käsijarru

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
99tbo
"Aero"
Viestit: 337
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2004 10:11
Paikkakunta: kempele

käsijarru

Viesti Kirjoittaja 99tbo »

onko ollut ongelmia käsijarrun kanssa,en millään meinannut saada pitämään niin paljoa et olis menny katsastuksesta läpi vaikka kaikki on laitettu uutta muu paitsi kahva..onko se yleistä et se on tehoton?? ja siis autohan on ng 900 -94
9-3TTID,900c 5d,9-5 2.3T
900i
"Saabisti"
Viestit: 2411
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Nouseeko kahva ns tappiin asti?
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
99tbo
"Aero"
Viestit: 337
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2004 10:11
Paikkakunta: kempele

Viesti Kirjoittaja 99tbo »

ei kun 3-4 pykälää ja kaikki liikkuu niinkun pitääkin ja kengän kaarevuus on rummun kans yhtä eli koskettaa joka paikasta..peruuttaessa pitää kyllä paljon paremmin mut konttorin rullilla ei pidä tai piti niin paljon et rimaa hipoen tuli leima
9-3TTID,900c 5d,9-5 2.3T
900i
"Saabisti"
Viestit: 2411
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Eikä ole öljyä tai rasvaa saaneet?
Joskus on tullut vastaan sellaisiakin uusia kenkiä jotka oli pehmeitä kuin..Eli ei pitäneet.
Meisselillä tuli kengän pintaan syvä viilto.
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
99tbo
"Aero"
Viestit: 337
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2004 10:11
Paikkakunta: kempele

Viesti Kirjoittaja 99tbo »

entiset kengät oli ihan uutta vastaavat kun vaihoin eikä pitäneet yhtään kummemmin ja ei ole rasvaa oli ihan kuivat jotenkin vaan tuli mieleen et voisko noita vaihtaa napoineen puolelta toiselle kun pakilla pitää niin hyvin
eli eikö ne silloin vaihtas asentoa eli pyörimis suuntaa.
9-3TTID,900c 5d,9-5 2.3T
frenzy
"Aero"
Viestit: 356
Liittynyt: To Elo 12, 2004 10:30
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja frenzy »

tässä olisi pari neuvoa.. :roll:

oletko jo säätänyt kengät kohdilleen?
jos automaattisäätö ei toimi, niin joudut ehkä sorkkimaan ruuvimeisselin kanssa tuosta pienestä reiästä (ympyrä)..taskulamppua apuna käyttäen.
säätökohta on tuossa alempana


Kuva

lisäksi kannattaa laittaa esimerkiksi kuparipastaa liikkuviin kohtiin, mikäli se eivät liiku kunnolla

toinen vaihtoehto on yrittää kiristää vaijeria, mulla ainakin auttoi. kannattaa kuitenkin olla varovainen sen kanssa, että ei jää kässäri päälle.

säätöpaikan löydät auton alta, etupenkkien kohdalta.

avuksi tarvitsee muistaakseni pienen räikän,jatkon ja kiintolenkin.
#2599
Audi A6 -17
MB ML320 -07
Ex-93SS
TiDS -08 Ex-ng900SE T
99tbo
"Aero"
Viestit: 337
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2004 10:11
Paikkakunta: kempele

Viesti Kirjoittaja 99tbo »

säädin iholle silloin kun asensin kengät ja vaijeri on tiukalla
9-3TTID,900c 5d,9-5 2.3T
900i
"Saabisti"
Viestit: 2411
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Ettei kuitenkaan liian tiukalla?
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
frenzy
"Aero"
Viestit: 356
Liittynyt: To Elo 12, 2004 10:30
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja frenzy »

sitten olis vielä yksi vaihtoehto.

peruuta autolla, kun samalla vedät ja lasket käsijarrukahvaa..automaattisäädön pitäisi hoitaa loput.

alkaa olla hiljalleen keinot vähissä..tuleeko muilta lisää apuja??
#2599
Audi A6 -17
MB ML320 -07
Ex-93SS
TiDS -08 Ex-ng900SE T
900i
"Saabisti"
Viestit: 2411
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Tuota miten mulla on semmonen kuvitus mielessä ettei siellä käppäris ole mitään automaattisäätöä? Rullan muistan mistä meisselillä käännetää.. Ainakaan harvemmin sitte pelaavat.
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
99tbo
"Aero"
Viestit: 337
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2004 10:11
Paikkakunta: kempele

Viesti Kirjoittaja 99tbo »

900i kirjoitti:Tuota miten mulla on semmonen kuvitus mielessä ettei siellä käppäris ole mitään automaattisäätöä? Rullan muistan mistä meisselillä käännetää.. Ainakaan harvemmin sitte pelaavat.
oikeassa olet ei siellä ole kun rullat mitä meisselillä pyöritellään
9-3TTID,900c 5d,9-5 2.3T
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

... Ja sitten kiristysohjeita sitä kiristystä aikoville.
Se ei ole automaattisesti kiristyvä.

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ht=vaijeri

Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Vastaa Viestiin