syysmies kirjoitti:Mitä jos vastoin onhjeita pesenkin auton vain autoshamppoolla, sitten
vedän autoa läpi ClayBarilla, sitten z-1 ja z-2 ja z-6.
Ei kai tuolla mitään tuhoa voi saada aikaan? Kiilto vaan voi olla hieman
huonompi ja kestävyys?
Toki tuon Fairy-vaiheen yli voi hypätä mutta parhaimman lopputuloksen sekä kiillon että kestävyyden kannalta saat kun maalipinta on täysin puhdas vanhoista vahoista !
Juuri tuo maalipinnan puhtaus on A ja O Zainoa käytettäessä !
Mutta toki saat upean lopputuloksen vaikka skippaisitkin Fairy-vaiheen !
Itse ruitin uutta ihme Z8 Grande Finalea Viggenin pintaan vaikka alla ei tainnut olla mitään vahaa ja hienoa jälkeä silläkin sai
syysmies kirjoitti:Mitä jos vastoin onhjeita pesenkin auton vain autoshamppoolla, sitten
vedän autoa läpi ClayBarilla, sitten z-1 ja z-2 ja z-6.
Ei kai tuolla mitään tuhoa voi saada aikaan? Kiilto vaan voi olla hieman
huonompi ja kestävyys?
Meikäläisellä kävi moka kun heitin Zainot pintaan: Konepelti tuli huolimattomasti pestyä ja käytyä läpi clay barilla ja lopputulos oli laikukas . Ihan oma moka eli jäi vanhaa vahaa alle(myntiliikkeessä myllytetty). Tein uudestaan (kysyttyäni ohjeita uudemman kerran) fairylla ja claybarilla konepellin ja johan kiiltää . Ja sen verran on sanottava että jos Zainoa käyttää esim ti-hallissa, jossa on kosteaa niin auto ei kiillä sisällä. Vasta kun tuot se ulos jossa se "kuivuu" kunnolla alkaa kiilto. Ihan meinasin jo mielessäni lynkata Zaino- kauppiaat ekalla kerralla kun vahasin autoa pesuhallissa ja kiiltoa ei ollut . Noh hosumalla ei tule kuin sutta ja sekundaa.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Mimmi kirjoitti:Tämä Zaino ja potkis on erittäin huono juttu
Taas tuli tiskattua tonttu (ClayBarilla muuten saa helposti ötökät pois keulasta) ja vetäistyä 2 kerrosta vahaa. Vahaa muuten kuluu vain 1/3 sekoituspullollista (ja 1 tippa ZFX) em. vahakerroksiin. Käytin vahojen välissä Z6:tta vahan kovettamiseen.
Siis mistä sekoituspullosta puhut? Sen tiedän, että claybarin kanssa pitää
käyttää sitä Zaino pesuainetta ja vettä sekaisin mutta mitä muuta käytät
sekoituspullossa?
- Pese autosi joko fairylla tai liuottimella.
- Huuhtele hyvin
- Käy maalipinta läpi ClayBarilla käyttäen liukastetta (suikupulloon ½L vettä ja korkillinen Z-7 pesuainetta). Jos tuntuu että ClayBar tahmaa vastaan niin lisää liukastetta.
- Pese auto Z-7 pesuaineella, ämpärilliseen vettä noin 2-3 korkillista Z-7 pesuainetta
- Huuhtele pesuaine hyvin pois
- Kuivaa pinta
- Suihkuta pari suikausta vahaustyynylle Z-6:ta jotta se olisi pehmeä ja laita pari viivaa Z-1 pohjustusvahaa tyynylle.
- Vahaa koko auton pinta ja anna kuivua noin 60min
- Kostuta nyt toinen puoli vahaustyynystä ja laita taas pari viivaa Z-2Pro vahaa ja levitä se suoraan Z-1 päälle. Pohjustusvahaa ei pyyhitä pois. Vahaa koko auto ja anna kuivua noin 30-60 min. Käytä vahaa hyvin pieniä määriä ja silloin kun vahaustyynystä ei jää enään kosteaa jälkeä maalipinnalle on aika lisätä vahaa.
- Pyyhi vaha pois
- Suihkuta Z-6 kiiltosuihketta maalipinnalle ja pyyhi se samantien pois. Siis suihkaus konepellille ja samantien pyyhintä. Pyyhkiessä kiiltosuihke levittyy ja konepellin kokoiselle alueelle tarvitaan noin 2-3 suihkausta.
Jos haluat jatkaa niin:
- Toista vahaus ja kiiltosuihke, kuitenkin max kolme vahakerrosta vuorokaudessa. Z-6 kiiltosuihketta ei lasketa vahakerrokseksi.
