Lisäsuuttimet ja ruiskuboxi?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Mikes9000
"Ruisku"
Viestit: 145
Liittynyt: La Touko 10, 2003 13:43

Lisäsuuttimet ja ruiskuboxi?

Viesti Kirjoittaja Mikes9000 »

Kertokaapas kokemuksia lisäsuutinkiskon asennuksesta tonnariin LH2.2 ruiskuun?
Itseä jäi lähinnä arveluttamaan tuo kytkentä.
Kestääkö boxi kytkeä omien suuttimien rinnalle vielä toiset neljä suutinta vai tuleeko siitä jo ylikuormaa boxille?
Tarkotus ois laittaa ne toiset suuttimet aukeamaan painekytkimen ohjauksella, eli ne ei ois koko aikaa käytössä.
Minkälainen on suuttimia ohjaava pulssi?
Kytkentäkaaviosta katsottuna ymmärsin että suuttimien läpi johdetaan 12V pulssitus.
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Mitenkä olisi jos laittaisit vain yhden lisäsuuttimen imusarjaan. Suutinta voisi ohjata sitten esim juuri painekytkimellä tai jollain muulla... ikään kuin täyskuormarikastin.

Itselläni oli joskus satkussa APC:n yhteydessä overboost-viritys ja yksi lisäsuutin. Homma pelasi niin että täyskaasukiihdytyksessä (lämä pohjassa) nostettiin ahtopaineita sähkösesti ohjatulla bleedvalvella ja ruiskutettiin lisäbensaa imusarjaan. Homma pelasi noin periaatteessa, overboostin aika oli rajattu aikareleellä ja lisää potkua tuli tuon ajan. Kokeilu loppui vaan turhan lyhyeen, kun tuli kiire kokeilla vesiruiskua ja lisäbensa/overboost-virityksen nykimiset ja rykimiset ei korjaantunut ihan valohoidolla tupakin polttelulla.

-J-
900aero-84
"Hirsch"
Viestit: 938
Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

Meinaatteko siis et imusarjaan suutin tai usempi lisää kiinni ja niille oma tai sama ohjaus ku muilla suuttimilla?

Voiko aiheesta lukea jostain???
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
Mikes9000
"Ruisku"
Viestit: 145
Liittynyt: La Touko 10, 2003 13:43

Ruiskusta

Viesti Kirjoittaja Mikes9000 »

Mulla on autossa sellanen imusarja jossa on yläpuolellakin sellaset tasot johon saa suuttimet kun koneistaa ensin reiät niihin, eli neljä lisäsuutinta, yksi joka putkeen.
Jos sulla on korjaamokäsikirja tai jokin muu jossa on ruiskun kytkentäkaavio ja katot niitä suuttimia niin ne on kytketty kaikki rinnakkain ja boxille menee vain yksi johto jota se maadoittaa ja saa virran kulkemaan suuttimien keloissa.
Eli jos kytken samaan limppiin vielä toiset neljä suutinta niin ruiskuboxi joutuu maadoittamaan kaksinkertaisen virran normaaliin verrattuna.

En muista nyt yht'äkkiä mitään sivua jossa ois juttua tuosta, mutta on niitä joskus tullu vastaan.
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Kuva ns. lisäruiskusta löytyy ainakin täältä:

http://www.amworks.com/gallery/fin/fuelrails.htm

Elikkäs AM Works noita ainakin tekee valmiita osia ja on hinnoitellutkin ne (76€). Tarkempaa juttua en aiheesta tiedä, mutta homman nimi pitkälti täyskuormarikastus jos ahtopaineita ei samalla muuteta kun ruiskutusaloitetaan tai jos ahtopaineitakin muutetaan niin saadaan jonkinlainen overboost-systeemi. Näitä on on kuitenkin kat-autoon aika vaikea nikkaroida niin että toimisivat täydellisesti.

