9000 suorituskyky??

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
jyrmy
"Turbo"
Viestit: 275
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 19:54
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jyrmy »

Tonppa kirjoitti:
Fundamental kirjoitti:Kaipaisin tiedot tämän auton suoritusarvoista: CDE 2,3T Automaattilootalla
Sinäkö sen täällä kaupoilla olleen 2.3CDTA:n ostit? :P :wink:
Jos tätä http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... find_agent
meinasit niin meikäläinenhän sen poisti 8) Vähän on ovet ruostumaan päin mutta eipä tarvinnut turhan paljoa autosta maksaakaan.. Jos joku viitsisi vielä kertoa C, D, E ja S -kirjainten merkitykset niin tyytyväinen olen. :wink:
Vielä ku oppis käyttämään foorumia :roll:

e: ...ja lukemaan loppuun asti... Tampere... ei.
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

jyrmy kirjoitti:Jos joku viitsisi vielä kertoa C, D, E ja S -kirjainten merkitykset niin tyytyväinen olen. :wink:
CD - corpes diplomatikue tahi classic design, miten vaan haluaa asian ymmärtää (eli tässä tapauksessa sun autos korimalli)
E - varustepaketti, jonka sisältö on vaihdellut vuosittain
S - S niinku Saab? Ei ainakaan nettiauton kuvien perusteella tuossa ollut mitään Turbo S-tekstiä takaloosterissa, käsittääkseni niitä on ollut muutenkin vain viisovisissa malleissa.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
jyrmy
"Turbo"
Viestit: 275
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 19:54
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jyrmy »

Jope kirjoitti:
jyrmy kirjoitti:Jos joku viitsisi vielä kertoa C, D, E ja S -kirjainten merkitykset niin tyytyväinen olen. :wink:
CD - corpes diplomatikue tahi classic design, miten vaan haluaa asian ymmärtää (eli tässä tapauksessa sun autos korimalli)
E - varustepaketti, jonka sisältö on vaihdellut vuosittain
S - S niinku Saab? Ei ainakaan nettiauton kuvien perusteella tuossa ollut mitään Turbo S-tekstiä takaloosterissa, käsittääkseni niitä on ollut muutenkin vain viisovisissa malleissa.
Meinasin siis CS:n äSSää.. Juu eipä oo tuollaista tekstiä, ja keuliltakin on pudonnut turboteksti poijes :? Noo, ehkä sitä pärjää ilmankin. Mitä esimerkiks tohon CDE:hen sit kuuluu vaikkas verrattuna CD:hen?
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

CS = Combi sedan? Eli matalakeulainen monikäyttötakaloosterilla.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
puu
"Hölösuu"
Viestit: 1525
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 11:28
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja puu »

Tuulilasi mittasi vuonna 1985 tonnarille 0-100km/h 8,8s, mutta taisi johtua renkaiden pidon puuteesta. Muuten kiihdytyskäyrä oli komea paraabeli. 0-200km/h:kin alle 40s. Pitä katsoa, jos saan skannattua jutun.
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7796
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Tuolta voi onkia jotain infoo... :lol:

http://www.hirsch-performance.ch/
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
TT
"Turbo"
Viestit: 241
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 09:49
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja TT »

Tuolta seuraavalta sivulta löytyy jotain noista arvoista:

http://home.swipnet.se/danny/9000engines.htm
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8101
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

TT kirjoitti:Tuolta seuraavalta sivulta löytyy jotain noista arvoista:

http://home.swipnet.se/danny/9000engines.htm
Pientä epätarkkuutta sivun tiedoissa, ainakin minä olen luullut, että Airo on korkeapaineturpo :wink:

Saab 9000 Aero 2.3 Turbo 225 bhp
Engine type: 4 cylinder light pressure turbo. Displacement: 2.290 dm3.
EEC rating: 165 kW (225bhp) at 5500r/min.
EEC peak torque: 342Nm at 1800r/min;
Recommended fuel: 98 octane (min. 91).
Topspeed: 240km/h 0 to 100km/h: 6,9 sec
Overtaking (man.): 60 to 100km/h in fourth gear 6,5 sec.80 to 120km/h in fifth gear 8,9 sec.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
reko
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: Su Elo 14, 2005 14:35
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja reko »

Morjens! Ihan mielenkiintoinen edustusautojen -sitähän SAAB9000 CDE 2,3t AT on- vertailu oli Tekniikan Maailman numerossa 1 vuonna 1995. Testin luettuaan ko. autolla ajo tuntuu entistä ruhtinaallisemmalta. Testin arvoja kannattaa verrata esim. nykyautojen vastaaviin arvoihin, ajomukavuus jne. -päätelmä on, että tämä 10-vuotta vanha malli on ollut silloin aikaansa edellä -vai mitenkähän asia pitäisi tulkita?!
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Luepahan v85 TM:iä niin, kuin se silloin on ollut (edellä aikaansa). :)
Just mökillä selasin vanhoja, ja oli ollut kallis kulkine 242t ilmastoinnilla.
Talopaketti maksoi 100-150t samana vuonna. :?:
Moittivat vähän ikkunakytkinten sijoitusta (varmaan olivat vielä veiveihin oppineet) 8) Ja takajarruja (ei ollut testi eikä käyttötesti autoissa ABS:ää). :(
Lsäksi vielä moitteita sai turbon jumalaton potku. :D

Muuten kyllä kehuttiin malliin jos ois varaa, niin. :?:
MP
"Aero"
Viestit: 444
Liittynyt: To Joulu 02, 2004 16:49

Viesti Kirjoittaja MP »

TT kirjoitti:Tuolta seuraavalta sivulta löytyy jotain noista arvoista:

http://home.swipnet.se/danny/9000engines.htm
Hiukan optimistisia suorituskykyarvoja tuolla kyllä :lol:

Saab 9000 2.0T 175T 2,0T 175 bhp
No picture available Engine type: 4 cylinder turbo
Displacement: 1.985 dm3.
EEC rating: 136kW (185bhp) at 5500r/min.
EEC peak torque: 277 Nm at 2800r/min.
Recommended fuel: 95 octane (min. 91).
Topspeed: 230 km/h 0 to 100km/h: 7,5 sec
Overtaking (man.): 60 to 100km/h in fourth gear 8,2 sec. 80 to 120km/h in fifth gear 10,3 sec
Vastaa Viestiin