Tarviiko lastun vaihtaa????

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
saab9-32.0
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: Ti Kesä 07, 2005 06:16
Paikkakunta: Karkkila

Tarviiko lastun vaihtaa????

Viesti Kirjoittaja saab9-32.0 »

Jos rupeen vähitellen ostelemaan putkistoa,dumppia ja sen semmosta niin kärsiikö turbon paineet vai pitääkö ostaa lastu samalla kun em.??? 8O
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tarviiko lastun vaihtaa????

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

saab9-32.0 kirjoitti:Jos rupeen vähitellen ostelemaan putkistoa,dumppia ja sen semmosta niin kärsiikö turbon paineet vai pitääkö ostaa lastu samalla kun em.??? 8O
Kannattaa eka ostaa vaikka steg 1 -virityssetti autoon ja sen jälkeen lähteä ostelemaan putkistoa, dumppia jne.

Tai sitten voi ostaa kerralla steg 3:n, jossa tulee mukana putkisto, ja tämän jälkeen voisi ostaa dumpin erikseen.

Vielä sellainen kysymys tähän perään, että onhan 9³:si moottorinohjainyksikkö Trionic 5? Jos on, niin silloin voit käyttää dumppia. Jos autosi moottorinohjausyksikkö on Trionic 7, niin sitten autossa ei voi käyttää dumppia, vaan kannattaa ostaa siihen parempi bypass -venttiili. Esimerkiksi Maptun myy Hyperboost bypass -venttiileitä, jotka ovat melko hyviä.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
saab9-32.0
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: Ti Kesä 07, 2005 06:16
Paikkakunta: Karkkila

Viesti Kirjoittaja saab9-32.0 »

En ole ihan varma taitaa olla trionic 7... Saab 9-3 2.0 -01???
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

No onhan se. Voit varmistua tilanteesta, kurkkaamalla konepellin alle. Jos moottorin kannen päällä on laidasta laitaan musta DI-kasetti ja ilmansuodatinkotelon putkessa on ilmamassamittari, niin analyysi on varma -A seiska mikä seiska.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vastaa Viestiin