Ei ole onni potkinut pientä saabistia viimeaikoina (mm. tonnarin öljyvuotoepisodi), paitsi vyön alle...Nimittäin niinhän siinä kävi, että ulkomaanreissuni aikana joku teini pamautti emännän satkun (uusin tulokas, eli vm-86 T8A) persiiseen moottoritiellä. Emäntä ja vastapuolikin OK, syyllisestä ei epäselvyyttä. Olivat paikan päällä poliisien kanssa sopinut, että minä tsekkaan auton kunhan palaan reissusta, ja katsotaan sitten hoidetaanko korvaukset kahdenkesken vai vastapuolen vakuutuksen kautta. Paikan päällä emäntä ei ollut huomannut mitään ihmeellistä satkussa, ja ajossakin tuo on ihan OK:n tuntuinen. Vastapuolen auto aivan romuna, kun koukku lävisti sen keulan...Noh, oma tuomioni satkulle on kyllä aika selkeän tyly, valmista tuli:
-Perä "nitkahtanut" alaspäin
-toisen puolen lokarilta peräkontin pistehitsissauma revennyt n. 30cm matkalta auki
-takaovet ei aukea/sulkeudu kunnolla/ollenkaan.
-perän "kylki" selkeästi pullottaa ulospäin jne.
Eli jos korjata haluaisi, menisi robottioikaisuun, toisin sanoen lunastukseen. Tänään soittelen tuolle vastapuolelle, ja katsotaan nyt miten käy ja mitä sovitaan...Ketuttaa vaan kuin pientä oravaa, kyllähän tuosta saisi liudan kelpo varaosia (laatikko, kone, ruisku, hyväkuntoinen sisusta jne), mutta jostain on pakko hommata auto tilalle, eikä noit turboja tomaatilla ole liikaa "markkinoilla"

Ja siinä ja tässä, että viitsiikö tuota "raatoa" jättää pihalle seisomaan, kyllä siitä varmaan pitäisi purkaa kaikki "hyödyllinen" ja kärrätä sitten hylky sulattamoon

Niin, raato ja raato, tänäänkin tuolla liikenteessä (jossa härnätty TDI-volvoilijaa motarilla oikein urakalla), mutta tuskin tuota tommoisena saa enää katsastettua
EDIT: Voin lisäillä illemmalla kuvia "kiinnostuneita" varten