Ihme juttu

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
uudestakaupungistasaab
"Aero"

Ihme juttu

Viesti Kirjoittaja uudestakaupungistasaab »

Mulla taitaa olla joku ihan helmi Saapi koska ei ole mitään vikaa ollut missään vaiheessa, auto ollut kohta vuoden.

Täällä foorumilla jengi vuodattaa mitä erikoisempia huoli ja murheita autojen kanssa, ja mun auto aina vaan toimaa..
Auto on siis 900 vm88 , ajettu 230000km

mul on käyny hyvä tuuri
hene-
"Hirsch"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hene- »

No voihan sulla toki olla helmi saab tai hyvä tuuri, ei siinä mitään :D
Mutta täytyy muistaa että meitä Saabisteja käy täällä foorumilla suhteellisen paljon ja saabeja on yleensäkin Suomessa paljon.
Joten varmasti vikoja on päästä päähän ja tänne on helppo tulla kyselemään apua taikka purkamaan paineitaan :P
Saab 900 i8
Audi S4

http://hpkuva.com
lefa42
"Saabisti"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Mullakin oli tuo oma helmi 99 noin 60000km täysin huoletta, öljynvaihtoa ja bensansyöttöä, sitten alkoi ongelmat.

Eiköhän ne kaikki ole helmiä, kunnes hajoavat. :)
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Montoya
"Viggen"

Re: Ihme juttu

Viesti Kirjoittaja Montoya »

uudestakaupungistasaab kirjoitti:Mulla taitaa olla joku ihan helmi Saapi koska ei ole mitään vikaa ollut missään vaiheessa, auto ollut kohta vuoden.

Täällä foorumilla jengi vuodattaa mitä erikoisempia huoli ja murheita autojen kanssa, ja mun auto aina vaan toimaa..

mul on käyny hyvä tuuri
Nämä on niitä kuuluisia viimeisiä sanoja :wink:

Vähän niinku, että "katoppa, tuo karhunpentu on aivan yksistään täällä metsässä" :D
9-5 2,3t -03
uudestakaupungistasaab
"Aero"

Montoya kirjoitti:
uudestakaupungistasaab kirjoitti:Mulla taitaa olla joku ihan helmi Saapi koska ei ole mitään vikaa ollut missään vaiheessa, auto ollut kohta vuoden.

mul on käyny hyvä tuuri
Nämä on niitä kuuluisia viimeisiä sanoja :wink:

Vähän niinku, että "katoppa, tuo karhunpentu on aivan yksistään täällä metsässä" :D
hauska! mut joo, tuntuu se kestävän, pitää koputtaa puuta
stara
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja stara »

Mahdolliset syyt helmeilyyn:

1.edellinen omistaja on siitä kiilloittanut helmen, eli hän on pitänyt saappaan paremmassa kondiksessa kuin pelkkä katsari/ pakko edellyttää.
2. jos saapas ei ole turbo ja koska sillä on ajeltu suht vähän ikäänsä nähden.
3. Jos ei virittele ja tuunaa yms niin hommat vähenee alle puoleen
4. Jos ei ennakoi tulevia esim korro- ongelmia niin hommat vähenee edellisestäkin reippaasti

tässä sen näkee jotta ton ikäisissä malleissa on vielä rutkasti käyttöarvoa, ei tuu investoinnin osuus suureksi käyttökustannuksissa
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
lucaf
"kukkahattu"

Viesti Kirjoittaja lucaf »

mul on käyny hyvä tuuri
oletko ajanut sillä? :)

mä joudun ysiysejä silloin tällöin korjailemaan. no, bensalaskutkin on keskimäärin 380 eur kuukaudessa.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
uudestakaupungistasaab
"Aero"

lucaf kirjoitti:

mul on käyny hyvä tuuri
oletko ajanut sillä? :)

mä joudun ysiysejä silloin tällöin korjailemaan. no, bensalaskutkin on keskimäärin 380 eur kuukaudessa.
joka päivä on ajossa. ja tosiaan kaikki rahat voi laittaa bensaan kun ei tarvi korjailla. ja on edellinen omistaja varmasti pitänyt hyvää huolta.
Scania
Matalapaineturbo

Viesti Kirjoittaja Scania »

Sama juttu mulla. Öljyt oon vaihdattanu ja siinä se. Käy ja kukkuu och svengaa kuin hirvi 8)
Homo Saabiens
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Olkaamme siis tyytyväisiä, että Saabimme toimii hyvin, mutta varautukaamme, että viat voi ilmetä nopeastikin. Ainakin itse olen päässyt tosi vähillä vaivoilla, mutta kyllä se riippuu myös asenteesta :D
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
Sami
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Sami »

Mulla on nimenomaan riippunut asenteesta tuo korjaaminen. Edellistä saabia en vahingossakaan korjannut tai uhrannut sille muutenkaan aikaa. Hyvin toimi 40000km kovaa ajoa pelkästään tankkaamalla. Öljyjä ei vaihdettu kertaakaan, eikä mitään muutakaan.

Nykyinen saabi kans toimii hyvin, mutta paljon tulee huollettua ja käytyä läpi jonkinlaista tarkistuslistaa. Seuraavana pitäs uusia kaikki imupuolen kumit, letkut ja sitärataa..

Edellinen 200e:n pommi oli kyllä huolettomampi. Ei kiinnostanut tippaakaan, että kolhiiko joku sitä parkkipaikalla, vai räjähtääkö koko hoito raitiovaunun ajaessa sen yli tms..
Vastaa Viestiin