ng900 tonttiin kunnolla?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
saabisti900
"Turbo"
Viestit: 295
Liittynyt: Pe Joulu 05, 2003 16:13
Paikkakunta: Rauma

ng900 tonttiin kunnolla?

Viesti Kirjoittaja saabisti900 »

Nythän tuohon uusikoriseen 93:seen saa kynäjousi tolpat, jolla saa saabin aika hyvin tonttiin. Niin tietääkö kukaan saako ng900:seen kynäjousitolppia tai mitään korkeussäädettäviä alustoja? Tai onko kellään mitään tietoa, saisiko noita 93:sen tolppia mitenkään modifoitua tohon ng900:seen?
Saab 900 2.0t vm.96
#1948
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9405
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Mikä ihme on kynäjousi?
Kuinka alas se ng900 olisi tarkoitus saada?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9405
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Mimmi kirjoitti:Olisiko 2,1m maan alle :?: :lol:
Kiitokset sivistyksestä, tuo säätö lienee luokkaa kertakäyttöinen/yhden talven jälkeen jumissa? :D
Ton 2.1m verran luulisi uppoavan esim. paalutuskoneella, ainakin talon perustuksia tehdessä teräsbetonipaalut menivät nätisti 5-7m syvyyteen :lol:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

Kyllä nuo, missä kierteet on ruostumatonta, kestävät useammankin vuoden. Varsinkin, jos niitä kierteitä myös käyttää, kuten nostaa talveksi ja laskee kesäksi.
BMW 320dA Coupe LCI
karvalakki
"Turbo"
Viestit: 289
Liittynyt: Ma Joulu 15, 2003 20:12

Viesti Kirjoittaja karvalakki »

AC kirjoitti:Kyllä nuo, missä kierteet on ruostumatonta, kestävät useammankin vuoden. Varsinkin, jos niitä kierteitä myös käyttää, kuten nostaa talveksi ja laskee kesäksi.
Eikos nuo korkeussäädettävät alustat ole kiellettyjä tieliikenteessä?
'99 9-3 2.0T (185hp), Eibach Pro-Kit / Bilstein Sprint
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

karvalakki kirjoitti:
Eikos nuo korkeussäädettävät alustat ole kiellettyjä tieliikenteessä?
Miksi olisi? Laillisiahan nuo on siihen asti kun madallus on max 51mm/maavara on lain sallimissa rajoissa (muistaakseni 80mm)
Tottakai asianmukaiset TÜV-todistukset tms pitää olla kunnossa, mutta nämähän pitää olla kaikilla alustasarjoilla.
BMW 320dA Coupe LCI
saabisti900
"Turbo"
Viestit: 295
Liittynyt: Pe Joulu 05, 2003 16:13
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja saabisti900 »

Onhan ne lailliset. Ilmajouset ovat laissa kielletyt, tai ne on erittäin vaikea saada laillisiksi, vaatii paljon paperisotaa. Mutta osaako kukaan vastata tuohon minun alkuperäiseen kysymykseeni?
Saab 900 2.0t vm.96
#1948
moksu
"Hölösuu"
Viestit: 1260
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 16:33

Viesti Kirjoittaja moksu »

saabisti900 kirjoitti:Onhan ne lailliset. Ilmajouset ovat laissa kielletyt, tai ne on erittäin vaikea saada laillisiksi, vaatii paljon paperisotaa.
Ei ole kielletyt mut varmaan vaatii tosiaan paljon paperisotaa.
ainakin yks audi on katsastettu noilla ilmajousilla.
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
karvalakki
"Turbo"
Viestit: 289
Liittynyt: Ma Joulu 15, 2003 20:12

Viesti Kirjoittaja karvalakki »

saabisti900 kirjoitti:Onhan ne lailliset.
Ai jaa, taa oli uutta. Kun omaan remppaani valmistauduin vuosi sitten ja tiedustelin noiden laillisuutta, niin minulle kerrottiin ettei niita saa laittaa alle... Tuolloin vaitettiin etta ainoastaan iskarien jaykkyys saa olla saadettava, mutta maavara ei.

No ei siina mitaan, luultavasti olisin paatynyt samaan lopputulokseen joka tapauksessa.
'99 9-3 2.0T (185hp), Eibach Pro-Kit / Bilstein Sprint
Vastaa Viestiin