Giga power
-
- "Viggen"
- Viestit: 555
- Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
- Paikkakunta: Lemi
Giga Power->Kyselyn vastaus
Moi,
Sain heti aamusta vastauksen tiedusteluuni.
Alla vastaus ja vastauksien alapuolelle kysymykseni.
VASTAUS:
"
Kiitos mielenkiinnosta,
Tuote sopii kaikkiin bensa- ja dieselautomerkkeihin ja malleihin iästä
riippumatta.
Asennuksen pystyy tekemään helposti itse. Meillä on mm 9000 Saabista
asennuskuva. Asennusaika on n 5-15 minuuttia
Teho lisääntyy lisääntyneen vääntömomentin myötä. Tehohan on vääntömomentti kertaa kierrosluku. Tuotteen käytöstä Saabeissakin on ollut hyviä
kokemuksia.
Teknisiä riskejä ei ole. Tuotteen myötä polttoaineen kemiallinen rakenne
hajoitetaan pienemmäksi, mikä johtaa parempaan palamiseen. Asennuksessa ei tehdä mitään rakenteellisia tai ohjelmamuutoksia. Tuotteen myötä moottori ja öljyt pysyvät puhtaampina, kone käy tasaisemmin jne.
Tuote maksaa 160 hv:n bensiinimoottoriin tai n 90 hv dieselmoottoriin asti 100 euroa verollisena, 160-300 hv bensiinimoottoriin ja vastaavasti 100-180 hv dsl-moottoriin investointi on 200 euroa. Toimitus on 8 euroa.
Markkinoilla liikkuu jäljitelmiä. Niissä ovat polttoaineen hajoitukseen
tarvittavat aineominaisuudet alle 10 % Giga Power-systeemin arvoista. Niiden fyysinen koko on n 3 kertainen ja paino n 6 kertainen, mitkä tekevät merkittävia rajoituksia käytön ja asennuksen suhteen.
Voitte laittaa vastaukset web-sivuillenne. Useimmat em vastauksista löytyvät sivuiltamme http://www.gigapower.fi
Ystävällisin terveisin
Martti Puhakka
Giga Power Oy
0400-671 208
"
KYSELY:
"
Moi,
Eksyin sivustollenne ja kiinnostuin aiheesta hieman. Voisinko saada vastauksen muutamiin kysymyksiin.
1) Onko tuote mahdollista asentaa autooni:
Saab 9000 CS 2.0t-96 150hv/215Nm
2) Voiko tuotteen asentaa itse kotikonstein?
3)Vaikuttaako tuote bensakoneen tehoihin?
4) Onko tuotteen käytössä mitään teknisiä riskejä?
Esim. kärsiikö moottori tuotteen käytöstä?
5)Paljonko tuote maksaa?
6) Mikä on tuotteen toimitus (ja asennusaika)?
Pystytäänkö tuote asentamaan odottaessa?
Saisinko vastauksen postiini ja voisiko vastauksia laittaa webbisivuillennekin?
Vonko julkaista vastauksenne http://www.saabclub.fi-sivustolla? Ko. sivustolla oli aiheesta kiinnostuneita...
-MAKE
"
Terkuin,
-Make & tonnari
ps. tilasin ko. tuotteen itselleni. Katsotaan, että koska tuote tulee ja onko siitä mitään hyötyä :=) Tuotetta on kuitenkin 3kk aikaa testata...
Sain heti aamusta vastauksen tiedusteluuni.
Alla vastaus ja vastauksien alapuolelle kysymykseni.
VASTAUS:
"
Kiitos mielenkiinnosta,
Tuote sopii kaikkiin bensa- ja dieselautomerkkeihin ja malleihin iästä
riippumatta.
Asennuksen pystyy tekemään helposti itse. Meillä on mm 9000 Saabista
asennuskuva. Asennusaika on n 5-15 minuuttia
Teho lisääntyy lisääntyneen vääntömomentin myötä. Tehohan on vääntömomentti kertaa kierrosluku. Tuotteen käytöstä Saabeissakin on ollut hyviä
kokemuksia.
Teknisiä riskejä ei ole. Tuotteen myötä polttoaineen kemiallinen rakenne
hajoitetaan pienemmäksi, mikä johtaa parempaan palamiseen. Asennuksessa ei tehdä mitään rakenteellisia tai ohjelmamuutoksia. Tuotteen myötä moottori ja öljyt pysyvät puhtaampina, kone käy tasaisemmin jne.