Kun puhittiin sekoituspulloista niin on olemassa ZFX kovetin joka nopeuttaa vahausta. Mukana tulee kolme sekoituspulloa joihin kaadetaan vahaa ja laitetaan ohjeiden mukaan kovettajaa ZFX. Etuna on että kuivumisajat jäävät pois kokonaan. ZFX korvaa kokonaan Z-1 pohjustusvahan käytön joten nämä kaksi eivät sovi yhteen. Lopputulos on kummallakin loistava vain käytetty aika on eri.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2 Zaino Show Car PolishTrolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Tulipa laitettua pari päivää sitten kolme kerrosta tuota zainoa ja
tänään vielä kaksi lisää. Lisäksi laittelin noita spray-aineita vielä päälle.
Kyllä tosiaan kiiltää ja maalipinta on liukas kuin mikä!
Todella hyvää tavaraa!
Tein hieman ohjeiden vastaisesti ja pesin tavallisella pesushamppoolla
kaikkien kehotusten jälkeenkin. Sitten kävin kyllä Claybarilla koko
auton läpi(ohjeissa oli, että se poistaa kaiken vanhan vahan).
Lopputuloksesta ei tullut läikykäs. Voi olla kyllä, että tuo CLaybar sitten
poisti kaiken sen minkä Fairyn piti poistaa.
740 Volvon ensimmäiseen käsittelyyn meni n. 5-6 tuntia
kuivumisaikoineen. Tänään menikin sitten vaan pari tuntia.
Spinneri lehti teki kesän aikana vahatestin jossa mukana Korrek, AutoGlym, Korrek Platinium ja joitain muitakin. Tulokset julkaistaan seuraavassa Spinnerissä elokuussa.
Testissä käytettiin kiiltomittaria. Muusta ei ielä tietoa mutta eiköhän se sitten kohta paljastu
EDIT:
Syysmies teki normaalin vahauksen ja siinä menee tuo mainittu aika. Nopsat ihmiset valitsevat ZFX, mutta tiedoksenne lopputulos on yhtä kiiltävä erona on vain käytetty aika.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2 Zaino Show Car PolishTrolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Hyvin oli Zaino pärjännyt Spinneri lehden testissä. Kolmen kärkituotteen välillä vain pieniä piste-eroja.
Kaikilla kolmella kärkivahalla varmasti saa loistavan pinnan
Huomattavaa alkoholin väärinkäyttöä: Saab 9-5 Linear Wagon 2.0t Biopower -06
Haikara kirjoitti:Hyvin oli Zaino pärjännyt Spinneri lehden testissä. Kolmen kärkituotteen välillä vain pieniä piste-eroja.
Kaikilla kolmella kärkivahalla varmasti saa loistavan pinnan
No kerro nyt mitkä ne kolme kärjessä sitten olivat ja missä järjestyksessä.
1. Autoglym punainen ja kulta 8.9p
2. Zaino 8.45p
3. Autoglym Ultra deep shine (musta?) 8,45p
4. Turtle wax precision car wax, pasta 8.35p
5. Autoglym punainen yksin 8.15p
6. Korrek kestovaha tfx 8.15p
Siinä tuota kärkeä. Huonoin korrek vahaliina 5.9. Eli ei ei siis totaalisen huonoa mikään(tuo oli siis vain allekirjoittaneen huomio)
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Mimmi kirjoitti:Tuossa pitää huomata, että VAIN Glymin pun+kulta vahoilla vahattuna auto sai 2 kerrosta vahaa. Spineri totesi mm. Zainolla kiilto täysi 10, kesto ei samaa luokkaa kuin pun+kulta (johtuen vain 1:stä vahakerroksesta).
Aivan! En vaan viitsinyt kommentoida asiaa kun heti olisi kommentoitu puolueelliseksi ja aivopestyksi . Testissä oli kyllä muitakin outouksia minun makuun mutta jokainen luo oman mielipiteensä luettuaan tekstin spinneristä. Minä olen valintani tehnyt jo ennen testiä ihan omalla testillä
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
frost kirjoitti:Sain kyllä konepellin kiiltämään joten kuten, voiko tuota saada enää paremmaksi mitenkään? --> http://www.eikiinnosta.net/zaino/
Kysyin jokin aika sitten samaa ja vastaus oli: "laita lisää kerroksia"
Upeasti kyllä kiiltää vaikkei olekkaan pelti enään kovin uutta.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Peilaavalla autolla ajaminen on tieliikennelain vastaista toimintaa
Frost hyvin tuo näyttää peilaavan, kerroksia lisäämällä saa kiiltoa ja jos käyttää Z-8 niin se on siinä. Enempää kestävää kiiltoa ei saa millään tuotteella.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2 Zaino Show Car PolishTrolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta