Saab PSA C9

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Saabsick
"Aero"
Viestit: 456
Liittynyt: Ma Loka 13, 2003 08:50
Paikkakunta: TUUSULA

Saab PSA C9

Viesti Kirjoittaja Saabsick »

http://web.telia.com/~u52018875/
Ugh! :wink:
Herjaukset seis....Xantia voitti 1996 TM:n talvitestissä jopa NG900:n.
http://www.kolumbus.fi/perhe_pitkanen/xw/wintertest.htm
8O

Nimim. sekoamassako?
Kuultua:
Lentokaptenin kuulutus hiukka töyssyisen laskun jälkeen:
"Ladies and Gentlemen, it's happy hour. You just recived two landings for the price of one."
Mikko 1976
Matalapaineturbo
Viestit: 164
Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 22:52
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja Mikko 1976 »

Entisenä Xantian omistajana voin todeta, että paljon huonompiakin autoja on tullut ajettua.

Tosin ero 180 tkm ajetun Xantian ja 350 tkm ajetun tonnarin välillä ei ollut ainakaan xantian eduksi. :D

Talvella x on ihan ok auto. Lämpöa piisaa ja ja vetää kuin hirvi. Ei muuten jää helpolla ainakaan pohjasta kiinni.
#2005,
9000 CD -97
9000 CSE -93
9000 Turbo S -91 CAN-739
9000 Turbo S -91 CAN-740
99 GL -83
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

.. mutta alustan ollessa ylimmässä asennossa saa ajaa vaan tosi hitaasti ja lyhyen matkaa. :-)

Faijalla oli tuollainen joskus, olivat mokanneet laivassa ja laittaneet kuormaliinan kiinni johonkin jousituksen osaan.. Kuukauden vanha auto kusi kaikki jousituksen nesteet pihalle. Sen jälkeen siinä ei muistaakseni pahemmin ropleemia ollutkaan.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
lordofgreed
"Hirsch"
Viestit: 964
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja lordofgreed »

Hehheheh... Ei oikein satu nuo tulokset yksiin meikäläisen henk.koht. kokemusten kanssa. Nimittäin Citikka ja pösö on ainoat autot jonka takia olen talvella jäänyt "tienvarteen"!
Eikä nuo mitään vanhoja olleet...
Pösö taisi olla 406 ja 1999 ja Citikka oli Xsara(?) ja muistaakseni uudempi kun tuo pösö...
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Niissä sitikoissa on kuulemma joku suojalevy mikä pitää kiinnittää talveksi niin se huohotin ei pääse jäätymään ja moottori hajoamaan. Jos tuota ei tiedä saa auto turhaan huonoa mainetta. Tämä Xantialla ajelevan kaverin suusta.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
lordofgreed
"Hirsch"
Viestit: 964
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja lordofgreed »

Suojalevyistä en tiedä, mutta auto oli seisonut ~4h ulkona, pakkasta n.10-15C, eikä suostunut lähtemään käyntiin. Pyöritti vaan ei käynnistynyt, seuraavana päivänä oli pari astetta lämpimän puolella, muttei silti lähtenyt. Pariksi tunniksi lohkolämmitykseen ja sitten lähti. Ensimmäisenä päivänä ei ollut johtoa mukana, en tiedä missä oli vika, mutta kaverin mukaan tehnyt pari kertaa myöhemminkin saman... Ilmeisesti "maanantaikappale" tms...
Avatar
Haikara
"Hirsch"
Viestit: 755
Liittynyt: Su Huhti 10, 2005 10:53
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Haikara »

Sehän on tyyppivika noissa PSA konsernin autoissa tuo huohotinjärjestelmän tukkeutuminen talvella.
Putkisto kerää kylmälimaa huohottimessa olevaan metalliverkkosuodattimeen ja se jäätyy pakkasella, jolloin paineen noustua öljytikku pomppaa ylös ja öljyt lentää pitkin konehuonetta. Kun huohotinjärjestelmästä poistaa sen suodattimen ja pitää letkut kylmälimasta puhtaana, tuota ongelmaa ei ole.
Huomattavaa alkoholin väärinkäyttöä: Saab 9-5 Linear Wagon 2.0t Biopower -06
make206
"Viggen"
Viestit: 624
Liittynyt: Ti Kesä 17, 2003 12:23
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja make206 »

Haikara kirjoitti:Sehän on tyyppivika noissa PSA konsernin autoissa tuo huohotinjärjestelmän tukkeutuminen talvella.
Putkisto kerää kylmälimaa huohottimessa olevaan metalliverkkosuodattimeen ja se jäätyy pakkasella, jolloin paineen noustua öljytikku pomppaa ylös ja öljyt lentää pitkin konehuonetta. Kun huohotinjärjestelmästä poistaa sen suodattimen ja pitää letkut kylmälimasta puhtaana, tuota ongelmaa ei ole.
oftopicina että eikös tuota saman tyyppistä huohotinongelmaa ollu VAG-tuotteissa talvi-pari sitten..
#1430
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

Meidän perheen pösöt (5:s menossa) on ainakin toiminut moitteetta. (ainahan jotain pientä löytyy, muttei tosiaan mitään isompaa)... notta niiden osalta ei kyllä löydy pahaa sanottavaa.
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Ransu
"Hölösuu"
Viestit: 1185
Liittynyt: Pe Loka 17, 2003 18:43

Viesti Kirjoittaja Ransu »

