Taidan vaihtaa merkkiä

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Taidan vaihtaa merkkiä

Viesti Kirjoittaja lucaf »

andrelinoge kirjoitti:Rakastan saabeja mutta jos en voi ostaa toimivan sellaisen noilla rahoilla niin sitten vaihdan merkkiä.
nettiautosta bongattu 400 euron saab 90 jossa myyntitekstissä "Osta tästä varma käyttöauto itsellesi moneksi vuodeksi". ai niin, mutta tuohan taitaa olla sinun myynti-ilmoitus :)

EDIT: auts, kun perjantai-iltakin on kohta käsillä, ja minä yksi moderaattoreista, haluan vielä tähdentää etten tässä nyt mitään kädenvääntöä halua asiasta tehdä, enkä syytellä ketään. olen vain vilpittömän huvittunut :)

heilutan valkoista lippua :)
Viimeksi muokannut lucaf, La Syys 03, 2005 08:01. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja toms »

Suomessa sokeat tekee pensseleitä ja Ranskassa autoja :lol:
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Nappe kirjoitti:Käyttöautoksi ruosteeton saabi ilman herkkuja niin sillä ajaa varmaan loppuelämän ;)
Ilman herkkuja elämä on tylsää. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
jamala
"Turbo"
Viestit: 266
Liittynyt: Ke Heinä 07, 2004 14:54
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jamala »

Ei se pösökään aina niin halvaksi tule. Porukoilla on -91 1.6 309 ajettu nyt noin 215tkm. Öljyn vaihdot ja huollot aina ajallaan. Ruostetta autossa tosiaan ei ole, mutta: äskettäin rupesi kone käymään hieman huonosti. Tulos: Nokka-akseli rikki ja siinä samassa parissa venttiilissäkin vikaa... Kuulemma on juuri toi nokka-akseli vika tuon yleinen vika ja remppahan tuli maksamaan $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ _paljon_
Jaakko #2077
9-5 Aero Wagon -09 KA
OG900S Cabriolet -94 HA
2x96 -75, Toinen ajossa, toinen museoprojekti
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

jamala kirjoitti:Ei se pösökään aina niin halvaksi tule. Porukoilla on -91 1.6 309 ajettu nyt noin 215tkm. Öljyn vaihdot ja huollot aina ajallaan. Ruostetta autossa tosiaan ei ole, mutta: äskettäin rupesi kone käymään hieman huonosti. Tulos: Nokka-akseli rikki ja siinä samassa parissa venttiilissäkin vikaa... Kuulemma on juuri toi nokka-akseli vika tuon yleinen vika ja remppahan tuli maksamaan $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ _paljon_
kaverin 1.3 pösö oli ajettu 340 tkm ja vielä luovutushetkellä kone toimi kuin junan vessa. tosin jo alle 300tkm pakoputkesta tuleva savu oli aavistuksen sinertävää, mutta ei haitannut menoa lainkaan. muistan jonkun muun myös kehuneen tota 1.3 konetta.

joskus 320tkm:ssä kaveri ihmetteli mikä varoitusvalo kojetaulussa syttyi. alhaisen jäähdytysnesteen varoitusvalo (olis muuten hyvä saabissaki). no avattiin syylärin korkki (tuossa mallissa ei erillistä paisuntasäiliötä) ja pohjahan siellä paistoi. eikun lisää nestettä ja kovaa ajoa. mitään vaurioita ei tullut.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja qaw »

900i kirjoitti:Harvoin näkeee hyvää 90luvun psa vekotinta,lähes kaikki toivottomassa kunnossa. Ruostetta erityisesti takapäässä joka täysin maalin varassa.
99vm meganea ei pystytty enää suojaamaan oli umpilaho.
Sittemmin maahantuoja suojautti rellun jotkut mallit dinitrolin liikkeissä.
Kyseiset havainnot olen tehnyt edellisessä työpaikassani.
Joo okei nyt oli puhe sitikasta. Luulisin että on samoille pohjalevyille tehty.
PSA-yhtymään kuuluu pösö ja sitikka, renulla ei ole siinä mitään tekemistä. Siispä ei "ihan" samoja pohjalevyjä ole. Eikä nyt varsinkaan bx ja megane :D

Ja kyllä olet sitten huonoja yksilöitä nähnyt kun yleensä nuo 90-luvun PSA-tekeleet ei tosiaan kovin herkästi ruostu. Vai oletkohan itse nähnytkään, ettei olis vaan essonbaaria taas...

