Mistä moottorin aivot saa tiedon että vaihteenvalitsin on p- asennossa? Kun tänään piti olla se suuri päivä kun saa 2 kuukautta kestäneen moottoriprojektin käyntiin vaan miten kävi Moottori ei inahdakkaan. Kun avaimesta vääntää niin sähkö tulee päälle (puhallin, valot yms toimii) mutta startti ei pyöritä. Mieleen tuli että mulla ei ole vaihteen valitsin vaijeri kiinni, mutta vipu on lootasta p- asennossa ja keppi on kans. oire on ihan samanlainen kun jos olisi jokin vaihde päällä ja yrittäisi startata. Yritin myös katsella onko startin johdot yms. muut maat kiinni ja ne näyttäis olevan, mutta ihmetyttää tuleeko startille jostkin maa piuha? (siis pitäiskö tulla?)
Koittakaa saada tosta selvää ja tehkää tarkentavia kysymyksiä
Opettele nauramaan itsellesi. Muut kuitenkin nauravat.
Mää en jaksa enään, vaan onko sillä niin väliä.
Siis tomaatti ei starttaa eikä edes yritä jos keppi on muualla kuin D tai N.
Eli etsi vika kepin muuntimen (suomeksi kytkimen) tienoilta tai sitten liitoksista tai jostain.
Moottorille menee maa. Startti saa moottorilta. Startista punainen akkuun.
Toimiiko käynnistys N-asennossa niinkuin pitäisi?
Tossa kepin juuressahan on noita hiluja joka lähtöön. Oisko siinä asentoanturi? Ysikolmosessa asentoanturi on laatikon päässä, mutta se onkin elektronisesti ohjattu.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Kurko kirjoitti:Mää en jaksa enään, vaan onko sillä niin väliä.
Siis tomaatti ei starttaa eikä edes yritä jos keppi on muualla kuin D tai N.
Eli etsi vika kepin muuntimen (suomeksi kytkimen) tienoilta tai sitten liitoksista tai jostain.
Kurko kirjoitti:Mää en jaksa enään, vaan onko sillä niin väliä.
Siis tomaatti ei starttaa eikä edes yritä jos keppi on muualla kuin D tai N.
Eli etsi vika kepin muuntimen (suomeksi kytkimen) tienoilta tai sitten liitoksista tai jostain.
Ja sen kyllä huomaa.
Eikös kumminkin ole noi starttausasennot P ja N?
Mulla on tosin vaan automaattisatkuja...
Näin on D-asennossa ei saa startata.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Näköjään kuitenkin auto on saatu käymään joten tämä spekulointi voidaan varmaan unohtaa. Olisi tietysti kiva jos threadin aloittaja raportoisi projektin vaiheista tai vian korjaantumisesta, ettei tarvi turhaan kirjoitella...
peinu kirjoitti:Näköjään kuitenkin auto on saatu käymään joten tämä spekulointi voidaan varmaan unohtaa. Olisi tietysti kiva jos threadin aloittaja raportoisi projektin vaiheista tai vian korjaantumisesta, ettei tarvi turhaan kirjoitella...