He he... viime talvena emännän veli nohevana miehenä käynnisti pösön ja hyppäsi ulos raaputtamaan laseja... no jopas pösö siitä tuohtuneena paukautti ovet lukkoon... :D
Ei siinä ukko mulle soittamaan että tuu sammuttamaan tämä "auto" no auto sammuksiin ja kotiin takasin nukkumaan...
Aamulla "auton" luokse ja ovet auki 30sek ja apuna käytettiin kirvestä ja rautalankaa... :mrgreen:
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Joo-ei... Talvipulkkasatkut kunniaan! 8) :lol:
Sami
"Hölösuu"
Viestit: 1009
Liittynyt: Ma Touko 19, 2003 14:55

Viesti Kirjoittaja Sami »

Pahus, kun mulla ei ole pitkiin aikoihin ollut muita autoja kuin saabeja, niin ei ole kokemuksia noista muista merkeistä. Tienvarteen jättäminen tuntuu olevan se ykköskriteeri, jolla autoa laadutetaan :D

Tässä muutamia minun autoilukokemuksia:

-20 asteen pakkasessa satkua käyntiin ja pikkasen kiirelähtöä pukkaa töihin. vaimo hyppää kyytiin ja sitten jäätiinkin ihmettelemään, että eipä pysy apukuskin ovi kiinni? Lukon systeemit sen verran jäässä, ettei vaan yksinkertaisesti luistin toimi oikein. No, pidellään ovesta kiinni ja ajellaan töihimme. Narulla ovi kiinni sisäpuolelta työpäivän ajaksi. Illalla myymannin parkkihalliin sulamaan.

-T8 satku alkoi jättämään pahimpina pakkasina tienposkeen. Oli ollut pitkän aikaa lauhaa ja sitten muutamia päiviä nopeita ja isoja lämpötilanvaihteluita. jäänestoahan olisi tankkiin tarvinnut. Kun sitä sitten pääsi lisäämään, meni vielä kaksi viikkoa aina välillä tienposkessa odotellen, että milloinkahan arvon saabi meinas lähteä käyntiin. Kuten muutkin automerkit, jäänestoahan nämäkin tarvitsevat toimiakseen.

-900i 89:n ovi. Katsastuksessa kävi hassusti, kun katsastusmies hyppäsi autoon ja yritti vetää kuskin ovea kiinni. Hups. ei liikkunut enään saranoillaan?? Selviteltiin vähän aikaa ja huomattiin, että jousen päällä oleva pala oli pudonnut ja ovi jää aina auki asentoon. Talttaruuvarilla painettiin jousta, niin että ovi taas pääsee liikkumaan. Katsastusmies lohdutti, että oli hänelle kerran jäänyt ladasta koko ovi käteen. Ei nää saabit yksinoikeudella ole paskoja. No, asia unohtui ja totuin itse olemaan avaamatta ovea liikaa, ettei jää linkkuun auki asentoon. Kaveri sattui lainaamaan autoa helsingin keskustaan ja niinhän siinä kävi, että oli avannut ovea reilumman puoleisesti ja se jäi linkkuun ja vieläpä suhteellisen julkisella paikalla. En päässyt vastaamaan hänen soittoihinsa ja siinä oli puolitoista tuntia mennyt, kun autoista tietämätön yrittää pähkäillä, että miten saa oven kiinni. Poliisit olivat lopulta hoksanneet, että siinä oven taskussa näkyy olevan talttameisseli oven kiinnilaittoa varten.

-Sitten on ollut liuta ovien kiinnijäätymisiä talvella. Nykyään jo tajuaa laittaa silikonia tiivisteisiin hyvissäajoin syksyllä.

Kaikkia saabilla tienposkeen jäämisiä ei edes muista, kun sitä vaistomaisesti pyyhkii harmilliset tilanteet muististaan pois :D

No seuraava autokin on saabi. Laatu ei ole moottoria lukuunottamatta päässyt vielä kymmenenvuoden aikana vakuuttamaan, mutta tää fiilis mikä näissä on. Ja ulkonäkö!!
Ransu
"Hölösuu"
Viestit: 1185
Liittynyt: Pe Loka 17, 2003 18:43

Viesti Kirjoittaja Ransu »

Niin mulla on nyt saabi jättänyt tielle 3 kertaa 5vuoden aikana ja huom.. saabini on 21vuotias ja "vähän" 411 tkm ajettu kulkine...

Tielle jättöjen syyt... :wink:

1: Ammattikoulun asentama kytkin... kesti 2 päivää...

2: Kannentiivisteen palaminen

3: Hall anturin oikosulku "kuoriutuneet johdot" :oops:

Ja tolla vanhalla sotaratsulla on hinattu monia "auto" merkkejä
esim. Ford, pösö, Bmw, opel, ja joitain muita jota en muista... :D
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Ransu kirjoitti:Niin mulla on nyt saabi jättänyt tielle 3 kertaa 5vuoden aikana ja huom.. saabini on 21vuotias ja "vähän" 411 tkm ajettu kulkine...

Tielle jättöjen syyt... :wink:

1: Ammattikoulun asentama kytkin... kesti 2 päivää...

2: Kannentiivisteen palaminen

3: Hall anturin oikosulku "kuoriutuneet johdot" :oops:

Ja tolla vanhalla sotaratsulla on hinattu monia "auto" merkkejä
esim. Ford, pösö, Bmw, opel, ja joitain muita jota en muista... :D
Mulla ois vaihtunu merkki jo pysyvästi, jos ois saab jättäny tielle noinkin monesti.. kerran kymmeneen vuoteen jätti ja silloinkin se tuli potkittua ympärimaalattavaan kuntoon.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Ransu
"Hölösuu"
Viestit: 1185
Liittynyt: Pe Loka 17, 2003 18:43

Viesti Kirjoittaja Ransu »

Huom... noilla ajokilometreillä ja tuolla iällä... olis muut romut jo hajonneet vähän niin kuin työpaikan 89 vuoden MB 300TE jolla oli ajettu 301 tkm kun kone laukes... :D
Vastaa Viestiin