Alusta (taas)
Jouduin matalan sään vuoksi liikkumaan suunniteltua enemmän (170 km)perjantaina Rellu mekano jollain R-kioski mallilla jossa vissiin 225 ponia,
Kyllä sen alusta oli pintakova ja märällä tiellä ei viitsinyt pitää yli 150 kmh kurveissa.
Eli Aero alkoi taas tuntumaan hyvältä. Rengasmelu oli kyllä hyvin vaimennettu rellussa, tuuli vain suhisi tiivisteissä samoin kun vanhassa Saabissa
Kyllä sen alusta oli pintakova ja märällä tiellä ei viitsinyt pitää yli 150 kmh kurveissa.
Eli Aero alkoi taas tuntumaan hyvältä. Rengasmelu oli kyllä hyvin vaimennettu rellussa, tuuli vain suhisi tiivisteissä samoin kun vanhassa Saabissa
96 M75 i12 5-speed
Oliskohan kenelläkään tietoa onko vm-99 3,0t SE:ssä ihan normaali alusta vai joku muu? Alkaa olemaan jo vähän väsynyt ja vaihto jonkin ajan päästä ajankohtainen.
sopisiko esim. Aeron alusta tai olisiko jollain kokemusta ko. autosta tuolla H&R+ Konit.
Tiedoista etukäteen kiittäen, vasta 4000km Saabistina.
sopisiko esim. Aeron alusta tai olisiko jollain kokemusta ko. autosta tuolla H&R+ Konit.
Tiedoista etukäteen kiittäen, vasta 4000km Saabistina.
No niin, olihan se pakko laittaa alle Saabin oma sport alusta - ja on aivan lähes törkeen mukava ajella, verrattuna aikaisempaan humppaamiseen. Kurvit voi laskea läpi "sopivalla" nopeudella jarruttelematta. Ja tämähän säästää bensaa ja jarrupaloja - alusta maksaa itsensä takaisin varmaan jo vuodessa
Ja on toi setin hintakin aika kohdallaan karvan yli 700 eeroa alapallonivelineen. Suosittelen !
Ja on toi setin hintakin aika kohdallaan karvan yli 700 eeroa alapallonivelineen. Suosittelen !
9-5 2.3tA -98
Joo - lomareissulla kun oltiin itä-Suomessa(LPR) niin samalla vein asennettavaksi kaverin kaverin pajalle - asennus tehtiin reilulla satasella
Ja sitten vielä nelipyöräsuuntaus, perskules melkein samanhintainen, molemmat päät kun laitettiin kuntoon, niin siitähän napsahti 80:iä lisää, ja tämä olikin sitten jo pääkaupunkihinnoilla. Ja tätäkin suuntausta piti harjoitella kaksi kertaa, ennenkuin oli ratit ja renkaat suorassa.
Ja sitten vielä nelipyöräsuuntaus, perskules melkein samanhintainen, molemmat päät kun laitettiin kuntoon, niin siitähän napsahti 80:iä lisää, ja tämä olikin sitten jo pääkaupunkihinnoilla. Ja tätäkin suuntausta piti harjoitella kaksi kertaa, ennenkuin oli ratit ja renkaat suorassa.
9-5 2.3tA -98
Farkun takaiskarit ovat tulleet tiensä päähän ja nyt olisi hyvä sauma asennuttaa tuo kuuluisa sport-alusta. Katalogista löytyy M02-:lle kaksi vaihtoehtoa: Jtk 4 (400130837) ja Jtk 5 (400130845). Jtk on ilmeisesti joustintukikoodi mutta mitä se kertoo? Jäykkyydenkö vai jonkun sovituksen tms?
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Jos hyvän alustan haluat niin laita taakse Aeron jouset ja eteen joku lasku sarjan jouset -40 mm ja sitten Konin säädettävät joka kulmaan.
Aeron vakio sarja ei ole vielä mutkatappeluun tehty. Takapää varsinkin tekee hiukan ilkeitä muljautuksia päälle 150 nopeuksissa.
Aeron vakio sarja ei ole vielä mutkatappeluun tehty. Takapää varsinkin tekee hiukan ilkeitä muljautuksia päälle 150 nopeuksissa.
