Hyviä alumiinivannemerkkejä??

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3876
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Hyviä alumiinivannemerkkejä??

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Eli tuota olen etsiskellyt ja katsellut täällä Oulussa vain huvikseni erilaisten merkkien vannevalikoimaa. Jokaiselta merkiltä suunnilleen löytyy minulle sopiva malli. Mutta eri merkkien kestoista käytännössä ei ole mitään hajua!

Eli mitkä merkit olisivat kestävimmästä päästä???? Se kestävyys tietysti riippuu vannekohtaisesta rakenteesta.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8261
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Itse "testasin" alkuperäisen Ronalin tykkivanteen pään kokoiseen kiveen, Napapiirin kuljetuksen toimesta. "Testin" lopputuloksena voidaan todeta, että Ronalit lujaa tekoa :D Pieni oikaisu ja vanne olis taas kuin uusi...
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Stressfläkt
"Viggen"
Viestit: 675
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 23:29
Paikkakunta: Kronoby
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Stressfläkt »

Hyvän maineen omaavia ovat ainakin BBS, OZ-RACING, MOMO ja SPEEDLINE. Kyseiset merkit ansioituneita kilparadoilla.
Eivät oo ainakaan painolla pilattuja. Huom. 900 alusta on kranttu noiden vanteiden ja renkaiden kans.
STCS:llä oli aika hyvä juttu noista Robert Uhrin BBS Challenge vanteista ovat saanneet hieman kärsiä ja kuitenkin edelleen suorat kuin mitkä.
1:Nokkakolari 150km/h rautakaiteeseen, auto 1.5m ilmaan, pudotus väänsi takaakselin, vanteet kesti takana
2:Suistuminen 140km/h, viemärikannen yli, vanne ok
3:180km/h 100km täyteen kuormatussa 95 wagonissa, ilmat pihalla yhest renkaast, vanne no problem
4:Kilpailu 260km/h ilmat pihalla, vanne kesti
5:Kaikenlaista muuta väärinkäyttöä 4 vuoden aikana, kaikki vanteet edelleen pyöreät. 8O 8O 8)
Ite voi vain unelmoida jostain 18" BBS Challengeistä, elikkä Kesällä jotkut kopiot kyseisistä vanteista alle ellei sopivia käytettyjä löydy.
9000cc Aero / 9-5 2.0t linear sport wagon sentronic
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Usein laadukkaan vanteen tunnistaa myös painosta.
Esimerkkinä laadukas 17" vanne painaa ilman rengasta 6-8kg.
Yli 10kg vanteet kannattaa jättää omaan arvoonsa.

"Yli suuri" jousittamaton massa ei tee kenellekkään hyvää.
Ne vanteet jota mainostetaan "laadukkaina" Saksalaisina painaa yleensä +12kg.
#1730
500whp.net member
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3724
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Onko kellään tietoa Alessiosta? Kiinnostaisi nuo 18" F2:set. Miten on kestävyyden kanssa? Hinta tuntuu olevan kohillaan.
Saab 9-3 TTID Vector 2008
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

mulla mulla, mutta niistä lähtee keskiönkupit kävelee rata-ajossa :wink: frosti tietää ja niihin ei saa laitettua Saabin keskiömerkkejä koska ovat Alession omat 5mm pienemmät.

Muuten ihan asia vanteet ei mitään valittamista yhden kesän ajon jälkeen.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3724
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Juu kyllähän noita keskiötä aina saa olla noukkimassa :lol:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Vigge kirjoitti:Usein laadukkaan vanteen tunnistaa myös painosta.
Esimerkkinä laadukas 17" vanne painaa ilman rengasta 6-8kg.
Yli 10kg vanteet kannattaa jättää omaan arvoonsa.

"Yli suuri" jousittamaton massa ei tee kenellekkään hyvää.
Ne vanteet jota mainostetaan "laadukkaina" Saksalaisina painaa yleensä +12kg.
Saas nähä jos vaikka täksi kesäksi sais 18" alle, joten vanteet alkaa kohta kevään myötä mielessä kuumottaa. Olisko heittää jotain esimerkkejä mitkä menee tommoseen kevyempään luokkaan, lähinnä merkkejä vai voiko merkin perusteella tehdä päätelmiä? Esim TSW, niitähän olen joskus kuullut haukuttavan "tinavanteiksi" :) (=painavia?) Liekö siinä sitten perää (?)
Ainut minkä tiedän kevyeksi on se kuuluisa OZ superleggera
Viimeksi muokannut NG900T, La Tammi 24, 2004 11:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Sääli ettei suomessa oo yhtä maukas valikoima kuin usassa...

