poliisi satku

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Doomrider
"Hirsch"
Viestit: 738
Liittynyt: Ma Heinä 04, 2005 19:08
Paikkakunta: Mikkeli

poliisi satku

Viesti Kirjoittaja Doomrider »

eli pihasta löytyy täysvalkonen poliisi saappi. pystykeula on. mutta jotenkin kummallinen!

eli vuosimalli on 89" pystykeula ja on automaatti! ajettu se 325tkm eli ei paljo mitää. kone on 8 tappinen ruisku mutta jotenkin kone huone on vaan niin tyhjän olonen. eli olisko mahdollista että autossa olisi ollut turbo joskus!?

eli voisko avata keskustelun näistä poliisi saabeista...

haulla en löytänyt aiheeseen liittyvää tarpeeksi...
#3769 - Janne Kirjavainen. 0414472687
(ex)-88 musta 900,(ex)-89 valkoinen 900iA Ex-poliisi,(ex)-91 met. harmaa 9000 CD, -91 punainen 900i 16v, -98 met. vihreä 9-5 2.3t, -05 punainen 9-5 2.3T "DIY Aero" Combi
Jipo
"Viggen"
Viestit: 554
Liittynyt: Ke Heinä 30, 2003 21:49
Paikkakunta: Maalahti

Viesti Kirjoittaja Jipo »

Tarkista valmistusnumero!

Luulen että melkein kaikki poliisi satkut olivat iivareita. On joskus nähnyt yks 99 poliisi satku joka oli 8venanen iivari malli.
Jens Hall, 1661
272 on voittajien akseliväli! - Jope
Doomrider
"Hirsch"
Viestit: 738
Liittynyt: Ma Heinä 04, 2005 19:08
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Doomrider »

pitää katsoa iltapäivällä... epäilyttää vaan se turbo koska konepellin äänieriste on koko pinnan peittävä ja akun kohdalla on alumiinia...

ja pakosarjan päältä puuttuu se ihmeen lämpökilpi johon tulee alumiiniputki
#3769 - Janne Kirjavainen. 0414472687
(ex)-88 musta 900,(ex)-89 valkoinen 900iA Ex-poliisi,(ex)-91 met. harmaa 9000 CD, -91 punainen 900i 16v, -98 met. vihreä 9-5 2.3t, -05 punainen 9-5 2.3T "DIY Aero" Combi
Montoya
"Viggen"
Viestit: 509
Liittynyt: Pe Maalis 11, 2005 13:34
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Montoya »

Olen nähnyt 8v-ruiskuissakin konepellin tuollaisena kuin sanoit.

Ei kai valtiolla oo varaa turboon ollu, jos eivät oo vuonna -89 saanu edes viistokeulaa hommattua 8O :D
9-5 2,3t -03
#2514
Doomrider
"Hirsch"
Viestit: 738
Liittynyt: Ma Heinä 04, 2005 19:08
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Doomrider »

juu ja on ollu kuullemma johtoautona oulussa
#3769 - Janne Kirjavainen. 0414472687
(ex)-88 musta 900,(ex)-89 valkoinen 900iA Ex-poliisi,(ex)-91 met. harmaa 9000 CD, -91 punainen 900i 16v, -98 met. vihreä 9-5 2.3t, -05 punainen 9-5 2.3T "DIY Aero" Combi
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

On niillä ollu turbovehkeitäkin seassa. Meidänkin pihan kautta on kiertänyt yks -87 900, jossa oli t8 kone 7.2:1 puristuksilla ja ilman APC:tä.

Rek. otteeseen oli merkattu 132kw. Jokseenkin omituinen mutta oikeinkin hauska peli. :)
Aki Peltola #1132
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1850
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Pori/Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Onkos tässä sun satkussa minkälainen alusta?
Monessa poliisi Satkussa on ollut normaalia korkeammat jouset.
Luultavammin sen takia että pääsi myös vaikeakulkuisille metsäteille, voroja takaa-ajoon :wink:
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Takajousethan niissä on pitemmät ja jäykemmät. Samasta syystä myös tukeva pohjapanssari löytyy kaikista.
Aki Peltola #1132
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Doomrider kirjoitti:ja pakosarjan päältä puuttuu se ihmeen lämpökilpi johon tulee alumiiniputki
Eihän ruiskumalleissa kuulukaan tuota olla, eihän? Ilmahan otetaan eri paikasta, ainakin näin mun kahdessa ruiskussa on ollut, peltisarja vaan paistanut rehvakkaasti.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

