APC:n k-potikan arvot...

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
MHa
"Ruisku"
Viestit: 139
Liittynyt: To Heinä 24, 2003 12:53
Paikkakunta: JNS

APC:n k-potikan arvot...

Viesti Kirjoittaja MHa »

Moi!

Kysymys k-potikan toiminnasta:

Auton aikaisempi omistaja oli muunnellut k-potikan arvoja, se oli ns. käännetty tappiin asti.

Nyt pitäisi saada tietää onko apc herkempi nakutukselle vastusarvon ollessa korkea vai matala. Vai onko asia näin yksinkertainen? Onko nakutustunnistus jossakin liitoksessa P ja F-potikoiden arvoihin eli säädettäessä P:tä ja F:ää nakutuskin tunnistuskin muuttuu??

Jos jollakin olisi antaa K-potikan vastusarvot vuoden 1991 900 turboon niin olisin kiitollinen, pääsisi jostakin arvosta liikeelle.

t:Mikko
-MHa
900T Finlandia -79, 900T S 5D -80
900T16 Aero -91
900 -87
9-5 Aero Wagon 2004
9-5 Wagon 2004
9-3 SE 2002
9-3 Wagon 2008
jani
"Aero"
Viestit: 453
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 10:22
Paikkakunta: nokia

Viesti Kirjoittaja jani »

katseleppas http://www.900aero.com sivuilta ton apc toiminta. siellä on myös juttua muista apc:hen liittyviä arvoja ja selitetty kokonaisuudessaan ko. värkin toiminta.
hene-
"Hirsch"
Viestit: 756
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 15:43
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hene- »

Ellen väärin muista niin tuo K-potikan arvo on säädetty autokohtaisesti.
Jollain valmiilla arvoilla saattaa päästä lähelle oikeaa, ehkä.

Kumma homma että joidenki pitää noita K-potikoita ruuvailla.. :roll:
Saab 900 i8
Audi S4

http://hpkuva.com
MHa
"Ruisku"
Viestit: 139
Liittynyt: To Heinä 24, 2003 12:53
Paikkakunta: JNS

Viesti Kirjoittaja MHa »

Olen lueskellut tuoltakin noita juttuja, mutta yleensä niissä k-potikan kohdalla lukee vain että "Älä koske"

Tuoltahan löytyy mm. lista eri APC-boxeista ja niiden arvoista, mutta k-potikan arvojen kohdalla on pääasiassa vain pisteet. Tarkoittaako tuo nyt sitten, että arvot ovat samat kuin edellisellä rivillä vai ettei niitä arvoja tiedetä??

Lähinnä haluasin tietää miten K-potikan pyörittäminen vaikuttaa nakutusherkkyyteen. Omassa päässäni ajateltuna jos vastusarvoa kasvatetaan niin herkkyys heikentyisi ja kun taas vastusarvoa lasketaan niin apc herkentyisi nakutukselle.

Ainakin 8-tappisessa vastusarvot ovat alhaisemmat ja eikös 8-tappinen olekin nakutukselle 16v:tä herkempi?? Toisaalta bokseissa taitaa olla muitakin eroja.

Näin asiaa olen itse miettinyt, viisaammat kertokoon totuuden.

Pitää tehdä illalla se nakuvalo boksiin ja opiskella lisää niin ollaan taas huomenna viisaampia.

t:Mikko
-MHa
900T Finlandia -79, 900T S 5D -80
900T16 Aero -91
900 -87
9-5 Aero Wagon 2004
9-5 Wagon 2004
9-3 SE 2002
9-3 Wagon 2008
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

K-potikan arvolla säädetään mitä nakutustaajuutta kuunnellaan. Nakutustaajuus on eri 8v ja 16v koneilla. Ja 8v on myöskin herkempi nakuttamaan, kyllä.

Suosittelisin katsomaan vaikka http://900aero.com:sta tai jostain muusta boksista samankaltaisesta autosta K-potikan arvon ja käyttämään sitä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
MHa
"Ruisku"
Viestit: 139
Liittynyt: To Heinä 24, 2003 12:53
Paikkakunta: JNS

Viesti Kirjoittaja MHa »

Taitaa tosiaan olla helpoin mitata kaverin autosta nuo K-potikan arvot ja säätää samaan, pääsee ainakin tarpeeksi lähelle,

-Mikko
-MHa
900T Finlandia -79, 900T S 5D -80
900T16 Aero -91
900 -87
9-5 Aero Wagon 2004
9-5 Wagon 2004
9-3 SE 2002
9-3 Wagon 2008
Vastaa Viestiin