Meni sit tonnarista tuo absin pumppu hiljaseks. Uutta tässä katselen ja huomasin, että cs:ssä on ainakin erilaiset vehkeet. Eräällä purkaamolla olisi vähän ajetusta -92 2,3T ei-tcs cd:stä tuo hydraulikoneisto. Onko noilla koneistoilla eroja tcs ja ei-tcs vehkeiden välillä? Epc:stä en kyllä eroja löytänyt mut onko jollain kokemuspohjaista faktatietoa asiasta?
Onkos se pelkän pumpun vaihtaminen tuohon yksikköön paha homma? Kun minulla on tiedossa yksi käypänen yksikkö missä on tcs:t ja kaikki mutta sillä on jo ajeltu 350tkm ja tuolla missä ei ole tcs valmiutta on 192tkm ajetusta tonnarista...
Jamppa kirjoitti:on eroa. TCS versiossa on yksi venttiili enemmän. en tiedä saako sen lisättyä ei tcs malliin.
Onko ABS:n toiminta katsastuksessa pakollinen vai voisiko sen jotenkin riisua pois? Olisi yksi riesa vähemmän. Minulla on 9000 TIA 1987, jossa em. jarrun pumppu käy kylmänä n. 1,5 minuuttia ennenkuin merkkivalo sammuu, eli kai aika kulunut.
eikös se vaan tarkista järjestelmän pariin kertaan ennen kuin sammuttaa merkkivalon kojelaudasta? olen tälläistä kuullut jossain keskustelussa.
ja se kestää jonkin aikaa kyllä mutta puolitoista minuuttia...?
En nyt aivan kriittisenä pitäisi sitä puoltatoista minuuttia. Pummppu muodostaa paineakkuun 140 bar paineen ja kyllä minäkin 175000 km ajetulla autolla hyvän matkaa pihasta pääsen ennen kuin valo sammuu.
Pääasia, että sammuu.
itselläni vaihdettiin hydrauliyksikkö kuukausi sitten. eroa on ainakin automaatin ja manuaalin välillä. automaatissa tsc vaikuttaa ainoastaan kaasuläppään.(tietääkseni). yksikön hommasin ruotsista(250e),ja asennuksen duunasi porilainen saab guru mäkelä hintaa 60e. hyvin on pelittänyt.