*huoh*

http://adaptivestrategies.com/Wheels.html
http://www.4autostuff.net/wheels/new/index.html

Ja sitten esimerkkejä suomen tarjonnasta ...

http://www.rengasmaailma.fi/alu.htm

... johon on sitten tyytyminen -> hiukan erityylisiä :wink:

Taitaa tulla vähän tyyriiksi tilata tuolta kaukaa. :cry:
Viimeksi muokannut NG900T, La Tammi 24, 2004 11:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

NG900T kirjoitti:
Saas nähä jos vaikka täksi kesäksi sais 18" alle, joten vanteet alkaa kohta kevään myötä mielessä kuumottaa. Olisko heittää jotain esimerkkejä mitkä menee tommoseen kevyempään luokkaan, lähinnä merkkejä vai voiko merkin perusteella tehdä päätelmiä? Esim TSW, niitähän olen joskus kuullut haukuttavan "tinavanteiksi" :) (=painavia?) Liekö siinä sitten perää (?)

Alessio, TSW jne.. ei tunnetusti mitään kovin köykäsiä.

15" VANTEITA KOKO PAINO PUOLI
BORBET CF 7X15 9,6kg 5
TSW HOCKEN.R 7X15 8,6kg Y16
BORBET C 7X15 7,5kg 6
KOSEI RT PENTA 7X15 6,3kg 5
KOSEI K1 RACING 7X15 4,9kg U6
OZ RACING SUPERLEGGERA 7X15 4,9kg 12


17" VANTEITA KOKO PAINO PUOLIA
BORBET C 7.5X17 13,2kg 6
TSW REVO 7X17 11kg 6
TSW HOCKEN.R 8X17 11kg Y16
TEAM DYNAMICS MONZA 7X17 10,7kg 16
5ZIGEN COPSE 7.5X17 10,3kg 5
STILAUTO SR500 7X17 9,6kg 10
5ZIGEN MK6 7X17 9,3kg U6
FLIK APEX-CP 7X17 8,2kg 6
OZ RACING CRONO EVO 7X17 7,5kg 5
FLIK TDR-S 7X17 7kg 12
OZ RACING SUPERLEGGERA 7X17 6,9kg 12
KOSEI K1 RACING 7X17 6,3kg U6
Alessio F1 7x17 12kg

18" VANTEITA KOKO PAINO PUOLIA
KAHN RSR 8X18 12,3kg 5
OZ RACING VOLCANO 8X18 12kg 5
KAHN RSS 8X18 11,9kg 6
TSW HOCKEN.R 8X18 11,7kg Y16
RONAL R-7 8x18 11kg 5
FLIK TDR2-H 8X18 10kg 12
TEAM DYNAMICS PRO RACE2 7,5X18 8,2kg 5
OZ RACING CRONO EVO 7X18 8,2kg 5
OZ RACING SUPERLEGG. 8X18 7,9kg 12
#1730
500whp.net member
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Jollain tietoa mitä painaa tavallinen 15" peltivanne?
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3876
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Alumiineista

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Minkälainen merkki tuo Alessio sitten on?? Entä Sigma?? Sigma myy ilmeisesti 2-3 valmistajan vanteita.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
900aero-84
"Hirsch"
Viestit: 938
Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

Ronalin Cross Spoke on kuulemma tosi kestävä. Saab on testannu myös sen.
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Harmi että kevyt, kestävä ja hyvännäkönen vanne on mahdoton yhdistelmä
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

NG900T kirjoitti:Harmi että kevyt, kestävä ja hyvännäkönen vanne on mahdoton yhdistelmä
Ei nyt välttämättä.
Toi keveys tulee usein "paremmasta" materiaalista, ei vanteen muodosta.
Jos kyseessä ns. "räkä-aluseos" tarvitaan huomattavasti paksumpi seinämä, jotta vanteesta saadaan yhtä kestävä.
Jos ei mikään laatuvanne ei miellytä ulkonäöllisesti, niin sitten tuo on totta mitä sanot. Kestävä ja kevyt onnistuu kyllä.
#1730
500whp.net member
Vastaa Viestiin