Breadfan86 kirjoitti:Huh huh. Peltisakset lauloi ~8 tuntia ja reiät valmiit ja kajarit jotenkuten pultattu kiinni. Eikä kovin kaunista jälkeä tullut, mutta ei sitä kukaan huomaa . Nyt pääsee kuuntelemaan musiikkia ajon aikana
Mites muuten, onko normaalia, että vilkut toimivat myös virran ollessa katkaistu? En muista tuliko tämä vasta tuon mittaristosähellyksen jälkeen vai onko esiintynyt aiemmin.
Näkyy sulakkeet olevan myös uusimisen tarpeessa. Samoten jotkin polttimot autossa.
Lisätään vielä sellainen kysymys, että minkäslaiset polttimot on tuossa mittaristossa taustavalisimina?
Kaiuttimien reiät olisit saanut helpoiten aikaiseksi tavallisella kuviosahalla jossa metalliterä. Vaikkapa 19 euron Einhell, tjmsp, käy tarkoitukseen maniniosti, olisit säästänyt aikaa ehkäpä vähintään 7.5h
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Breadfan86 kirjoitti:Mites muuten, onko normaalia, että vilkut toimivat myös virran ollessa katkaistu? En muista tuliko tämä vasta tuon mittaristosähellyksen jälkeen vai onko esiintynyt aiemmin.
...
Lisätään vielä sellainen kysymys, että minkäslaiset polttimot on tuossa mittaristossa taustavalaisimina?
Vilkun toiminta vaikuttaa normaalilta. Polttimot on niitä samoja, mitä satkun mittaristostakin löytyy, ainakin vanhemmista.
99:ssä on syytä lähteä aina etsimään valovikaa sulakkeista. Se sulakerasia on kyllä oikeesti ihan kamala! Vilkkujen kytkentä on ihan oikein. Se vilkkurele saa jatkuvan virtansa hätävilkkujen takia. 900:ssa kytkentä on erilainen ja normaalit suuntavilkut ei toimi ilman ajovirtaa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
1,2W lasikanta polttimot. Satkussa on 3W lasikanta, se isompi. Kaksi löytyy mittariston päällä on kaksi kappaletta jotka voi vaihtaa ottamalla mittariston kehys pois. Se on kiinni kolmella ruuvilla kiinni jonka jälkeen repäistään taaksepäin irti ja mahtuu pois vaikka ratti on kiinni. Yksi valo löytyy mittariston alta ja sitä varten muistaakseni mittaristo pitää irroittaa ruuveistaan mutta johdot ja nopeusmittarin vaijeri voi olla kiinni. Se muuten valaisee katkaisijat. Yksi valo löytyy vielä hanskalokerosta joka "valaisee" hanskalokeroa ja 1½ lämppärin säätöpotikkaa (loput 1½ jää ilman valoa ). Tämä viimeisin valo valaisee enemmän kojelautaa sisältä mutta onhan se kiva, että sekin toimii.
Onkos tuossa takalasinlämmittimen kytkimen yläpuolella joku valo kanssa? ainaskin vihreitä aukkoja sielläkin on. Mie yritin päästä käsiksi sinne, mutta en ole edes varma, onko siellä polttimo?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
hmm. vilkun johtojen haaroitus tapahtuu "12-napaisessa liittimessä". Tuo liitin muuten esiintyy monesti tuolla kytkentäkaavioissa. Missä hitossa se majailee???
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Breadfan86 kirjoitti:Eihän tuolla mittariston takana ole jotakin vilkun johtoa joka olisi voinut vaurioitua kun räpelsin mittaristoa? Ei ole tietoa oliko vilkku jo pimeänä kun ostin auton.
Rele on siellä kytkinpolkimen yläpuolella, tuleeko sieltä sähköjä?
Eihän se vika voi olla releessä! Johdotus menee kutakuinkin näin. ekas vilkkurele, sen jälkeen vilkun viiksi, sen jälkeen 12-napainen liitin, siinä vasta haarautuu johdot eteen ja taakse. Jos kerta takavilkku toimii, niin vika täytyy olla tuon 12-napaisen liittimen ja etuvilkun välillä.
Takavilkun toiminta osoittaa, että reitti sulake - vilkkurele - vilkunviiksi - 12-napainenliitin välit on ehjät...
Nyt kun vielä joku kertoisi, missä hitossa tuo 12-napainen liitin on tuolla? Sen täytyy olla kojelaudan sisällä, eikös niin?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Mertmi kirjoitti:Eihän se vika voi olla releessä! Johdotus menee kutakuinkin näin. ekas vilkkurele, sen jälkeen vilkun viiksi, sen jälkeen 12-napainen liitin, siinä vasta haarautuu johdot eteen ja taakse. Jos kerta takavilkku toimii, niin vika täytyy olla tuon 12-napaisen liittimen ja etuvilkun välillä.
Takavilkun toiminta osoittaa, että reitti sulake - vilkkurele - vilkunviiksi - 12-napainenliitin välit on ehjät...
Nyt kun vielä joku kertoisi, missä hitossa tuo 12-napainen liitin on tuolla? Sen täytyy olla kojelaudan sisällä, eikös niin?
Mertmi kirjoitti:Eihän se vika voi olla releessä! Johdotus menee kutakuinkin näin. ekas vilkkurele, sen jälkeen vilkun viiksi, sen jälkeen 12-napainen liitin, siinä vasta haarautuu johdot eteen ja taakse. Jos kerta takavilkku toimii, niin vika täytyy olla tuon 12-napaisen liittimen ja etuvilkun välillä.
Takavilkun toiminta osoittaa, että reitti sulake - vilkkurele - vilkunviiksi - 12-napainenliitin välit on ehjät...
Nyt kun vielä joku kertoisi, missä hitossa tuo 12-napainen liitin on tuolla? Sen täytyy olla kojelaudan sisällä, eikös niin?
Mihis väliin toi hätävilkkukytkin jäikään...
Hätävilkkukytkin on ikäänkuin vilkkuviiksen rinnalla. Se kytkee käytännössä vilkun päälle samalla tapaa kuin viiksi, mutta molempiin yhtäaikaa...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01