Tuo neljän suuttimen käyttö on huomattavasti parempi ratkaisu kuin yksi lisäsuutin, mutta hommassa pitäisi kuitenkin olla mukana vielä jonkinlainen ahtopaineen nostokin lisäruiskutuksen ajaksi. Muutenhan voi asentaa vain isommat suuttimet ja jättää ECUn huoleksi hoitaa seos oikeaksi suuttimen aukioloaikaa muuttamalla, niin bensa riittää kaikissa tilanteissa.

-J-
900aero-84
"Hirsch"
Viestit: 938
Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

No mulla ei oo kattia ku on -84:nen. Eli samaan nappiin vaan ahtopaineiden korotus, 108 oktaanisen bensan lisäys ja vesi ruikutus cooleriin.

Noillahan vois tulla ilokaasuun verrattava tehonlisäys 8) 8) 8)

Mistäs muuten kannattaa katella edullisia suuttimia???

Ei tuolta AMWorksilta ainakaan löytyny.
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

No mulla ei oo kattia ku on -84:nen. Eli samaan nappiin vaan ahtopaineiden korotus, 108 oktaanisen bensan lisäys ja vesi ruikutus cooleriin.
Juurikin niin :D

Sellasta itsekkin suunnittelin, mutta tuli muita juttuja ja Satku mätäni alta.

Suutinta kannattaa kattella vaikka romikselta, sama se mistä autosta se suutin on kotoisin. Suuttimen virtauma saa vain olla aika pieni ja/tai sitä pitää rajoittaa. Pistä esim 1/8" pneumatiikka neulaventtiili bensaletkuun ennen lisäsuutinta niin saat ruuvailtua siitä lisäbensan määrää sopivaksi. Lisäsuuttimen voisi myös tehdä öljypolttimen suuttimesta 1/8" magneettiventtiilistä (ei pneumatiikka, ne purkavat yleensä esiohjauspaineen ulkoilmaan, eli tässä tapauksessa bensaa)... hieman enemmän riskejä, mutta öljypolttimen suuttimet antavat mahdollisuuden muutella itse suuttimen kokoa halvalla ja helposti.

Vesiruiskun jos teet itse niin siellä öljypolttimen suutin on joka tapauksessa lähes ainoa vaihtoehto. Muilla helposti saatavilla suuttimilla et saa pienillä paineilla riittävän pientä pisarakokoa ja ruiskun teho kärsii.

Myös turbon bleed valveen kannattaa laittaa esim 1/8" neulaventtiili, jolla saa overboostin aseteltua kohdalleen... ja kunnollinen painemittari käteen neulaventtiiliä säätäessä.

Kannattaa varautua siihen että säätö on vallan perkuleellinen homma että saa vehkeen toimimaan niin ettei niskat mene sijoiltaan aina kun overboost napsahtaa päälle ja pois :D

-J-
900aero-84
"Hirsch"
Viestit: 938
Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

Mut eikös apc boksista pysty myöskin sääteleen tota over boostia???

Ja sit tuo bleed valve??? nyt ei meinaa sytytyttää.

Eli kannattaako satkuun laittaa vaan yks suutin vai ne neljä??? ja eihän niitä oo pakko laittaa siihen samaan boksiin ku ne omat 4kpl ku nehän voi sumuttaa kokoajan ku painaa vaan kaasua reippaammin ettei tukehu.

Ja käykö ne vakio turbon suuttimet siihen hommaan ku aattelin hommata vakioitten tilalle astetta isommat. Nyt ei muutaku imusarja irti ja porakone käteen.
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Mut eikös apc boksista pysty myöskin sääteleen tota over boostia???
Joo, pystyy. Ahtopaineethan saa säädettäviksi korvaamalla jonkun vastuksen trimmerillä (vai oliko siellä jo trimmeri valmiiksi). Overboostin saa kun laittaa kytkimen ja sopivan kiinteän vastuksen trimmerin rinnalle. Silloin kun itse leikin satkun kanssa ei vaan vielä ollut internetiä, eikä apc-boksin modifioimisohjeita saatavilla niin helposti kun nykyään mikä johti bleedvalveen.

