Kaasarista Turbo

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2397
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Kaasarista Turbo

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

Eli oonko älynny asian oikein:
Jos haluaisin vaihtaa i16v katillisen turbon koneen lootan kanssa, saappaasta ei tarvitsisi laittaa kun jarrut ja kallistuksen vakaajat ja viedä muutoskatsastukseen? Mitä kaikkea muuta tähän tarviaa?
Kiinnostas hemmetisti 160hv sleeper saabbi.
Ja auto oli siis -86 kaasari 900.
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

#2713
Ransu
"Hölösuu"
Viestit: 1185
Liittynyt: Pe Loka 17, 2003 18:43

Viesti Kirjoittaja Ransu »

Eikai tuon tarvi olla mikään katillinen turbo mylly... punnaat sinne katittoman 175hv:sen eikä sun tarvi mitään jarruja vaihdella... ja vakaajia ei tarvi asentaa.... tai saa jos haluaa... :D
okaalto
"Aero"
Viestit: 403
Liittynyt: Ti Elo 17, 2004 20:00
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja okaalto »

En ota kantaa muutosta vaativiin kohtiin, kun en varmasti muista, mutta eikös tosta vois jättää ton katin pois kun ei tartte olla vähäpäästöinen?
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1993
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Jos mylly on vähäpäästöinen, niin sillon se on vähäpäästöinen, riippumatta missä autossa se on. Tähän tulokseen tullu...päätäni en vadille laita..
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
koshh
Matalapaineturbo
Viestit: 175
Liittynyt: Ke Tammi 26, 2005 10:49
Paikkakunta: Oravasaari

Viesti Kirjoittaja koshh »

vaikka laittaa vähäpäästösen moottorin ei siihen KATiskaa tarvitse laittaa koska se auto mihin sen tekniikan laitat määrää sen päästörajat.
Saab 96 V4 Super -78
Saab 9000 Aero -95 VI**N TCS Steg X Evo
Saab 9000 2.0t -97
Saab 9000 2.0t -97
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Näin on, korin mukaan päästöt. Autoahan siinä ollaan katsastamassa moottorilla eikä moottoria autolla.

Tosiaan vakaajatkaan ei ole pakolliset, jarrutkin kelpaavat sellaisenaan. Saabin speksit sanovat jotain jarrupaloista mutta eipä niitäkään niin tarkasteta. Samaa tavaraa taitavat motossa myydä vapariin ja turboon, eikä Saabillakaan niitä erotella mitenkään (mutua). Mutta kunnon jarruosat kannattaa toki laittaa oman ja muiden turvallisuuden takia.

Ainut minkä tarvitsee, eikä sitäkään pakosti on se saabin muutoslappu mikä löytyy foorumin hakua käyttäen. Vastaavia projekteja on miljoona mistä opiskella.
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1993
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Pitäs lukee lakipykäliä eikä luottaa mutuun, empä juu pikasella selailulla löytänyt estettä poistaa kattia...
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
Vastaa Viestiin