Mistä saatavilla, mitä maksaa ja onko asennus helppo, kuten näyttäisi?
Eli samat, jotka on Sportissa ja TurboJubileessa.
Helmaton
9-3:n helmat
Ruottin maalta voi tuurilla saada hintaluokkaan 400-500e valmiiksi oikein väriset. Uudet maalaamattomat saapi Saabin kaupasta hintaan n. 550e maalaamattomana.
Sivuhelmat menee suoraan nykyisten tilalle. Ruuvit auki ja toiset kiinni. Pitiköhän porata pari reikää lisää lokareihin. Sivuhelmojen saatavuus ruotsista hyvä. n.200e Pari.
Etu- ja takapuskurit on asennuksen jälkeen entiset. Sen takia niitä ei yleensä myydä käytettyinä kuin kolariautoista ja silloinkin etuhelma on yleensä pirstaleina. Etu- ja takahelmat menee nykyisten mustien päälle. Lokarreiden puoleisista päistä kulmat pois ja 11 koloa per helma mustan ja värillisen osan saumaan. Muutama ruuvi vielä lisäksi.
Neljän - viiden tunnin rivakka asennus yhdeltä mieheltä, (apumiehelle on kyllä käyttöä kun mittaillaan reikiä.) Eka kertahan on aina vähän soheltamista
Työkaluja: rautasahan terä, pora ja pari terää, terävä puukko, ruuvarit.
Asennusviillot puskurin alareunaan tehdään kahden poratun reijän väliin terävällä puukolla, ettei viilto lähde leviämään terävästä päästä. -> o==========o
Kun saat puolen vuoden päästä helmat hankittua, niin voit kysellä tarkempi ohjeita. Mulla on varmaan printatut ohjeetkin jossain, sekä ylimääräisiä asennusruuveja ja muita repsuloita.
Sivuhelmat menee suoraan nykyisten tilalle. Ruuvit auki ja toiset kiinni. Pitiköhän porata pari reikää lisää lokareihin. Sivuhelmojen saatavuus ruotsista hyvä. n.200e Pari.
Etu- ja takapuskurit on asennuksen jälkeen entiset. Sen takia niitä ei yleensä myydä käytettyinä kuin kolariautoista ja silloinkin etuhelma on yleensä pirstaleina. Etu- ja takahelmat menee nykyisten mustien päälle. Lokarreiden puoleisista päistä kulmat pois ja 11 koloa per helma mustan ja värillisen osan saumaan. Muutama ruuvi vielä lisäksi.
Neljän - viiden tunnin rivakka asennus yhdeltä mieheltä, (apumiehelle on kyllä käyttöä kun mittaillaan reikiä.) Eka kertahan on aina vähän soheltamista

Työkaluja: rautasahan terä, pora ja pari terää, terävä puukko, ruuvarit.
Asennusviillot puskurin alareunaan tehdään kahden poratun reijän väliin terävällä puukolla, ettei viilto lähde leviämään terävästä päästä. -> o==========o
Kun saat puolen vuoden päästä helmat hankittua, niin voit kysellä tarkempi ohjeita. Mulla on varmaan printatut ohjeetkin jossain, sekä ylimääräisiä asennusruuveja ja muita repsuloita.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11