Bleedvalvella tarkoitan hukkaportin ohjausletkuun laitettua t-haaraa jossa on venttiili jolla voi laskea ohjauslinjan painetta ulkoilmaan... temppu jonka sanotaan Saabissa olevan vihon viimeinen, kuitenkin sitä tehdään.
Eli kannattaako satkuun laittaa vaan yks suutin vai ne neljä??
Itse laittasin vain yhden, helpompaa... ja toisaalta eikös -84:ssa ole K-jetronic, eli homma menee hieman erilailla kun LH-jetronicin kanssa. Tuplaamalla suutinten määrän ja pakkosyöttämällä kaikkien läpi bensaa saat niin julman seoksen että kone tukehtuu.

Yhden suuttimen asentaminen imusarjaan on hieman hankalaa... ei kannata ottaa sitä riskiä että suutin kusee yhteen sylinteriin. Suutin pitää saada puhaltamaan mahdollisimman loivassa kulmassa imukanavan keskilinjaan nähden ennen tai jälkeen kaasuläppärungon. Helpointa on tehdä imukanavaan sopiva mutka ennen kaasuläppää ja asentaa suutin siihen.

Teelmyksestäni oli joskus olemassa valokuviakin, mutta taisivat jäädä edelliseen elämään ja on ilmeisesti jo poltettu moneen kertaan exän toimesta.

-J-
900aero-84
"Hirsch"
Viestit: 938
Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

Jussi kirjoitti:Itse laittasin vain yhden, helpompaa... ja toisaalta eikös -84:ssa ole K-jetronic, eli homma menee hieman erilailla kun LH-jetronicin kanssa. Tuplaamalla suutinten määrän ja pakkosyöttämällä kaikkien läpi bensaa saat niin julman seoksen että kone tukehtuu.

-J-
Kyllä mulla taitaa olla tuo LH-jetronic ku auto on 900aero eli kone melkeen sama ku vanhoissa 9000turbossa.

Siihen ennen läppä koteloo itekkin aattelin laittaa sen lisä suuttimen.

Mites ne öljypoltin suuttimet??? Mistäköhän niitä mahtais saaha???
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
Mikes9000
"Ruisku"
Viestit: 145
Liittynyt: La Touko 10, 2003 13:43

Lisäsuuttimet

Viesti Kirjoittaja Mikes9000 »

Itse ajattelin laittaa -88 iivarin suuttimet tuohon imusarjaan, mutta ei ole tullu vielä sen kummemmin mietittyä, kuinka paljon ne sit antaa, ettei tupehdu..
Noihinkin vois ehkä rakentaa jonkinlaisen boxin joka ohjais noita sähkösuuttimia ja jonka pulssitustaajuutta pystyis säätään kabiinin puolelta...ja ei kun kolvi kouraan... 8)
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Öljypolttimen suuttimia saa rautakaupasta tai öljypoltin huolloista, niitä on eri kokoja ja tyyppejä, pienemmästä päästä kannattaa aloittaa. Sellasta jos käyttää niin suutin ja venttiili pitää olla mahd. lähellä toisiaan. Ei kymmenien senttien letkua välissä, muuten käy niin että suuttimen ja venttiilin väliin jäänyt polttoaine liruu hiljakseen imukanavaan kun venttiili napsahtaa kiinni ja toisaalta ruiskutuksen aloitukseen tulee isompi viive kun ensiksi pitää täyttää ja paineistaa letku.

Suutinten tuplaus jutussa kannattaa varmaan laittaa lisäsuutinten fuel railiin säädettävä paineensäädin niin pääsee asettelemaan niiden ruskutusannosta kohdalleen.