lefa42 kirjoitti:
Doomrider kirjoitti:ja pakosarjan päältä puuttuu se ihmeen lämpökilpi johon tulee alumiiniputki
Eihän ruiskumalleissa kuulukaan tuota olla, eihän? Ilmahan otetaan eri paikasta, ainakin näin mun kahdessa ruiskussa on ollut, peltisarja vaan paistanut rehvakkaasti.
Ei kuulu, on kaasarivehkeiden härpäkkeitä.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
petromies
"Viggen"
Viestit: 660
Liittynyt: To Heinä 28, 2005 23:02
Paikkakunta: Oulun seutu

Viesti Kirjoittaja petromies »

Poliisin 900:ssa oli sekä keula että perä nostettu ja siten pilattu ajo-ominaisuudet, jos niitä 900:ssa onkaan 99:n verrattuna.
LP:llä on joskus ollut 99 Turbo siviiliautona, mutta poliisivärityksellä en ole kuullut turboja olleen.
900i automaatti oli ihan peruskamaa poliisilla ja tosiaan v. 89 vielä pystykeulaisena.
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1850
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Pori/Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Niin ja eikös niissä poliisi Saappaissa ollut myös ne hienot sakonkirjoitusvalotkin sisällä ?
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Ainakin poliisitupliksessa on kireä sakkovalo, tupliksessa myös hieman kireämmän oloiset jouset, sekä tietty keinonahkainen takapenkki, ovipahveissa ei ole tuota kangasosaa, vaan nekin ovat tuota keinonahkaa, lattiamattoon on ommeltu "kuluville kohdille" samaista materiaalia vahvikkeeksi (kynnyslistat jne), 99 mallissa kojelaudalla reikä kameralle, sekä extra-kytkimiä rankka setti.

Myöskin käsikäyttöiset penkinlämppärit jälkiasennettuna oli tuossa mun poliisi-99:ssä. Ja tappavan tehokas kone, jonka rikoin :oops:

Kaikenkaikkiaan rikollisten kauhu.

Edit: penkin istuinosissa oli myös vanerit kovikkeena.

http://koti.mbnet.fi/stefa/81gl/rojekti/IMG_3912.JPG Tässä kuvassa näkyy oviverhoilu sekä tuo kynnyslistan suojapala.

http://koti.mbnet.fi/stefa/81gl/rojekti/IMG_3948.JPG Extra-nappia

http://koti.mbnet.fi/stefa/81gl/rojekti/IMG_3949.JPG Penkinlämmittimen nappi

http://koti.mbnet.fi/stefa/81gl/rojekti/IMG_3950.JPG Ylimääräinen valokatkaisija

http://koti.mbnet.fi/stefa/81gl/rojekti/IMG_3953.JPG Kameranpaikka

http://koti.mbnet.fi/stefa/81gl/rojekti ... umatto.JPG Etumatosta parempi kuva

Huh.. ompahan tuostakin kuvia tullut otettua, tässä poliisitiedonjanoisille :)
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Doomrider
"Hirsch"
Viestit: 738
Liittynyt: Ma Heinä 04, 2005 19:08
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Doomrider »

juu on se paljon korkeampi kun oma kaasari satku... jotenkin maastoauton näkönen :D pohjapanssaria ei kyllä löydy! Niin ja se lämpö kilpi :oops: en vain osaa... juu olisko mahdollista että konetta olisi piristetty ja jos on niin miten!? kyseinen auto on isän käytössä! tykkää automaatista :lol:
#3769 - Janne Kirjavainen. 0414472687
(ex)-88 musta 900,(ex)-89 valkoinen 900iA Ex-poliisi,(ex)-91 met. harmaa 9000 CD, -91 punainen 900i 16v, -98 met. vihreä 9-5 2.3t, -05 punainen 9-5 2.3T "DIY Aero" Combi
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Satkun vireistä en sano mitään, tuosta tupliksesta otin talteen strömbergin kaasarit imusarjoineen, sekä nokka-akselin, jossa ei ollut minkäänlaista osanumeroa (kuten vakiossa), tiedä sitten olisiko kireämpi nokka.

Yllättävän pirteä tuplaysi tuo mun kuitenkin oli.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Vastaa Viestiin