Öljynpaineanturi on pääöljykanavassa ja jos se valo vilahtelee niin kanavassa on painetta jotain 0.5 bar tai sinne päin. Jos tuolla ei ole painetta niin vielä vähemmän sitä on kannessa, sieltä saattaa kuulua myös laahaavaa tai kihisevää ääntä venakoneistosta jos se ei saa öljyä tarpeeksi.
Jos tosiaan ongelmana on öljynpaine niin muistitko myös laittaa laippatiivistettä öljynputsarin kotelon pintoihin sekä jakopään kannen KAIKKIIN pintoihin (mukaanlukien siis öljyn puhtsarille menevä kanava sekä pääöljykanavan pääty)?
Lisäksi ongelma voi löytyä öljynpaineen rajoitinventtiilistä (se pultti+jousi+mäntä) jakopään kannen alanurkassa.
Mites tasapainoakselin kamat, ovatko paikallaan ilman ketjua vai? Vain ketjun voi ehkä jättää pois, muita poistamalla tulee öljynkierto-ongelmia (siis kanavia läpivuotavina suoraan öljypohjaan).
turbo höyryää ynnä muuta häikkää
Menee vähän ohi tuo... mitä tarkoitat? tiivistetöhnää on kyllä noissa pinnoissa muttä en mielestäni laittanut sitä kanaviin... jos sitä tarkoititvtp9k kirjoitti: Jos tosiaan ongelmana on öljynpaine niin muistitko myös laittaa laippatiivistettä öljynputsarin kotelon pintoihin sekä jakopään kannen KAIKKIIN pintoihin (mukaanlukien siis öljyn puhtsarille menevä kanava sekä pääöljykanavan pääty)?

Voiko tuolle tehdä jotain? tarkastaa että se toimii?vtp9k kirjoitti: Lisäksi ongelma voi löytyä öljynpaineen rajoitinventtiilistä (se pultti+jousi+mäntä) jakopään kannen alanurkassa.
Opettele nauramaan itsellesi. Muut kuitenkin nauravat.
Joo, ei sitä töhnää tarvi itse kanaviin tunkea.
Öljynpaineen rajoitinventtiilistä ei tosiaan tarvitse tutkia muuta kuin ettei mäntä ole juuttunut jonkun roskan takia.
Jos kierrossa on ollut metallimurusia niin melko varmasti tuo mäntä on naarmuilla ja siten vainaa, tosin tässä tapauksessa tuskin.
Noiden kuvailemisien oireiden perusteella todella vaikuttaa siltä että yläpää käy vähällä öljyllä. Kuinkahan pahasti sitä roiskuisi tyhjäkäynnillä jos venakopan ottaisi irti ja yhden noista mustista nokka-akselin pulteista...?
Disklaimerina että edellinen saattaa kuulua joukkoon tyhmät ideat. Tuliskohan kenellekään muulle ideoita miten todeta öljyn kulkeutuminen venttiilikoneistoon?
Yksi mitä tietenkin voisi tehdä olisi laittaa öljynpaineanturi ja mittari kiinni tuohon pääöljykanavaan sen painetunnistimen tilalle. Näkisi ainakin onko vika öljynpaineessa.
Öljynpaineen rajoitinventtiilistä ei tosiaan tarvitse tutkia muuta kuin ettei mäntä ole juuttunut jonkun roskan takia.
Jos kierrossa on ollut metallimurusia niin melko varmasti tuo mäntä on naarmuilla ja siten vainaa, tosin tässä tapauksessa tuskin.
Noiden kuvailemisien oireiden perusteella todella vaikuttaa siltä että yläpää käy vähällä öljyllä. Kuinkahan pahasti sitä roiskuisi tyhjäkäynnillä jos venakopan ottaisi irti ja yhden noista mustista nokka-akselin pulteista...?
Disklaimerina että edellinen saattaa kuulua joukkoon tyhmät ideat. Tuliskohan kenellekään muulle ideoita miten todeta öljyn kulkeutuminen venttiilikoneistoon?
Yksi mitä tietenkin voisi tehdä olisi laittaa öljynpaineanturi ja mittari kiinni tuohon pääöljykanavaan sen painetunnistimen tilalle. Näkisi ainakin onko vika öljynpaineessa.
avasin tänään venakopan ja pyöräytin vähän moottoria. ketjun mukana lensi kyllä iloisesti öljyä ja muutenkin kansi oli hyvin öljyssä. Avasin myös imunokan ja otin nostajat pois. Nostajat tuntu toimivan (en kyllä oikeastaan tiedän miten ne pitäisi toimi
Painu kyllä ihan kasaan helposti, mimmosta ääntä niiden pitäisi pitää kun ne painuu kasaan?) Voisko rallatus johtua väsyneistä/kieroista jousista? En kyllä ymmärrä miten ne oisi voineet mennä pilalle kun ne kuitenkin toimi ennen remppaa.
Onko kukaan koittanut tuota pultin pois ottoa?
PS: kyllä tuo jako oli ihan kohdallaan.


Onko kukaan koittanut tuota pultin pois ottoa?
PS: kyllä tuo jako oli ihan kohdallaan.
Opettele nauramaan itsellesi. Muut kuitenkin nauravat.
itekkin kasailin just saabin takasin uudella koneella......
ja aiheeseen : kyllä se rallatus kestää ihan hyvän tovin.
Itse annoin kierroksia jonkun verran oikeen, että kone lämpeni ja sitten se naputus loppu. En mä mitää kelloa kytänny, mutta arvelisin, että reipas puoli tuntia se käydä louskutti ja välillä annoin kaasua jonkun verran.
Kyllä se siittä vaimenee. Hanaa vaa
ja aiheeseen : kyllä se rallatus kestää ihan hyvän tovin.
Itse annoin kierroksia jonkun verran oikeen, että kone lämpeni ja sitten se naputus loppu. En mä mitää kelloa kytänny, mutta arvelisin, että reipas puoli tuntia se käydä louskutti ja välillä annoin kaasua jonkun verran.
Kyllä se siittä vaimenee. Hanaa vaa

9000 2.3T -95
Chevy Van 6.2D -89
jäsen
Chevy Van 6.2D -89
jäsen