-J-
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Jussi kirjoitti:Öljypolttimen suuttimia saa rautakaupasta tai öljypoltin huolloista, niitä on eri kokoja ja tyyppejä, pienemmästä päästä kannattaa aloittaa. -J-
Eri asteisia ja tuottoisia löytyy edustamani yrityksen varastosta seuraavasti:

5173310 DANFOSS S 60 SUUTIN 1,46/0,40 GALL/H
5173314 DANFOSS S 60 SUUTIN 1,87/0,50 GALL/H
5173320 DANFOSS S 60 SUUTIN 2,11/0,55 GALL/H
5173322 DANFOSS S 60 SUUTIN 2,37/0,60 GALL/H
5173326 DANFOSS S 60 SUUTIN 2,94/0,75 GALL/H
5173330 DANFOSS S 60 SUUTIN 3,31/0,85 GALL/H
5173332 DANFOSS S 60 SUUTIN 3,72/1,00 GALL/H
5173336 DANFOSS S 60 SUUTIN 4,71/1,25 GALL/H
5173342 DANFOSS S 60 SUUTIN 5,84/1,50 GALL/H
5173344 DANFOSS S 60 SUUTIN 6,55/1,75 GALL/H
5173346 DANFOSS S 60 SUUTIN 6,30/2,00 GALL/H
5173352 DANFOSS S 60 SUUTIN 8,00/2,50 GALL/H
5173354 DANFOSS S 60 SUUTIN 9,00/2,75 GALL/H
5173356 DANFOSS S 60 SUUTIN 10,00/3,00 GALL/H
5173358 DANFOSS S 60 SUUTIN 11,20/3,5 GALL/H
5173320 DANFOSS S 60 SUUTIN 2,11/0,55 GALL/H
5173322 DANFOSS S 60 SUUTIN 2,37/0,60 GALL/H
5173326 DANFOSS S 60 SUUTIN 2,94/0,75 GALL/H
5173330 DANFOSS S 60 SUUTIN 3,31/0,85 GALL/H
5173332 DANFOSS S 60 SUUTIN 3,72/1,00 GALL/H
5173336 DANFOSS S 60 SUUTIN 4,71/1,25 GALL/H
5173342 DANFOSS S 60 SUUTIN 5,84/1,50 GALL/H
5173344 DANFOSS S 60 SUUTIN 6,55/1,75 GALL/H
5173346 DANFOSS S 60 SUUTIN 6,30/2,00 GALL/H
5173352 DANFOSS S 60 SUUTIN 8,00/2,50 GALL/H
5173354 DANFOSS S 60 SUUTIN 9,00/2,75 GALL/H
5173356 DANFOSS S 60 SUUTIN 10,00/3,00 GALL/H
5173358 DANFOSS S 60 SUUTIN 11,20/3,5 GALL/H
5173360 DANFOSS S 60 SUUTIN 12,50/4,0 GALL/H
5173410 DANFOSS S 80 SUUTIN 1,87/0,50 GALL/H
5173412 DANFOSS S 80 SUUTIN 2,37/0,60 GALL/H
5173416 DANFOSS S 80 SUUTIN 2,94/0,75 GALL/H
5173430 DANFOSS S 80 SUUTIN 4,71/1,25 GALL/H
5173434 DANFOSS S 80 SUUTIN 5,84/1,50 GALL/H
5173442 DANFOSS S 80 SUUTIN 6,30/2,00 GALL/H
5173446 DANFOSS S 80 SUUTIN 8,00/2,50 GALL/H
5173452 DANFOSS S 80 SUUTIN 10,00/3,00 GALL/H
5173510 DANFOSS B 60 SUUTIN 12,00/3,75 GALL/H
5173514 DANFOSS B 60 SUUTIN 16,00/5,00 GALL/H
5173520 DANFOSS B 60 SUUTIN 20,00/6,00 GALL/H
5173360 DANFOSS S 60 SUUTIN 12,50/4,0 GALL/H
5173410 DANFOSS S 80 SUUTIN 1,87/0,50 GALL/H
5173412 DANFOSS S 80 SUUTIN 2,37/0,60 GALL/H
5173416 DANFOSS S 80 SUUTIN 2,94/0,75 GALL/H
5173430 DANFOSS S 80 SUUTIN 4,71/1,25 GALL/H
5173434 DANFOSS S 80 SUUTIN 5,84/1,50 GALL/H
5173442 DANFOSS S 80 SUUTIN 6,30/2,00 GALL/H
5173446 DANFOSS S 80 SUUTIN 8,00/2,50 GALL/H
5173452 DANFOSS S 80 SUUTIN 10,00/3,00 GALL/H
5173510 DANFOSS B 60 SUUTIN 12,00/3,75 GALL/H
5173514 DANFOSS B 60 SUUTIN 16,00/5,00 GALL/H
5173520 DANFOSS B 60 SUUTIN 20,00/6,00 GALL/H
5173524 DANFOSS B 60 SUUTIN 25,00/7,50 GALL/H
5173614 DANFOSS B 80 SUUTIN 16,00/5,00 GALL/H
5173732 DANFOSS H 45 SUUTIN 5,84/1,50 GALL/H
5173814 DANFOSS H 60 SUUTIN 2,37/0,60 GALL/H
5173910 DANFOSS H 80 SUUTIN 1,46/0,40 GALL/H
5173914 DANFOSS H 80 SUUTIN 1,87/0,50 GALL/H

