Faktaa: 2,5 v6 NG900
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1811
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Faktaa: 2,5 v6 NG900
Eli ajatus hankkia tällane auto, joten vapaasti kommentteja/kokemuksia kyseisestä mallista.Virityspotentiaali,kestävyys,yms.?
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T JC Stage3(KR)
1990 9000CC 2.0T A Red Box (MR)
1987 900i 2D("Latolöytö"->MR)
Entiset: 14x9000, 9x900, 9x9³, 2x9⁵, 2x99..
2005 9³CV Aero 2.0T JC Stage3(KR)
1990 9000CC 2.0T A Red Box (MR)
1987 900i 2D("Latolöytö"->MR)
Entiset: 14x9000, 9x900, 9x9³, 2x9⁵, 2x99..
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Faktaa: 2,5 v6 NG900
Ei kokemuksia, mutta jotain kuitenkin:timpetti kirjoitti:Virityspotentiaali,kestävyys,yms.?
1. Virityspotentiaalia paljon vähemmän kuin turbokoneessa (V6 kone on vapari).
2. Kone on jakohihnalla, ei ketjulla.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Ei turbo -> ei virityspotenttiaalia
Jakohihnalla -> vaihto 50-100t välein (tarkista huoltoohjelmasta) Jos katkeaa , niin saattaa tulla kallista jälkeä, jos männät ja venttiilit kohtaavat.
Made by opel! -> Ei saab laatua.
Harvinainen -> kallis korjata (?)
Plussana liene kiva 6 koneen alavääntö.
Henkilökohtaisena mielipiteenä niin 2.0 turbopeli on paaaljon mukavampi omistaa ja rakentaa
Jakohihnalla -> vaihto 50-100t välein (tarkista huoltoohjelmasta) Jos katkeaa , niin saattaa tulla kallista jälkeä, jos männät ja venttiilit kohtaavat.
Made by opel! -> Ei saab laatua.
Harvinainen -> kallis korjata (?)
Plussana liene kiva 6 koneen alavääntö.

Henkilökohtaisena mielipiteenä niin 2.0 turbopeli on paaaljon mukavampi omistaa ja rakentaa

ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Mulla oli aikaisemmin NG900 turbo (ja se oli kyllä ihan räväkkä peli lukuunottamatta aivan alavääntöä). Kun olin sitä ostamassa kyselin saabin liikkeestä myyjältä myös tuosta v6-konessta. Hänen vastauksensa: turbosaappeja kysellään päivittäin, mutta juuri kukaan ei kysele v6-moottoristen perään.
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
No jo on ihme, ettei noin nasevalla myyntistrategialla tiet pullistele V6 ng-satkuistaPetter kirjoitti:...kyselin saabin liikkeestä myyjältä myös tuosta v6-konessta. Hänen vastauksensa: turbosaappeja kysellään päivittäin, mutta juuri kukaan ei kysele v6-moottoristen perään.


-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Voishan tuollainen käydä vaimolle kauppakassiksi, varustettuna automaatilla ja takaovilla.
Opel ihmiset on kehuneet kyseistä 2.5 konetta huomattavasti parempilaatuiseksi ja kestävämmäksi kuin uudempi 2.6, jossa muistaakseni oli suurinpiirtein kaikki viat mitä uudessa moottorissa voi olla. Näin väitti tuttu vectra fani, ja muistan joskus lukeneeni opel clubin palstalta samaa asiaa.
Mutta jos uudempi kone on aivan susi niin minkälaisen vertailupohjan se antaa?
Ja jos joku ihmettelee mitä olen tehnyt opel clubin nettisivuilla niin etsiskelin 5*110 jaon isoja vanteita, niitä tuntui olevan siellä jonkin verran myynnissä.
Opel ihmiset on kehuneet kyseistä 2.5 konetta huomattavasti parempilaatuiseksi ja kestävämmäksi kuin uudempi 2.6, jossa muistaakseni oli suurinpiirtein kaikki viat mitä uudessa moottorissa voi olla. Näin väitti tuttu vectra fani, ja muistan joskus lukeneeni opel clubin palstalta samaa asiaa.
Mutta jos uudempi kone on aivan susi niin minkälaisen vertailupohjan se antaa?
Ja jos joku ihmettelee mitä olen tehnyt opel clubin nettisivuilla niin etsiskelin 5*110 jaon isoja vanteita, niitä tuntui olevan siellä jonkin verran myynnissä.
Ei riemulla rajaa kun turbolla ajaa.
#2742
ng900 Turbo
#2742
ng900 Turbo
itselläni on 2,5 V6 -95
Hankin auton noin 3v sitten ja hyvin on toiminut, ainoa vaihdettu osa minun aikanani on ollut normaali huoltojen lisäksi vesipumppu.
Autolla on nyt lähes 200 000 ajettu ja jakohihnan vaihto tilattu.
Kulutus ei ole mitenkään huima maantie n.8-8,5L kaupungissa 10,5-11,5.
Osat edulliset kun muistaa kysyä Opel ja Saab varaosana, samat osat erihinnat.
Autolla on nyt lähes 200 000 ajettu ja jakohihnan vaihto tilattu.
Kulutus ei ole mitenkään huima maantie n.8-8,5L kaupungissa 10,5-11,5.
Osat edulliset kun muistaa kysyä Opel ja Saab varaosana, samat osat erihinnat.
Jos se on sama kone kun vanhassa vectrassa niin ei voi ihmeemmin kehua. Pari-kolme vuotta sitten kaverilla ollutta Opelia ko. moottorilla tuli ajettua jonkin verran. Hengetön peli ollakseen kuusimukinen ja 2,5 litrainen. Silloiseen kymmenen vuotta vanhempaan 525:ni verrattuna ihan lapanen.
Sekin tuli kokeiltua että sama auto 2,2-litraisella neloskoneella liikkui käytännössä samaan tahtiin. Sanoisin että alavääntö oli jopa parempi. Jos bensankulutuksen ottaa mittariksi niin sen osalta kyllä ihan miehekäs peli.
Sekin tuli kokeiltua että sama auto 2,2-litraisella neloskoneella liikkui käytännössä samaan tahtiin. Sanoisin että alavääntö oli jopa parempi. Jos bensankulutuksen ottaa mittariksi niin sen osalta kyllä ihan miehekäs peli.

