B-koneisen ensiövälitys

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9416
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

B-koneisen ensiövälitys

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Niin käsittääkseni tuossa 99le:ssä vm 1973 on ensiövälitys hoidettu rattailla, olisiko arvon raadilla tietoa siitä pystyisikö sitä jotenkin konversoimaan ketjuvetoiseksi, tai vaihtamaan tuohon esimerkiksi eri vaihdelaatikon johon kävisi 7:n ensiöt?
Tuon oma moottori olisi mukava säilyttää, mutta luulen että vaihdelaatikko on muutenkin nähnyt jo parhaat päivänsä koska vuoti öljyä stefoista jo 10 vuotta sitten, jolloin pääsi minunkin ajossani jo kuivaksi :oops:
Niin ja välitykset ovat aivan liian lyhyet ns. normaaliin matkanopeuteen, originaaliteetin vähentymisestä huolimatta asialle olisi kiva tehdä jotain :wink:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
900T16
"Aero"
Viestit: 391
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 18:59
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja 900T16 »

Voi muuttaa ketjulliseksi, jos vaihtaa koko laatikon etuosan kytkinkoppa mukaanlukien. Vaatii kuitenkin koneen noston, joten samalla vaivalla vaihtaa koko laatikon uudempaan.
#2691
9-5 Aero -01
900 CD T16 -85
9000 CDE 2.3TA -96 käyttöluottis
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Viisivaihteinen vaan suorilta sinne moottorin alle. Kyllä se siitä. :D
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin