
900 päästötodistus
900 päästötodistus
joo elikkä katsastuksessa vaativat jonkun todistuksen siitä että auto ei tarvi kattia. kyseessä siis tuontiauto 900 t16 -88. mistähän semmoisen voisi saada vai onko helpompi niellä tappio ja ruuvata katti kiinni... 

saab 900 turbo -80 kesäauto
jaguar xj6 -79 kesäauto
jaguar xj6 -79 kesäauto
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Onnea matkaan!
Jos auto on euroopasta (alunperin ilman kattia), niin tuonlaista todistusta voit saada saabilta, maksaa vissiin n.100e, jos auto on jenkeistä niin siinä todennäköisesti on ollut katti, jolloin myös voit saada todistuksen, samaan hintaan, mutta tällöin todistuksessa mainitaan että auto täyttää vaatimukset katin kanssa, eli täysin arvoton lappu.
Eli vain jos autossa ei ole alunperin ollut kattia niin voit saada kaipaamasi todistusta, jos autossa on ollut katti kiinni, niin suosittelisin suuntaamaan virikattien myyjän puheille, ja hankkimaan jonkun 3" rännin ja siihen sopivan katin.
Itse yritin muutoskatsastaa 900i -88 ->T16 -88, mutta kerta kone oli jenkeistä (tai en osannut esittää luotettavasti että olisi esim. ruotsista), niin katti siihen piti asentaa, muuten ei tullut leimaa.
Jos auto on euroopasta (alunperin ilman kattia), niin tuonlaista todistusta voit saada saabilta, maksaa vissiin n.100e, jos auto on jenkeistä niin siinä todennäköisesti on ollut katti, jolloin myös voit saada todistuksen, samaan hintaan, mutta tällöin todistuksessa mainitaan että auto täyttää vaatimukset katin kanssa, eli täysin arvoton lappu.
Eli vain jos autossa ei ole alunperin ollut kattia niin voit saada kaipaamasi todistusta, jos autossa on ollut katti kiinni, niin suosittelisin suuntaamaan virikattien myyjän puheille, ja hankkimaan jonkun 3" rännin ja siihen sopivan katin.
Itse yritin muutoskatsastaa 900i -88 ->T16 -88, mutta kerta kone oli jenkeistä (tai en osannut esittää luotettavasti että olisi esim. ruotsista), niin katti siihen piti asentaa, muuten ei tullut leimaa.
Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06
- 9-3SC 1.8t Aut. -07 NoPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower
Tuossa tapauksessa korinumero vaan ylös ja soitto saabin jälkimarkkinointiin, vai mihin sitä pitikään soittaa, ja sieltä pitäisi saada tarvittava todistus, tosin se maksaa...
Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06
- 9-3SC 1.8t Aut. -07 NoPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower
B20SMSW.01.CPassi kirjoitti:Sen saattaa nähdä myös moottorin tyyppimerkinnästä, siinä moottorinumeron yhteydessä taitaa olla.
022082
Mitenköhän tuota tulkitaan?
EDIT: tämmönen löytyi http://www.thesaabsite.com/900old/C900- ... -81-83.jpg, vaan eipä tuosta kauheasti apua ole. Kone onkin vm 82 eikä 85, niinkuin myyjä sanoi...

9-3 sc 1,9 tid -08
Dodge Dart Custom -70
Chevy van -98
Dodge Dart Custom -70
Chevy van -98
-
- "Hirsch"
- Viestit: 788
- Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
- Paikkakunta: Kempele
B = bensiinimoottorit8 kirjoitti: B20SMSW.01.C 022082
Mitenköhän tuota tulkitaan?
20 = iskutilavuus desilitroina
S = turbo
M = sovitettu manuaalivaihteistoon
SW = Suomen ja Ruotsin pakokaasunpuhdistusaste
01 = varustemuunnos
C = 1982
022082 = juokseva numero mallivuoden aikana
#1488
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
-
- "Hirsch"
- Viestit: 788
- Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
- Paikkakunta: Kempele