Tuote maksaa 160 hv:n bensiinimoottoriin tai n 90 hv dieselmoottoriin asti 100 euroa verollisena, 160-300 hv bensiinimoottoriin ja vastaavasti 100-180 hv dsl-moottoriin investointi on 200 euroa. Toimitus on 8 euroa.
Markkinoilla liikkuu jäljitelmiä. Niissä ovat polttoaineen hajoitukseen
tarvittavat aineominaisuudet alle 10 % Giga Power-systeemin arvoista. Niiden fyysinen koko on n 3 kertainen ja paino n 6 kertainen, mitkä tekevät merkittävia rajoituksia käytön ja asennuksen suhteen.
Voitte laittaa vastaukset web-sivuillenne. Useimmat em vastauksista löytyvät sivuiltamme http://www.gigapower.fi
Ystävällisin terveisin
Martti Puhakka
Giga Power Oy
0400-671 208
"
KYSELY:
"
Moi,
Eksyin sivustollenne ja kiinnostuin aiheesta hieman. Voisinko saada vastauksen muutamiin kysymyksiin.
1) Onko tuote mahdollista asentaa autooni:
Saab 9000 CS 2.0t-96 150hv/215Nm
2) Voiko tuotteen asentaa itse kotikonstein?
3)Vaikuttaako tuote bensakoneen tehoihin?
4) Onko tuotteen käytössä mitään teknisiä riskejä?
Esim. kärsiikö moottori tuotteen käytöstä?
5)Paljonko tuote maksaa?
6) Mikä on tuotteen toimitus (ja asennusaika)?
Pystytäänkö tuote asentamaan odottaessa?
Saisinko vastauksen postiini ja voisiko vastauksia laittaa webbisivuillennekin?
Vonko julkaista vastauksenne http://www.saabclub.fi-sivustolla? Ko. sivustolla oli aiheesta kiinnostuneita...
-MAKE
"
Terkuin,
-Make & tonnari
ps. tilasin ko. tuotteen itselleni. Katsotaan, että koska tuote tulee ja onko siitä mitään hyötyä :=) Tuotetta on kuitenkin 3kk aikaa testata...
Hmm.. Tuotteelle luvataan että "- lisää merkittävästi suorituskykyä ".
Tuolla 200eur + 8eur postikuluilla jos saisin steg 3 menopeliin (265-280hp, 370-400nm) lisää tehoa ja auto jaksaisi vetää paremmin ylämäet, eli sanotaanko vaikka 10% huipputehoja ja 10% vääntöä, niin tuohan olisi laittomanhalpa viritys tässä vaiheessa!
Tai.. Jos se pudottaisi kaupunkikulutuksen 12->10l/100km, niin tuohan tulisi äkkiä takaisin nykyisillä bensan hinnoilla kaupunkipyörittelyssäni..
Samalla voisin kasvattaa öljynvaihtoväliä, kun tuo laiteen ansiosta öljyt pysyvät puhtaampina pidempään... 10t-> 15? 20?
Heräsi vain kysymys, että jos se vähentää jopa 95% päästöjä, niin voisikohan katin kovertaa paremmin läpivirtaavaksi samantien?
Empä taida tilata, ennekuin joku puolueeton todistaa noista edes jonkun paikkaansapitäväksi.
Ootellaan mielenkiinnolla
Hook
Tuolla 200eur + 8eur postikuluilla jos saisin steg 3 menopeliin (265-280hp, 370-400nm) lisää tehoa ja auto jaksaisi vetää paremmin ylämäet, eli sanotaanko vaikka 10% huipputehoja ja 10% vääntöä, niin tuohan olisi laittomanhalpa viritys tässä vaiheessa!

Tai.. Jos se pudottaisi kaupunkikulutuksen 12->10l/100km, niin tuohan tulisi äkkiä takaisin nykyisillä bensan hinnoilla kaupunkipyörittelyssäni..
Samalla voisin kasvattaa öljynvaihtoväliä, kun tuo laiteen ansiosta öljyt pysyvät puhtaampina pidempään... 10t-> 15? 20?
Heräsi vain kysymys, että jos se vähentää jopa 95% päästöjä, niin voisikohan katin kovertaa paremmin läpivirtaavaksi samantien?