Hinnat rautakaupassa karmeet :? (ehkä 12€ luokkaa...6€ olis jo ok)
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
900aero-84
"Hirsch"
Viestit: 938
Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

93t sport kirjoitti:Eri asteisia ja tuottoisia löytyy edustamani yrityksen varastosta seuraavasti:

5173310 DANFOSS S 60 SUUTIN 1,46/0,40 GALL/H
5173314 DANFOSS S 60 SUUTIN 1,87/0,50 GALL/H
5173320 DANFOSS S 60 SUUTIN 2,11/0,55 GALL/H
5173322 DANFOSS S 60 SUUTIN 2,37/0,60 GALL/H
5173326 DANFOSS S 60 SUUTIN 2,94/0,75 GALL/H
5173330 DANFOSS S 60 SUUTIN 3,31/0,85 GALL/H
5173332 DANFOSS S 60 SUUTIN 3,72/1,00 GALL/H
5173336 DANFOSS S 60 SUUTIN 4,71/1,25 GALL/H
5173342 DANFOSS S 60 SUUTIN 5,84/1,50 GALL/H
5173344 DANFOSS S 60 SUUTIN 6,55/1,75 GALL/H
5173346 DANFOSS S 60 SUUTIN 6,30/2,00 GALL/H
5173352 DANFOSS S 60 SUUTIN 8,00/2,50 GALL/H
5173354 DANFOSS S 60 SUUTIN 9,00/2,75 GALL/H
5173356 DANFOSS S 60 SUUTIN 10,00/3,00 GALL/H
5173358 DANFOSS S 60 SUUTIN 11,20/3,5 GALL/H
5173320 DANFOSS S 60 SUUTIN 2,11/0,55 GALL/H
5173322 DANFOSS S 60 SUUTIN 2,37/0,60 GALL/H
5173326 DANFOSS S 60 SUUTIN 2,94/0,75 GALL/H
5173330 DANFOSS S 60 SUUTIN 3,31/0,85 GALL/H
5173332 DANFOSS S 60 SUUTIN 3,72/1,00 GALL/H
5173336 DANFOSS S 60 SUUTIN 4,71/1,25 GALL/H
5173342 DANFOSS S 60 SUUTIN 5,84/1,50 GALL/H
5173344 DANFOSS S 60 SUUTIN 6,55/1,75 GALL/H
5173346 DANFOSS S 60 SUUTIN 6,30/2,00 GALL/H
5173352 DANFOSS S 60 SUUTIN 8,00/2,50 GALL/H
5173354 DANFOSS S 60 SUUTIN 9,00/2,75 GALL/H
5173356 DANFOSS S 60 SUUTIN 10,00/3,00 GALL/H
5173358 DANFOSS S 60 SUUTIN 11,20/3,5 GALL/H
5173360 DANFOSS S 60 SUUTIN 12,50/4,0 GALL/H
5173410 DANFOSS S 80 SUUTIN 1,87/0,50 GALL/H
5173412 DANFOSS S 80 SUUTIN 2,37/0,60 GALL/H
5173416 DANFOSS S 80 SUUTIN 2,94/0,75 GALL/H
5173430 DANFOSS S 80 SUUTIN 4,71/1,25 GALL/H
5173434 DANFOSS S 80 SUUTIN 5,84/1,50 GALL/H