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
Juu mulla ei olekaan tarkoitus siitä mitään mutkaohjusta tehdäkään. Tietty säädettävät iskarit on aina säädettävät iskarit, mutta madallusta en kyllä ihan heti eteen laittaisi. Mittasin että eturenkaan edessä helman alalaidasta maavaraa on 17 senttiä (ilman henkilöitä/kuormaa ja 225/45 R17). Toivottavasti se ei tuosta laske vaikka alustasarja sen 10mm nimellisesti paperilla madaltaakin.
Hintansa puolestahan tuo on tosiaan aika edullinen paketti. Ja nyt on hyvä sauma vaihtaakin koko setti kun takapään iskarit on tosiaan lopussa. Tilasin lopulta sarjan ja ensiviikolla laitetaan alle nelipyöräsuuntauksen kera.
Hintansa puolestahan tuo on tosiaan aika edullinen paketti. Ja nyt on hyvä sauma vaihtaakin koko setti kun takapään iskarit on tosiaan lopussa. Tilasin lopulta sarjan ja ensiviikolla laitetaan alle nelipyöräsuuntauksen kera.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Aeron jousilla auto vaan jää kulkemaan nokka pystyssä ja se ei välttämättä ole visuaalisesti hyvän näköinen. Ja vakioiskarit ovat aika herkät hajoamaan takana ja Konien kanssa kuorman kestävyyskin on toista luokkaa. Ja ainakaan taakse noi Konit ei ole kauheen kalliit.
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
Alusta
Aiheeseen liittyen olis myynnissä alustasarja eli tarkista tämä :
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=26894
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=26894
Jussi Juonio # 1996
Saab 9-3 SC 2,0 TS vm.06, Saab 95E vm.69
Saab OG900 16V vm.91 sekä Saab OG900 2,1 5D vm.93.
Saab 9-3 SC 2,0 TS vm.06, Saab 95E vm.69
Saab OG900 16V vm.91 sekä Saab OG900 2,1 5D vm.93.
Mulla oli aeron alusta ja ihan vaaka tasossa oli. Alustalla oli ajettu ~90tkm. Jouset on muuten myynnissä. Kuva.KARELPA kirjoitti:Aeron jousilla auto vaan jää kulkemaan nokka pystyssä ja se ei välttämättä ole visuaalisesti hyvän näköinen. Ja vakioiskarit ovat aika herkät hajoamaan takana ja Konien kanssa kuorman kestävyyskin on toista luokkaa. Ja ainakaan taakse noi Konit ei ole kauheen kalliit.
Olen ajellut tolla setillä 10 000km ja minun makuun todella hyvä, ulkonäöllisesti ja ajo ominaisuuksiltaan. Renkaina on hankook k107 225/45/18. Alusta paranee mitä lujempaa ajaa. Takana on kaikki puslat powerflex. Jos vaihdat alustan niin kannattaa samalla vaihtaa etuiskarien yläpään laakerit. Meikä joutu kaksi kertaa purkaan etupään niitten takia.Petter kirjoitti:Olisi tarkoitus vaihtaa aeroon H&R -jouset ja Bilstein sprint -iskarit ja puslia vaihtaa. Olisiko jollain omakohtaisia kokemuksia? Tarkoitus on tukevoittaa alustaa, pelottaa kuitenkin, että tuleeko liian kova.
Jotku sanoo, että bilsteinit olis pintakovat verrattuna koniin. Tiiä sitten. En ole ajanut saabilla jossa konit on alla. En ostanut koneja koska vanhassa autossa oli konit ja yksi tolppa pukkas öljyt pihalle 20tkm jälkeen. Tosin sain uudet tilalle.
Audi A4 2.0TFSIq
No nyt on muutama tuhat kilometriä takana yllämainitulla alustalla. On ollut mahtava ajella tukevalla alustalla. Tuulet eivät heiluttele ja auto menee kuin juna, ei kallistele kurveissa, eikä nitise tai kitise. Minusta ei alusta ole kuitenkaan liian kovakaan, vaan nielee epätasaisuudet hyvin. Myös vaimo on tyytyväinen, vaikka hän suhtautuu yleensä muutoksiin autossa hyvin kriittisesti. Tuo hommahan tehtiin Jyväskylässä Pro-carservicessä ja palveluun olin myös hyvin tyytyväinen. Vaikuttivat myös hyvin asiantuntevilta (vaikea arvioida, kun itse ei niinkään ole asiantuntija).
Voin kyllä suositella H&R + Bilstein sprint alustaa ainakin näiden alustavien kokemusten perusteella.
Voin kyllä suositella H&R + Bilstein sprint alustaa ainakin näiden alustavien kokemusten perusteella.
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253