Empä taida tilata, ennekuin joku puolueeton todistaa noista edes jonkun paikkaansapitäväksi.
Ootellaan mielenkiinnolla

Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
Eikös puskuri testannut talvella tuota (tai vastaavaa laitetta) ja totesi ettei saanut mitään hyötyä jollei haittaakaan. Täytyypä vilkaista onko ohjelmalla arkisto sivuja.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Joskus vuosia vuosia sitten oli joku vastaavien härpäkkeiden testi tekniikanmaailmassa. Silloin laitteet asennettiin kaasarikoneeseen. Ainoa laite, joka oikeasti toimi, oli sellainen bensavirtausta kuristava laite. Sen yhteydessä vain todettiin, että se laite voi olla vaarallinen liian tiukalle säädettynä, kun laihentaa seosta rajoittamalla bensan saantia. Että tämmöstä... Kaikista toimivin olisi kait rajoitettu kaasupolkimen liikerata. Pesusieni vaan sinne kaasupolkimen alle tuomaan progressiivista vastusta. 

# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Heh, tuota olen nähnyt ennenkin suositeltavan saabin kulutuksen vähentämiseen. :-)Mertmi kirjoitti:Kaikista toimivin olisi kait rajoitettu kaasupolkimen liikerata. Pesusieni vaan sinne kaasupolkimen alle tuomaan progressiivista vastusta. :D
Vaan eikös tänne foorumille voisi perustaa jonkun oman alafoorumin näitä varten.. Nimeksi vaikka "Huuhaa-tuotteet" tai "Katteettomien lupausten viripalikat" tai jotain muuta.
Johan näitä erilaisia yrittäjiä on ollut maailman sivu, aina löytyy niitä, jotka uskoo ja niitä, jotka näkevät, että se 2hp tehoero vierekkäisissä dynokartoista johtuu ihan normaalista dynovetojen välisistä vaihteluista.
.. tai sitten foorumisoftan vaihto sellaiseen, jossa voi ignoorata tietyt threadit tyystin. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
^ Tämmöiset keskustelut ovat ihan viihteellisiä, eikä niitä kovin paljon edes käydä. Itse filtteröisin jotain muuta ensin
Kyllähän se Super Eko Säästömussukka testin voitti, mutta autoa voi varmasti ajaa epätaloudellisesti vaikka ei kaasua pohjaan painaisikaan.
Ajotapojen tarkistus on varmasti paras konsti verrattuna mihinkään laitteeseen eikä se edes maksa mitään. Taloudellinen ajo ei toisaalta ole välttämättä mitään hissuttelua ja tientukkona olemista. Moottorihan antaa parhaan hyötysuhteensa suurimman väännön kierrosluvulla kaasun ollessa täysin auki.

Kyllähän se Super Eko Säästömussukka testin voitti, mutta autoa voi varmasti ajaa epätaloudellisesti vaikka ei kaasua pohjaan painaisikaan.
Ajotapojen tarkistus on varmasti paras konsti verrattuna mihinkään laitteeseen eikä se edes maksa mitään. Taloudellinen ajo ei toisaalta ole välttämättä mitään hissuttelua ja tientukkona olemista. Moottorihan antaa parhaan hyötysuhteensa suurimman väännön kierrosluvulla kaasun ollessa täysin auki.

Tuote maksettu, asennettu ja odottaa pidempiä testejä
Moi,
Kevennetään viikonlopun odotteluja.... :=))
Sain tänään Giga Powerin tuotteen. Hintaa tuotteelle
tuli 100 eur (tuote)+8 eur (postikulut)=108 eur.
Kyseinen tuote on muodostuu kolmesta osasta: 2 muovilla pinnoitettua magneettia ja yksi nippuside.
Lyhyesti:
1) Palvelu
Tuote tuli alle kahdessa vuorokaudessa tilauksestani ja sovittu hinta 108 eur piti. Palvelu oli ripeätä ja jämptiä. Soittelin vielä tänään asennuksen yhteydessä varmistaakseni, että kiinnitän tuotteen oikeaan paikkaan. Myyjä osasi selkeästi kertoa, että mihin tuote pitää kiinnittää.
2)Asennus
Tuote asennetaan seuraavasti:
-irroitetaan akun miinuskaapeli
-odotetaan 5min
-kiinnitetään tuote mahdollisimman lähelle ruiskua tulobensaletkuun, kuitenkin 15cm päähän laturista ja moottorin ohjausyksiköstä.
