Magneettiventtiilin sopivuus 9-5 -> 9000

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
jblgti1200
"Hirsch"
Viestit: 809
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
Paikkakunta: Varkaus

Magneettiventtiilin sopivuus 9-5 -> 9000

Viesti Kirjoittaja jblgti1200 »

Eli oisko jollain tietoa käykö vm-98 2.0T 9-5 mankkuvena tuohon -89 DI/APC-tonttuun? Tuo taitaa olla jo niitä trionic-vehkeitä...

Mitkä muut koneen osat kävisi?

Ajattelin vaan kun kojelaudatkin on samanlaisia toista vuosikymmentä niin miksi ei mankkukin voisi olla.

Tuossa olisi tiedossa halvalla purkuosia ko.autosta niin siksi kysyin tätä.
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -

- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Ei käy mankku suoraan, ehkä tuolle olisi mahdollista tehdä adapteri.

Mankku oli samanlainen noin 10 vuotta ja sitten Trionic seiskaan vaihtoivat taas kerran.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
jblgti1200
"Hirsch"
Viestit: 809
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja jblgti1200 »

Mitä eroa noissa on?

Sähköliitännöissä vaiko letkuliitännöissä?
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -

- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Sähköliitin on erilainen..

Sinänsä voisi olla ihan hyvä palvelus yhteiselle hyvälle, jos joku jaksaisi naksauttaa tuon uudemman mankun auki ja katsoa, mihin johdot menee.

En jaksa uskoa, että tuo on sisäiseltä toiminnaltaan niin kovin erilainen, korkeintaan kelojen arvot voivat olla poikkeavat.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1797
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja pevi »

Ohjausperiaatteessa saatta olla eroja. Eli 9000 venttilissä on kaksi kelaa joita ohjataan 1/2 asentoon taas 9-5:ssa yksi kela ja paluu tapahtuu jousikuormalla.

Tämä oli vain arvaus, joka tapauksessa adapterin pystynee rakentamaan. Tai varmaan jokin hydraulikka venttiili pystyisi suoraan korvaamaan rimpulan venttiilin. Tosin virtausvastus/kuristus on mitattava. Venttiilissähän on jossain putkessa kuristus.
Vastaa Viestiin