No ei sitten ilmeisesti ole sillä meillä on perheessä ollut samanaikaisesti Vectra 2.2 ja samalla reissulla mentiin Saabin kanssa. Niihin ohituksiin joihin pystyi Saabilla lähtemään ihan hyvin ei ollut Vectralla mitään asiaa. Ajettiin autoja jopa vuorotellen ja molemmat todettiin että 2.2 Vectran suorituskyky oli kyllä aika lähellä perus 2.0 Vectraa. (Perheessä ollut 6kpl Vectroja)lumikki kirjoitti:Jos se on sama kone kun vanhassa vectrassa niin ei voi ihmeemmin kehua. Pari-kolme vuotta sitten kaverilla ollutta Opelia ko. moottorilla tuli ajettua jonkin verran. Hengetön peli ollakseen kuusimukinen ja 2,5 litrainen. Silloiseen kymmenen vuotta vanhempaan 525:ni verrattuna ihan lapanen.
Sekin tuli kokeiltua että sama auto 2,2-litraisella neloskoneella liikkui käytännössä samaan tahtiin. Sanoisin että alavääntö oli jopa parempi. Jos bensankulutuksen ottaa mittariksi niin sen osalta kyllä ihan miehekäs peli.
Tuota Bemari juttuahan en kyllä usko. Sen joudut todistamaan. Kuukausi takaperin ajoin 528 Touringilla ja ei todellakaan sillä pääse ohitustilanteessa rivakammin kuin Saabilla. Odotin kyllä Bemarilta paljon enemmän. Kyllä sillä kumi palaa ja perä vikuroi mutta ei se kyllä mikään tykki ole. Ehkä vanhemmat Bemarit sitten olivat kevyempiä tai jotain mutta ei näillä nykyisillä....
-
- "Turbo"
- Viestit: 289
- Liittynyt: Ma Joulu 15, 2003 20:12
[FLAME] Ei se olekaan mikaan uskon asia, eika sita perstuntumalta erota. Vaimo ajaa farmari-Bemarilla (E46), oma-autoni siis 9-3 FPT (185hp). Perstuntumalta Saab on 6-0 nopeampi, mutta kun autot laittaa viivalle, niin bemari menee ja vilkuttaa peravaloja mennessaan. BMW:n 2.5l suorakuutonen vetaa aivan eri tavalla (= tasaisesti) ja varinattomasti kuin Saabin nelonen. Lisaksi auto on hiljaisempi, nopeusmittarin asteikko tiheampi jne., jotka yhdessa antavat itseasiassa valheellisen perstuntuman. Mutkaan taittamisessa etu- ja takavetoa ei kannata edes vertailla. Ei siina mikaan pera vikuroi, tyypillista/tavallista panettelua. Enemman Saab turbo kiihdytyksissa vikuroi, tosin toisesta paasta.jehhe kirjoitti: Tuota Bemari juttuahan en kyllä usko. Sen joudut todistamaan. Kuukausi takaperin ajoin 528 Touringilla ja ei todellakaan sillä pääse ohitustilanteessa rivakammin kuin Saabilla. Odotin kyllä Bemarilta paljon enemmän. Kyllä sillä kumi palaa ja perä vikuroi mutta ei se kyllä mikään tykki ole. Ehkä vanhemmat Bemarit sitten olivat kevyempiä tai jotain mutta ei näillä nykyisillä....
Bemari on 6-1 parempi auto kuin Saab. Tuo yksi piste saabille tulee matalammasta hinnasta. [/FLAME]
Taytyy kylla huomioida, etta viissatanen BMW painaa pari sataa kiloa enemman kuin Saab, joka sekin painaa lahes sata kiloa enemman kuin kolmossarjan farkku.
'99 9-3 2.0T (185hp), Eibach Pro-Kit / Bilstein Sprint
Mikä bemari ja minkä tehoisella 2.5 l koneella muka vilkuttaa perävaloja saapille??[FLAME] Ei se olekaan mikaan uskon asia, eika sita perstuntumalta erota. Vaimo ajaa farmari-Bemarilla (E46), oma-autoni siis 9-3 FPT (185hp). Perstuntumalta Saab on 6-0 nopeampi, mutta kun autot laittaa viivalle, niin bemari menee ja vilkuttaa peravaloja mennessaan. BMW:n 2.5l suorakuutonen vetaa aivan eri tavalla (= tasaisesti) ja varinattomasti kuin Saabin nelonen. Lisaksi auto on hiljaisempi, nopeusmittarin asteikko tiheampi jne., jotka yhdessa antavat itseasiassa valheellisen perstuntuman. Mutkaan taittamisessa etu- ja takavetoa ei kannata edes vertailla. Ei siina mikaan pera vikuroi, tyypillista/tavallista panettelua. Enemman Saab turbo kiihdytyksissa vikuroi, tosin toisesta paasta.
Bemari on 6-1 parempi auto kuin Saab. Tuo yksi piste saabille tulee matalammasta hinnasta. [/FLAME]
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253