-Kiinnitys tapahtuu asettamalla magneetit bensaletkun molemmin puolin, siten että ne ovat tasaisaisesti letkun ympärillä ja lopuksi pujotetaan nippuside magneeteissa olevien reikien läpi ja kiristetään magneetit letkun ympärille. Letkua ei puristeta magneeteilla kasaan
-kiinnitetään akun miinuskaapeli
-asennus helppoa ja nopeata, kun vaan tietää, että missä on ruisku ja tulobensaletku kiinni
-asensin tuotteen ruiskutangon päällä kulkevaan bensaletkuun eli moottorin päälle imusarjan ja venttiilikopan väliin
3) Testaus
-käynnistin auto ja huomasin, että Trionic opetteli tyhjäkäyntiä (hörpyn-hörpyn, kunnes käynti tasoittui)
-2km koeajolenkki ei vielä paljastanut suurempia tehon/väännön lisäyksiä. Muutamia havaintoja tein: kone mahdollisesti vääntää hieman paremmin alempaa ja käy puhtaammalla äänellä (kone on käynyt aina hyvin ja 1kk sitten koneeseen vaihdettiin moottorin täydellinen yläpääntiivistesarja. Huoltomies kertoi koneen olleen karstaton).
-vaimo kävi pienen kauppareissun autolla (hieman Kehä 1:llä ajoa ja pikkuteitä). Hän kommentoi, että ihan kuin olisi tullut vääntöä normaaliin ajoon hieman lisää ja sitä kautta autokin liikkui keveämmin.
-Suurempi testailu jää arkipäiväiseen ajoon perheellämme. Vaimohan tuolla autolla suurimmaksi osaksi nyt ajelee työajojaan (itse kävelen koululle pitkän 1km koulumatkan:)
-olemme pitäneet viimeisen 2v ajan kirjaa tankkauksista ja matkamittarinlukemista, joten jos kulutus laskee ko. tuotteen ansiosta, niin eiköhän tuon huomaa aika helposti oman kirjanpidon kautta, jos ei selkeänä tankkausvälien pidentymisenä. Toistaiseksi kaikki bensa on tankista mennyt :=)
Pari kommenttia tuotteesta/firmasta:
-ohjeet eivät olleet parhaat, mutta niistä pääsi ideaan mukaan
-yrityksen puhelintuelle annan kouluarvosanan 10 (tässä vaiheessa tuotteen elinkaarta)
-tuote helppo asentaa
-tuotteen pitäisi parantaa polttoaineen palamisprosessia pilkkomalla bensiinin molekyyliketjuja pienemmiksi
-tuotteen kyljessä oli patenttinumerot ja jotkut U.S.A-merkkinät
-tuotteella 3kk täydellinen tyytyväisyystakuu->tuotteen voi palauttaa 3 kk sisällä, ainoastaan postikulut joutuu itse maksamaan Varkauteen
-jos tuotteesta ei ole 3kk sisällä hyötyä, niin palautan tuotteen
Saan huomenna digikameran huollosta, joten yritän viikonloppuna ottaa kuvia konehuoneen puolelta.
KYSYMYS:
-onko normaalia, että trionic opettelee käyntiä akun johtojen irroittamisen jälkeen vai onko kyseessä muutos joka johtuu ko. tuotteesta?
Viikonlopun odotteluja!
Terkuin,
-Make & Saab 9000 CS 2.0t-96 282tkm
"Giga Powerin magneettisysteemi testauksessa"
Kevennetään viikonlopun odotteluja.... :=))
Sain tänään Giga Powerin tuotteen. Hintaa tuotteelle
tuli 100 eur (tuote)+8 eur (postikulut)=108 eur.
Kyseinen tuote on muodostuu kolmesta osasta: 2 muovilla pinnoitettua magneettia ja yksi nippuside.
Lyhyesti:
1) Palvelu
Tuote tuli alle kahdessa vuorokaudessa tilauksestani ja sovittu hinta 108 eur piti. Palvelu oli ripeätä ja jämptiä. Soittelin vielä tänään asennuksen yhteydessä varmistaakseni, että kiinnitän tuotteen oikeaan paikkaan. Myyjä osasi selkeästi kertoa, että mihin tuote pitää kiinnittää.
