Jos autoa ei saa muutoskatsastuksessa hyväksyttyä (tehot nousee yli 20%) pitää lupaa anoa. Eli propuskaa yms. yms. siitä, että esim. kori kestää tehot, jarrut pysäyttää auton jne.
Ja ihan tarkka tehomaksimi on 99:lle 174 hevosvoimaa (145hp x 1,2 = 174hp). Ja, jos inssi lukee lakia niin kuin pitää niin tuon yli menevällä pitää hakea muutoslupaa. Jossain tieten on katsastettu yleistodistuksen nojalla mutta ei maahantuojan todistukset lakeja kumoa. Kaikki muu onkin yleistodistuksessa lähes 1:1 muutoskatsastussääntöjen kanssa.
99 muutoskatsastettu turbolle
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Käytitkö yksityisellä vai "virallisella" konttorilla? Soitin eilen kahteen yksityiseen ja molemmissa vaativat maahantuojan päästötodistuksen siltä vuodelta milloin moottori on tehty.Ronska kirjoitti:Siis ihan tavallinen päästölappu, sama mitä ne leimalla ottaa.t8 kirjoitti:Ronska, mistä hommasit tuon päästölapun? Pitikö maksaa?
Ei vaan napannut maksaa sitä 12e mitä konttorilla siitä päästömittauksesta pyytävät, hain entiseltä työpaikalta (huoltsikka).
9-3 sc 1,9 tid -08
Dodge Dart Custom -70
Chevy van -98
Dodge Dart Custom -70
Chevy van -98
-
- "Hirsch"
- Viestit: 786
- Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
- Paikkakunta: orivesi
onnistuin hankkimaan suhteellisen ehjäkoppaisen 99 cc:n. se olisi tarkoitus muuttaa turboksi (tod. näk. 8v ic, mutta 16v ic myös harkinnassa).
inssi suhtautui erittäin positiivisesti hankkeeseen joten pitänee alkaa toimeen ennenkuin muuttaa mielensä (ostin auton inssiltä)
amatöörikysymys: mitä tarkoittaa yleistodistuksessa mainittu jarrutyyppi, liikkuvat jarruikkeet, girling. onko vakiona -76 99:ssä? (niin ainakin tulkitsin yleistodistuksesta)
2. kysymys: bensatankki, kävisikö esim. 900 B turbo cc:sta? mites pa-pumput samaisesta autosta, pelaako H 8v tbon kaverina?
inssi suhtautui erittäin positiivisesti hankkeeseen joten pitänee alkaa toimeen ennenkuin muuttaa mielensä (ostin auton inssiltä)
amatöörikysymys: mitä tarkoittaa yleistodistuksessa mainittu jarrutyyppi, liikkuvat jarruikkeet, girling. onko vakiona -76 99:ssä? (niin ainakin tulkitsin yleistodistuksesta)
2. kysymys: bensatankki, kävisikö esim. 900 B turbo cc:sta? mites pa-pumput samaisesta autosta, pelaako H 8v tbon kaverina?
Pakko kysyä. Mitä inssi vaati muutoskatsastuksessa, esim. jarrut, alusta, voimansiirto jne.?
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
-
- "Hirsch"
- Viestit: 786
- Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
- Paikkakunta: orivesi
yleistodistuksessa mainitut asiat paitsi vaiheloota. se ei vaikuta liikenneturvallisuuteen.dimebak kirjoitti:Pakko kysyä. Mitä inssi vaati muutoskatsastuksessa, esim. jarrut, alusta, voimansiirto jne.?
saabin todistusta ei tarvita vaihdetuista osista, mm. pääsylinterin voi todistaa esim. tuomalla samanlaisen mukana katsastukseen, siitä sitten mitataan halkaisija.
jarrupalat vaihdetaan viereisessä korjaamossa (samassa rakennuksessa), jne.
esimerkillistä toimintaa!!
EDIT:
taisi olla dimebakin kysymys asetettu ronskalle, aloitan uuden aiheen projektiani varten