Yleisestiottaen melkein hävettää miten saabistit pitää omaa merkkiään maailman napana, kaikki muut on täyttä p***aa eikä aiheeseen edes viitsitä tutustua. Kannattais itse kunkin avata ne silmät välillä :)
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
99tbo
"Aero"
Viestit: 337
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2004 10:11
Paikkakunta: kempele

Viesti Kirjoittaja 99tbo »

ihmettelen miksi te jotkut edes ajatte saabilla???
9-3TTID,900c 5d,9-5 2.3T
Holmes
"Viggen"
Viestit: 571
Liittynyt: Ti Syys 07, 2004 09:01
Paikkakunta: Mustasaari

Viesti Kirjoittaja Holmes »

http://bx.webzdarma.cz/bx.jpg

On kyllä muuten kaunis...
Sierra Alfa Alfa Bravo. "The Swedish Car With Aircraft Quality"
Saab 9-5 2.3t Wagon ARC
#2203
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Holmes kirjoitti:http://bx.webzdarma.cz/bx.jpg

On kyllä muuten kaunis...
No ei kyllä mun silmissä. :)
Saattaa tietenkin johtua tästä kannettavan näytöstä. :?:
Holmes
"Viggen"
Viestit: 571
Liittynyt: Ti Syys 07, 2004 09:01
Paikkakunta: Mustasaari

Viesti Kirjoittaja Holmes »

Mä ainaki ihastuin heti tommoseen... ;)
Sierra Alfa Alfa Bravo. "The Swedish Car With Aircraft Quality"
Saab 9-5 2.3t Wagon ARC
#2203
99tbo
"Aero"
Viestit: 337
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2004 10:11
Paikkakunta: kempele

Viesti Kirjoittaja 99tbo »

sehän on maku asia, mut ei mun silmään ole kaunis vaikka koittas olla oikeenki lojaali :lol:
9-3TTID,900c 5d,9-5 2.3T
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

omasta kokemuksesta tiedän, että juuri se auto näyttää kauniilta, minkä omistat. ehkä toisen automerkin foorumeissa yhtä lailla bongaillaan ysikutosen kuvia ja nauretaan muodoille. hauskaa niin kauan kun touhu pysyy vilpittömänä, eli pidetään ne egot piilossa eikä aleta väittelemään makuasioista :)
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Eero
"Aero"
Viestit: 313
Liittynyt: To Helmi 19, 2004 22:11
Paikkakunta: Tampere

bx

Viesti Kirjoittaja Eero »

BX oli ihan kiva niin kauan kuin se toimi. Siis lopulta tuli hydraulinesteet tielle. Pääsin siitä 50€ eroon. Auto oli siisti sähköllä höystetty ja ehjä. Mutta ne vanhat putket.

Jousitus oli upea ja kaarteissa kallistui todella mitättömästi. Takaluukun sai lastata täyteen ja perä oli ylhäällä.

Mutta silti vain yksi sitikka ja monta saapia. Se on tää sapin hinta/korjattavuus/halpojen osien saatavuus/turvallisuus/ajettavuus mikä on pitänyt köyhän saapissa. Ihan sama mikä se merkki on kunhan noi ehdot täyttyy.
Nämä ollu 9000T -89,900i 16v kat -91, 900i 16v -89, 900i 8v -87, 900i 8v -85, 900GL -86, 99 t -78, 900 -81, 900 -79, 90 -85 NYT 9000CS -96
Eero
"Aero"
Viestit: 313
Liittynyt: To Helmi 19, 2004 22:11
Paikkakunta: Tampere

ai niin

Viesti Kirjoittaja Eero »

jäin kerran muuten sitikan sisään kun keskuslukko juuttui ja sähköikkunat ei auenneet.

Saman koki tuttavani A8 audilla vaikka meillä oli 150 000€ autojen hinnassa eroa.
Nämä ollu 9000T -89,900i 16v kat -91, 900i 16v -89, 900i 8v -87, 900i 8v -85, 900GL -86, 99 t -78, 900 -81, 900 -79, 90 -85 NYT 9000CS -96
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Re: ai niin

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

Eero kirjoitti:jäin kerran muuten sitikan sisään kun keskuslukko juuttui ja sähköikkunat ei auenneet.
Miten pääsit ulos? :lol:
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
Vastaa Viestiin