5173442 DANFOSS S 80 SUUTIN 6,30/2,00 GALL/H
5173446 DANFOSS S 80 SUUTIN 8,00/2,50 GALL/H
5173452 DANFOSS S 80 SUUTIN 10,00/3,00 GALL/H
5173510 DANFOSS B 60 SUUTIN 12,00/3,75 GALL/H
5173514 DANFOSS B 60 SUUTIN 16,00/5,00 GALL/H
5173520 DANFOSS B 60 SUUTIN 20,00/6,00 GALL/H
5173360 DANFOSS S 60 SUUTIN 12,50/4,0 GALL/H
5173410 DANFOSS S 80 SUUTIN 1,87/0,50 GALL/H
5173412 DANFOSS S 80 SUUTIN 2,37/0,60 GALL/H
5173416 DANFOSS S 80 SUUTIN 2,94/0,75 GALL/H
5173430 DANFOSS S 80 SUUTIN 4,71/1,25 GALL/H
5173434 DANFOSS S 80 SUUTIN 5,84/1,50 GALL/H
5173442 DANFOSS S 80 SUUTIN 6,30/2,00 GALL/H
5173446 DANFOSS S 80 SUUTIN 8,00/2,50 GALL/H
5173452 DANFOSS S 80 SUUTIN 10,00/3,00 GALL/H
5173510 DANFOSS B 60 SUUTIN 12,00/3,75 GALL/H
5173514 DANFOSS B 60 SUUTIN 16,00/5,00 GALL/H
5173520 DANFOSS B 60 SUUTIN 20,00/6,00 GALL/H
5173524 DANFOSS B 60 SUUTIN 25,00/7,50 GALL/H
5173614 DANFOSS B 80 SUUTIN 16,00/5,00 GALL/H
5173732 DANFOSS H 45 SUUTIN 5,84/1,50 GALL/H
5173814 DANFOSS H 60 SUUTIN 2,37/0,60 GALL/H
5173910 DANFOSS H 80 SUUTIN 1,46/0,40 GALL/H
5173914 DANFOSS H 80 SUUTIN 1,87/0,50 GALL/H

Hinnat rautakaupassa karmeet :? (ehkä 12€ luokkaa...6€ olis jo ok)
No mikiäs jussi noista ois hyvä???

Ja onko tuo esim. tossa viimesessä "1,87/0,50" se hinta vai joku koko???
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Se on koko... varmaan U.S.gallonaa tunnissa jollain paineella, ilmeisesti kahdella eri paineella kun on kaksi lukua. Elikkäs esim 1.46 olisi vajaat 100 ml/min, noin kolmasosa bensasuuttimista, olettaen että paine millä virtaus on ilmoitettu on sama.

Varmaan joku tietää millä paineella öljypolttimen suuttimien virtaus ilmoitetaan?

Aikanaan kun itse etsin vesiruiskun suutinta niin kaverin työkalupakista niitä poimin ja kokeilin... eli ei tarvinnut rautakaupassa tuskailla niiden kanssa.

-J-
Vastaa Viestiin