Virityslastun katsastus (onnistuu)

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Virityslastun katsastus (onnistuu)

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Eli kysyin AKE:a mitä todistuksia tarvitaan lastun katsastukseen ja vastaus on seuraava:
AKE kirjoitti: Ahdetun moottorin ohjainlaitteen vaihtaminen rinnastetaan moottorin vaihtoon, jolloin auton tulee voimansiirrolltaan, jarruiltaan, alusteltaan jne. vastata tai se tulee muuttaa vastaamaan mallisarjaan kuuluvaa, vähintään muutetun moottorin tehoisella moottorilla varustettua mallia. Mikäli auto vastaa tai on rakennettu vastaamaan mallisarjan tehokkainta versiota, voidaan sen moottorin teho ylittää 20%. Tässä tapauksessa pitää esittää todistus mahdollisen vertailumallin rakenteesta ja tehoista.

Vapaastihengittävän moottorin ohjainlaitteen muuttaminen rinnastetaan polttoaineensyöttö- ja sytytyslaitteiston muuttamiseen.

Muutosten jälkeen auton omamassan suhde moottorin nettotehoon ei saa olla alle 7kg/kW kummassakaan tapauksessa.

EY-tyyppihyväksytyn auton osalta on aina osoitettava sen täyttävän käyttöönottoajankohtansa mukaiset EY-tyyppihyväksyntävaatimukset pakokaasupäästöjen ja meluarvojen osalta. Jarrujen vaatimustenmukaisuus on osoitettava, jos auton alkuperäinen valmistajan ilmoittama huippunopeus on alle 200 km/h. Mikäli jarruja muutetaan, on niiden vaatimustenmukaisuus kuitenkin osoitettava.
eli tuon mukaan ei tarvitse kuin sen Viggenin tyyppitiedot. Kaiken järjen mukaan katsastus on mahdollista. 230hv +20% = 276hv sais olla autossa. Ja kysymys herää onko Viggen mallisarjan tehokkain, kyllä se on koska se on hyväksytty Suomen liikenteeseen mallisarjaan kuuluvana autona. Ei muuta kun katsastamaan vaan. Ennen pulistiin kaikista Tüv todistuksista ja AKE vastauksen perusteella ei tommosia tarvita. Pelkät pakokaasu tiedot ja tehotiedot.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Mutta eikös alusta/jarrut/vetarit yms. pidä vaihtaa vikkenii vastaavaksi???
Missä kaikissa sitä eroja sitten onkaan, OLLIII, inssiä taas kaivataan!!!! :D
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Se onkin just tiukalla toi 7kg/KW

169kW + 20% = 202.8kW

Kevyin:
98-00 3d Tbo
Paino (kg): 1430

1430kg / 202.8kW= 7.05 :)

Ei ahista edes tuosta sitten...
Mikäli auto vastaa tai on rakennettu vastaamaan mallisarjan tehokkainta versiota, voidaan sen moottorin teho ylittää 20%. Tässä tapauksessa pitää esittää todistus mahdollisen vertailumallin rakenteesta ja tehoista.
Löytyykö siis listaa vakio-Viggenin jarruista tms. poikkeavuuksista normi kolkkiin?

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

jep kuten tossa kerrottiin pitää alusta ja voimansiirto vastata sitä tehokkaita mallia. Voii pojaaat kyll tää tästä iloksi muuttuu :D :D
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Kuva
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Pitääks sitte hommata vikkenin spoikatkii :?: :roll: :D :lol:
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

ja ne tarrat kans, älä unohda tärkeintä :lol:
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

potkuhousu kirjoitti:ja ne tarrat kans, älä unohda tärkeintä :lol:
Ja tietty ne keltaiset viggen-sun-lasit, Ollistahan oli "hyvä" kuva ne päässä... :lol:
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

no kysyin vielä kenen tehomittaukset ja pakokaasupäästö testerin tuottamat todistukset hyväksytään AKE kannalta. Eli odotellaan tohonkin vastausta.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Rimuli
"Turbo"
Viestit: 249
Liittynyt: Pe Elo 29, 2003 19:13
Paikkakunta: Yläne

Viesti Kirjoittaja Rimuli »

Jos vaaditaan, että on kyettävä osoittamaan, että se täyttää pakpkaasunormit, niin eiköhän se automaattisesti tarkoita VTT tai Testcenter Tiililä mittausta, eli 1300-1500€?
Turbo Saabismi on mun mieli sairaus!
9000 T16 -87
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

täytyypä vielä selvittää onko ko mittaus autokohtainen vaiko ei.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

potkuhousu kirjoitti:ja ne tarrat kans, älä unohda tärkeintä :lol:
No mulla on jo ne tarrat kiinni omassa pommissani :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

potkuhousu kirjoitti:täytyypä vielä selvittää onko ko mittaus autokohtainen vaiko ei.
Jep, hoida sä tää pilotti innokkaana, dynaamisena ja varakkaana yrittäjänä niin me köyhät tullaan perässä sitten :D
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Turbo Sensonic kirjoitti:
potkuhousu kirjoitti:ja ne tarrat kans, älä unohda tärkeintä :lol:
No mulla on jo ne tarrat kiinni omassa pommissani :wink:
Sä siis ennakoit tulevan tilanteen :wink:
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Kuten Mimmi tossa yllä jo totesi, niin musta tuntuu että toi homma kaatuu tähän lauseeseen
EY-tyyppihyväksyntävaatimukset pakokaasupäästöjen ja meluarvojen osalta
Noille softille kun ei ole olemassa mitään tyyppihyväksymishommeleita.
#1730
500whp.net member
Vastaa Viestiin