prätkäs on kovempi ääni ku saapis

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Zandmann
"Turbo"
Viestit: 203
Liittynyt: Ti Syys 06, 2005 08:45
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Zandmann »

Omistan moottoripyörän mutta siltikään niiden ääni ei häiritse, taidan olla jäävi sanomaan sen suuremmin siihen mitään.
Tokihan sitä alkaa kyrsimään kun ajetaan vaimentamattomilla putkilla, eikä se koneellekaan hyvää tee. Kyllähän sitä ääntä maailmaan mahtuu mutta rajansa kaikella.

Ja tuohon rampista kiihdyttelyyn... jokainen, autoilijakin, niin tekee. Onhan se kiva tuntea se kiihtyvyys vaikkei muuta niin hetken vain.

Mutta se mikä ottaa kupoliin oikein urakkaluonteisesti, on nuo teinitu(u)narit. Takakontti paukkuen ja viivakoodiviikset väpättäen veivataan jotain helevatan jomenneenkesän tanssihittejä vol. 122. Sääliä se herätti tovin mutta sitten vain harmitusta.

Zand
Saab 9-3 TiD '99
Stene
"Hirsch"
Viestit: 952
Liittynyt: La Kesä 25, 2005 21:00

Viesti Kirjoittaja Stene »

Tänään sitte taas meinas kuulo lähteä ku tehopillillä oleva harrikka porhalsi mun ohi. Varmaan 150db ääni lähti. Onneks viime hetkillä tukin korvat sormilla.
curry
jaarli
"Tuplakaasari"
Viestit: 92
Liittynyt: Ti Syys 06, 2005 21:17
Paikkakunta: Hämeenlinna

Äänet...

Viesti Kirjoittaja jaarli »

Otti ja tuota... Prätkiin vaimentimet tuli pakolliseksi -57, ja sen jälkeen mitattiin foneilla... Ittellä vm. -60 HD, alkuperäiset putket, ja kyllähän ne meteliä pitää, mutta ovat lailliset.. :lol:
Itseasiassa jos menisin ja vaihtasin tilalle jotkut "vaimeammat" putket, pitäisi pyörä taas käyttää konttorilla, ja prosentteja menisi.. :x Ja uskokaa tai älkää: vaikka vuosikatsastusta ei olekaan, on mopo katsastettu useammin kuin yksikään autoni, nimimerkillä "kaksi tienvarsikatsastusta jo tänä kesänä..."

Muuten: kuinka moni autoilija käy merkkauttamassa konttorilla otteeseen, jos vaihtaa esim. iskunvaimentajat? HD:lla näin pitää tehdä, muuten voi lähteä kilvet... :evil:
arttu
"Hirsch"
Viestit: 881
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 22:15

Re: prätkäs on kovempi ääni ku saapis

Viesti Kirjoittaja arttu »

lucaf kirjoitti:...sitä en myöskän ymmärrä, ettei malteta ajaa asutusalueelta vähän kauemmaksi ennen ekaa "täyskiihdytystä" vaan heti pihalta lähdettäessä pitää ottaa sellaiset burnoutit että kaikki lähiympäristön taloyhtiöt tietää kuka juuri poistui alueelta. "Im the king.." :evil:
Samaa mieltä! vaikkakin omassa pyörässä tehoputki yms. viriä. :oops:
Tosi hiljanen kun ajaa maltillisella kaasulla... 8)
saab87
"Hölösuu"
Viestit: 3273
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:26
Paikkakunta: Rautjärvi

Viesti Kirjoittaja saab87 »

mut mikäs ilo siitä onkaa jos kukaan ei kuule? äh, oikeesti pitäs kyllä kanssaeläjiä sen verra ajatella jotta ei iha täpöllä poistus pihapiiristä tahi niitte lähistöltä... saattasha jossai olla vaikka pienokainen nukkumas... mutta mikäpäs minä olen mitään sanomaan :oops:
Rouva JuAn
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
jaarli
"Tuplakaasari"
Viestit: 92
Liittynyt: Ti Syys 06, 2005 21:17
Paikkakunta: Hämeenlinna

Edelleenkin:

Viesti Kirjoittaja jaarli »

Kaikki rehelliset ihmiset: Kuinka moni on merkkauttanut otteeseen muutokset??? Huom! Vaikka peltien hitsauskin riitää (ks. jyvityssäännöt)...
Zandmann
"Turbo"
Viestit: 203
Liittynyt: Ti Syys 06, 2005 08:45
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Zandmann »

Noista prosenttijutuista vielä... Alalla kun olen töissä, on tullut otetuksi selvää erinäisistäkin jutuista.

Jos vaihdat jarruosia, esim. banjopultin, joudut muutoskatsastamaan. Sama koskee äänenvaimenninta ja paria muutakin kohtaa. Onneksi kuitenkaan kaikesta ei tarvitse sitä tehdä. Autopuolella sitten taas ovat säännökset hieman höllemmät.

Itselläni on pyörässä vaihdettu alkuperäisestä vain jarrulevyt, -letkut ja vilkut. Noista ensi keväänä muutoskatsastamaan jerrulevyt ja -letkut. Vilkkuja ei tarvitse katsastaa.

Tosin, E-merkintä on sitten maaginen juttu. Tässä kesällä tuli puhelu savosta, konttorin pihalta ja kaveri harmitteli kun ei ollut pyörä mennyt rekisteröintikatsastuksesta läpi. Oli jäänyt vilkuista kiinni jotka tosin ovat varustettu ko. merkinnällä. Otin inssin yhteystiedot ja hankin sertifikaatin joka ilmaisee vilkun mallin ja E-hyväksynnän olemassaolon. Soitin inssille ja utelin että mikä mättää. Se mikä siinä sitten loppupelissä panttasi, oli se ettei vilkussa ollut mitään merkintää siitä mihin käyttöön vilkku on hyväksytty. Sanatarkasti: "Ei tuossa vilkussa ole mitään merkkiä siitä mihin se on hyväksytty. Sehän voi olla vaikka takavalo tai sivuvalo. Kyllä vilkussa nyt pitää se merkintä olla....". Hetkinen seis: Vilkussa ei ole merkintää onko se hyväksytty suuntavaloksi? Maalaisjärki anyone? Tosin, ei tarvitse tuota merkintää olla enää... inssi vain ei sitä tiennyt... ;)

Elämä, varsinkin tuolla pyöräpuolella, on kovin ihmeellistä. Tarinoita on monia, tämä on vain yksi niistä.

Zand
Saab 9-3 TiD '99
Vastaa Viestiin