Löytyykö neuvoja 99 cc:n turbotukseen (mikä bensatankki? ym)
-
- "Hirsch"
- Viestit: 786
- Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
- Paikkakunta: orivesi
Löytyykö neuvoja 99 cc:n turbotukseen (mikä bensatankki? ym)
onnistuin hankkimaan suhteellisen ehjäkoppaisen 99 cc:n. se olisi tarkoitus muuttaa turboksi (tod. näk. 8v ic, mutta 16v ic myös harkinnassa).
inssi suhtautui erittäin positiivisesti hankkeeseen joten pitänee alkaa toimeen ennenkuin muuttaa mielensä (ostin auton inssiltä)
amatöörikysymys: mitä tarkoittaa yleistodistuksessa mainittu jarrutyyppi, liikkuvat jarruikkeet, girling. onko vakiona -76 99:ssä? (niin ainakin tulkitsin yleistodistuksesta). eli riittäkö edessä liikkuva systeemi ja takana kahden männän satulat?
2. kysymys: bensatankki, kävisikö esim. 900 B turbo cc:sta? mites pa-pumput samaisesta autosta, pelaako H 8v tbon kaverina?
EDIT: toinen vaihtoehto tankin luovuttajaksi pihassa olisi 900i cc -87
kiitos etukäteen!
inssi suhtautui erittäin positiivisesti hankkeeseen joten pitänee alkaa toimeen ennenkuin muuttaa mielensä (ostin auton inssiltä)
amatöörikysymys: mitä tarkoittaa yleistodistuksessa mainittu jarrutyyppi, liikkuvat jarruikkeet, girling. onko vakiona -76 99:ssä? (niin ainakin tulkitsin yleistodistuksesta). eli riittäkö edessä liikkuva systeemi ja takana kahden männän satulat?
2. kysymys: bensatankki, kävisikö esim. 900 B turbo cc:sta? mites pa-pumput samaisesta autosta, pelaako H 8v tbon kaverina?
EDIT: toinen vaihtoehto tankin luovuttajaksi pihassa olisi 900i cc -87
kiitos etukäteen!
Viimeksi muokannut saabastelija, Ma Syys 19, 2005 10:54. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Tälläkin sivulla on kaksi aihetta jossa asiaa käsitellään ja haulla löytyy lukuisia muitakin että jos alottaisit niistä.
Jos vielä jää jotain kysyttävää niin sitten vastaillaan sitten.
edit:se olikin combicoupe
Jos vielä jää jotain kysyttävää niin sitten vastaillaan sitten.
edit:se olikin combicoupe
Viimeksi muokannut tetammi, To Syys 15, 2005 07:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
-
- "Hirsch"
- Viestit: 786
- Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
- Paikkakunta: orivesi
olen kyllä kovasti lueskellut (ja ottanut osaa) mutta jotain aukkoja on jäänyt. esim. ruiskulaitteiden- ja tankkien yhteensopivuudesta en ole vielä löytänyt tietoa!!! linkit koskien kysymyksiäni auttaa myös.tetammi kirjoitti:Tälläkin sivulla on kaksi aihetta jossa asiaa käsitellään ja haulla löytyy lukuisia muitakin että jos alottaisit niistä.
Jos vielä jää jotain kysyttävää niin sitten vastaillaan sitten.
edit:se olikin combicoupe

tietysti kokeileimalla selviää mutta säästyisi (minun) aikaa

kaappasin toiselta saitilta:saabastelija kirjoitti:olen kyllä kovasti lueskellut (ja ottanut osaa) mutta jotain aukkoja on jäänyt. esim. ruiskulaitteiden- ja tankkien yhteensopivuudesta en ole vielä löytänyt tietoa!!! linkit koskien kysymyksiäni auttaa myös.tetammi kirjoitti:Tälläkin sivulla on kaksi aihetta jossa asiaa käsitellään ja haulla löytyy lukuisia muitakin että jos alottaisit niistä.
Jos vielä jää jotain kysyttävää niin sitten vastaillaan sitten.
edit:se olikin combicoupe![]()
tietysti kokeileimalla selviää mutta säästyisi (minun) aikaa
A 3/5-door 99 will need the tank from a:
- m75 or later 3-d LE.
- m78 or later 3-d EMS.
- m78 GLE.
- m78 Turbo.
- m79 or m80 900 with K-jetronic injection. (Plastic)
http://uk.geocities.com/saab99tips/FrmSet/FrmSet.htm
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Miun 99 cc:ssä on muovitankki. En ole vielä tutkinut, olisiko tuohon helppo laittaa tankin sisällä oleileva pumppu. Yhtenä vaihtoehtona olen pitänyt pumpun sijoittamista tankin ulkopuolelle vaihtoehto a) konehuoneeseen mahdollisimman alas, tai vaihtoehto b) takakonttiin rojukaluluukun alle.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Viggen"
- Viestit: 556
- Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 10:49
- Paikkakunta: Kuopio
-
- "Hirsch"
- Viestit: 786
- Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
- Paikkakunta: orivesi
kiitos hienoista vinkeistä.
voisikohan tuossa minun jatketussa ysisatkussa (B tbo) olla muovitankki, sellainen sen kai pitää olla tuon engl. kielisen vihjeen mukaan? eli koska se H-mylly tuli tuotantoon? auto on 200km päässä ja en viitsisi turhaan ajella
EDIT:
jos siis ruiskupumpun saisi laitettua tankin alapuolelle (saako sen) niin se pelaa ilman siirtopumppua??
EDIT2: tai jos siirtopumpuksi laittaa kaasariautoon tarkoitetun pa-pumpun? eli voisi käyttää kaasarin vakiotankkia?!
saabistilehdessä oli myynnissä uusia satkun muovisia pa-tankkeja mutta se ei siis ilmeisesti sovi?!
voisikohan tuossa minun jatketussa ysisatkussa (B tbo) olla muovitankki, sellainen sen kai pitää olla tuon engl. kielisen vihjeen mukaan? eli koska se H-mylly tuli tuotantoon? auto on 200km päässä ja en viitsisi turhaan ajella

EDIT:
jos siis ruiskupumpun saisi laitettua tankin alapuolelle (saako sen) niin se pelaa ilman siirtopumppua??
EDIT2: tai jos siirtopumpuksi laittaa kaasariautoon tarkoitetun pa-pumpun? eli voisi käyttää kaasarin vakiotankkia?!
saabistilehdessä oli myynnissä uusia satkun muovisia pa-tankkeja mutta se ei siis ilmeisesti sovi?!