Tuli ostettua 900:nen saapi

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
ileN
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: Pe Syys 16, 2005 11:50
Paikkakunta: Hyvinkää

Tuli ostettua 900:nen saapi

Viesti Kirjoittaja ileN »

Moi vaan, tuli ostettua talviautoksi tollanen vm.88 900c viistolla keulalla ml.270tkm ja täysin ruosteeton, ovenalareunat, kaaret,ja kaikki muut pahat paikat ovat ehjiä.
Leima täytyisi käydä hakemassa vielä tämän vuoden puolella, minkälaisia vikoja tuollaisesta saattaa leimaa hakiessa löytyä, jos ruostevauriot jätetään pois?
Ja sitten olisin kysynyt että minkälaiseen bensankulutukseen saa varautua talvisessa maantieajossa?

Ja vielä olisin tiedottanut jo hyvissä ajoin että multa vapautuu hyväkuntoinen ja tuoreella leimalla varustettu, halpa ysisatku kevällä myytäväksi :D .
Avatar
Mikko_H
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 16:58
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja Mikko_H »

Vastaavanlaisella tahkosin n 100 tkm, eikä konttorilta kertaakaan tullut hylsyä. Nyt jälkeenpäin on kerran pitänyt takajarrut laittaa (auto on äitillä nykyään). Muutama pallonivel siinä kerkesi kulua vaihtokuntoon. Kaasaria ei päästöjen takia tarvinnut juurikaan säädellä. Kansireppa tehtiin 250 tkm kohdalla, mutta siihenkin löytyi syy, eli valuhuokonen tiivistepinnassa. Polttimoita paloi jostain syystä (jännitteensäätäjän?) paljon useammin kuin nykyisellä turbolla. Hitsattu on akun pohjasta, vetoakselien tunnelit ja ovien alareunoja.
Talvisessakin rauhallisessa maantieajossa pitäisi hyvinkin päästä seiskalla alkaviin lukuihin.
okaalto
"Aero"
Viestit: 403
Liittynyt: Ti Elo 17, 2004 20:00
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja okaalto »

Kohtapuoliin on vastaavalla ajopelillä takana 130tkm viiden ja puolen vuoden aikana ajamiani kilsoja. Konttorilta on tullut kerran hylsy kuluneen yläpallon vuoksi, jonka havaitseminen itse olis kyllä ollut aikalailla vaikeaa. Hylsy olis varmaan tullut myös katkenneesta etujousesta, jos ei olisi huomattu ennen katsastusta. Päästöjen kanssa ei koskaan ole ollut ongelmia, kunhan kaasari on säädöissään. Kannentiiviste meni muuten mullakin siinä 250-270tkm välillä, mikä onkin suurin remppa mitä olen tuohon joutunut koskaan tekemään.

Talvella olen joskus päässyt kovettuneilla pinnatuilla nastarinkuloilla ajettaessa 7.1 litraan per 100km. Tuolloin oli ~250tkm mittarissa. Nyt kohta 370tkm ajettuna ei ihan samoihin enää pääse. :)
Vastaa Viestiin