2)Asennus
Tuote asennetaan seuraavasti:
-irroitetaan akun miinuskaapeli
-odotetaan 5min
-kiinnitetään tuote mahdollisimman lähelle ruiskua tulobensaletkuun, kuitenkin 15cm päähän laturista ja moottorin ohjausyksiköstä.
-Kiinnitys tapahtuu asettamalla magneetit bensaletkun molemmin puolin, siten että ne ovat tasaisaisesti letkun ympärillä ja lopuksi pujotetaan nippuside magneeteissa olevien reikien läpi ja kiristetään magneetit letkun ympärille. Letkua ei puristeta magneeteilla kasaan
-kiinnitetään akun miinuskaapeli
-asennus helppoa ja nopeata, kun vaan tietää, että missä on ruisku ja tulobensaletku kiinni

-asensin tuotteen ruiskutangon päällä kulkevaan bensaletkuun eli moottorin päälle imusarjan ja venttiilikopan väliin
3) Testaus
-käynnistin auto ja huomasin, että Trionic opetteli tyhjäkäyntiä (hörpyn-hörpyn, kunnes käynti tasoittui)
-2km koeajolenkki ei vielä paljastanut suurempia tehon/väännön lisäyksiä. Muutamia havaintoja tein: kone mahdollisesti vääntää hieman paremmin alempaa ja käy puhtaammalla äänellä (kone on käynyt aina hyvin ja 1kk sitten koneeseen vaihdettiin moottorin täydellinen yläpääntiivistesarja. Huoltomies kertoi koneen olleen karstaton).
-vaimo kävi pienen kauppareissun autolla (hieman Kehä 1:llä ajoa ja pikkuteitä). Hän kommentoi, että ihan kuin olisi tullut vääntöä normaaliin ajoon hieman lisää ja sitä kautta autokin liikkui keveämmin.
-Suurempi testailu jää arkipäiväiseen ajoon perheellämme. Vaimohan tuolla autolla suurimmaksi osaksi nyt ajelee työajojaan (itse kävelen koululle pitkän 1km koulumatkan:)
-olemme pitäneet viimeisen 2v ajan kirjaa tankkauksista ja matkamittarinlukemista, joten jos kulutus laskee ko. tuotteen ansiosta, niin eiköhän tuon huomaa aika helposti oman kirjanpidon kautta, jos ei selkeänä tankkausvälien pidentymisenä. Toistaiseksi kaikki bensa on tankista mennyt :=)
Pari kommenttia tuotteesta/firmasta:
-ohjeet eivät olleet parhaat, mutta niistä pääsi ideaan mukaan
-yrityksen puhelintuelle annan kouluarvosanan 10 (tässä vaiheessa tuotteen elinkaarta)
-tuote helppo asentaa
-tuotteen pitäisi parantaa polttoaineen palamisprosessia pilkkomalla bensiinin molekyyliketjuja pienemmiksi
-tuotteen kyljessä oli patenttinumerot ja jotkut U.S.A-merkkinät
-tuotteella 3kk täydellinen tyytyväisyystakuu->tuotteen voi palauttaa 3 kk sisällä, ainoastaan postikulut joutuu itse maksamaan Varkauteen
-jos tuotteesta ei ole 3kk sisällä hyötyä, niin palautan tuotteen
Saan huomenna digikameran huollosta, joten yritän viikonloppuna ottaa kuvia konehuoneen puolelta.
KYSYMYS:
-onko normaalia, että trionic opettelee käyntiä akun johtojen irroittamisen jälkeen vai onko kyseessä muutos joka johtuu ko. tuotteesta?
Viikonlopun odotteluja!
Terkuin,
-Make & Saab 9000 CS 2.0t-96 282tkm
"Giga Powerin magneettisysteemi testauksessa"
Re: Tuote maksettu, asennettu ja odottaa pidempiä testejä
Aivan normaalia. Mielenkiinnolla odotan lisää testituloksia.mjpelkon kirjoitti:KYSYMYS:
-onko normaalia, että trionic opettelee käyntiä akun johtojen irroittamisen jälkeen vai onko kyseessä muutos joka johtuu ko. tuotteesta?
Viikonlopun odotteluja!
Terkuin,
-Make & Saab 9000 CS 2.0t-96 282tkm
"Giga Powerin magneettisysteemi testauksessa"
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki