en ole ikinä omistanut moottoripyörää, sanooko laki mitään äänenvaimennuksen pakollisuudesta? en tiedä mikä prätkävillitys tänä kesänä on ainakin minun asuinkujalla vallinnut, puolentusinaa toinen toistaan äänekkäämpää vehjettä on ilmestynyt pihoille. mikäs siinä, hienojahan ne on. en vaan ymmärrä miksi siihen kotipihalle asti pitää tulla hirveellä kiukulla ja viimeiset suditukset siinä mun makuuhuoneen ikkunan alla "#¤!"#. erittäin mukavaa nukkua ikkuna auki. ja siis prätkä on sitä luokkaa ettei mitään äänenvaimennusta, sellainen hillitön tötterö lähtee pakosarjasta ja desibelejä ns. riittävästi.
sitä en myöskän ymmärrä, ettei malteta ajaa asutusalueelta vähän kauemmaksi ennen ekaa "täyskiihdytystä" vaan heti pihalta lähdettäessä pitää ottaa sellaiset burnoutit että kaikki lähiympäristön taloyhtiöt tietää kuka juuri poistui alueelta. "Im the king.."
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
On niissä äänenvaimennus pakollinen ja melurajatkin niille on kuten autoillekin... mutta niitä ei valvota kuten autoja ja niiden puutteista ei rangaista kuten autojen puutteista rangaistaan.
Itseänikin kyrsii suunnattomasti pärinäpoikien lapsenomainen innostus koviin ääniin. Asun melko liki liittymäramppia, josta moottoripyöräilijöiden on hyvä kiihdyttää roima ylinopeus tielle jossa on 80:n rajoitus... autot, edes pahimmat teiniräpellykset, ei häiritse pätkääkään, mutta pärinäpoikien tehoputket rikkoo tärykalvot. Olen vaihtoehtoisina toimintamalleina harkinnut kiloa huopanauloja ramppiin tai sitten rakentaa viemäriputkesta singon näköisen laitteen jolla menen orapihlaja-aidan välistä tähtäilemään mopoilijoita ja laitan talonkatolle valaistun kyltin "MC helvetin perkele"-tekstillä.
Jotenkin tässä muutamana viime kesänä on moottoripyöräilijöiden arvostus laskenut jyrkästi pakkasen puolelle meikäläisen silmissä... ja syynä yksinomaan pahaääniset kyykkypyörät jotka pääsääntöisesti käyttäytyy liikenteessäkin kuin idiootit.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Uudemmissa pyörissä on tehdas asentanut katalysaattorin sinne äänenvaimentimen sisälle. Siihen kun sitten kiskaistaan se yoshimuran tehopilli ilman kattia lisähevosten saavuttamiseksi, niin saattaapa tuo pyörän saundikin hivenen muuttua.
Customeissa ja muissa rakennetuissa kikottimissa taitaa homma olla sitten sillälailla, että mitä enemmän sitä mökää lähtee taaksepäin niin sen parempi. Kyllähän sellaisen kaks sylinterisen tonnikolmesatasen ääni suoralla putkella on aika "uniikki", mutta kyrsiihän se sellaista lotkotusta yö aikaan kuunnella. Poliisi-sedät noita aina välillä ratsaa ja mittaa desibelejä (paljonkohan se raja on?), mutta aika turhaa touhua taitaa olla. Eihän pyörää tarvitse edes vuosikatsastaa...
Noihin prätkiin toimii takuuvarmasti samat, mitä olen itse soveltanut käytännössä naapurin mopopoikiin... kun ei mene muutama ystävällinen huomautus perille, niin tökitään pihdeillä irti revittyjä teräsharjan piikkejä renkaisiin. Jollei auta, niin tungetaan laakerinkuula tuorevoiteluöljyletkuun(nykyisissä mopoissakin sellaiset).
Yhdelle dorkalle, jolle ei huomautus eikä pari, ei vihje eikä pari mennyt perille, ravistelin kourallista 9mm:n kuteja kourassa hänen nenänsä edessä ja kerroin rauhallisesti kohta hermostuvani... tosin tuskin huomasi se dorka hämärässä, että kaikki olivat ammuttuja tapauksia joihin on luoti asetettu takas paikalleen..
Myrkky kirjoitti:Noihin prätkiin toimii takuuvarmasti samat, mitä olen itse soveltanut käytännössä naapurin mopopoikiin... kun ei mene muutama ystävällinen huomautus perille, niin tökitään pihdeillä irti revittyjä teräsharjan piikkejä renkaisiin. Jollei auta, niin tungetaan laakerinkuula tuorevoiteluöljyletkuun(nykyisissä mopoissakin sellaiset).
Yhdelle dorkalle, jolle ei huomautus eikä pari, ei vihje eikä pari mennyt perille, ravistelin kourallista 9mm:n kuteja kourassa hänen nenänsä edessä ja kerroin rauhallisesti kohta hermostuvani... tosin tuskin huomasi se dorka hämärässä, että kaikki olivat ammuttuja tapauksia joihin on luoti asetettu takas paikalleen..
Auttoi, naapuri muutti poijes eilen..
Ootpas ilikee poika. mut miule on turha tulla ärmeltää ku minnuu ei pelota