämmöntuotto kasvaa entisestään.
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
a9000
"Hirsch"
Viestit: 976
Liittynyt: La Touko 22, 2004 14:15
Paikkakunta: Eteläinen Suomi

Viesti Kirjoittaja a9000 »

ookoo,

homma selkee. Mistä olette hankkineet noita x-enoja, ja miten virittäneet paikalleen? Kuvia, kertomuksia?

Mimmi kirjoitti:
a9000 kirjoitti:No mites tuo 80W - arvioita lasin kestävyydestä..?
Ps. miten on lasit kestäneet xenonien kanssa..?
Lasi kestää kyllä, mutta heijastin tummuu tai pahimassa tapauksessa hilseilee lämmöstä.

Xenonit tuottavat HUOMATTAVASTI vähemmän lämpöä, joten umpiot kestävät hyvin. Xenonithan kuluttavat vain 35W ballasteineen, kun normaalihalogeeni kuluttaa 55W. Sähkötehon kaksinkertaistuessa lämmöntuotto nelinkertaistuu halogeenilampun kyseessäollessa.
TjK
"Viggen"
Viestit: 547
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 12:43
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja TjK »

Entä mites noi B***eman xenonit? Mitäs noista muuten saa pikavoittoa, jos niistä jää kiinni? Ilmeisesti ei oikein olis hyväksyttyä laittaa normiumpioihin noita xenoneja...
TjK #1480
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Kehtaako kysyä mikä on "Däxä" :?: :oops:
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24661
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

däxä= villi veikkaus toy.....ta co.....a dx......
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

No sitä mä vähän tässä veikkasinkin. 8)
a9000
"Hirsch"
Viestit: 976
Liittynyt: La Touko 22, 2004 14:15
Paikkakunta: Eteläinen Suomi

Viesti Kirjoittaja a9000 »

Kuulostaa lupaavalta :D
mikä on ballasti? :lol:

oliko niitä ohjeistuksia jollain?
Mimmi kirjoitti:
TjK kirjoitti:Entä mites noi B***eman xenonit? Mitäs noista muuten saa pikavoittoa, jos niistä jää kiinni? Ilmeisesti ei oikein olis hyväksyttyä laittaa normiumpioihin noita xenoneja...
B-osan xenonit ovat (ainakin silloin, kun tarkistin asian) Hellan valmistamat. Itselläni on aidot Hellat ja B-osan palikoissa oli tasan ballastin toisen puolen tarra eroa. 8O
Xenoneita ei kannata laittaa mihinkään däxään tms, koska poliisitkin tietävät, ettei niissä ole ollut xenoneita koskaan. Tontun kohdalla mm. ratsiassa poliisi on kysynyt vain: "onkos noi aidot xenonit?"

ps. B-osa on näemmä ottanut taas myyntiin ja laskenut hintaakin.
Vastaa Viestiin