Pe***le...ei tule mitään rempasta..

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1993
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Porvoo

Pe***le...ei tule mitään rempasta..

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Taas näki ettei kannata luottaa siihen että saa mitä tilaa...

Hölmö en kattonu laakereiden kokoa, ja totuus paljastui tänään kun kampiakselia tyrkin paikalleen, kk laakerit oli ok, kampiakselin olikin sitten stanun sijasta 0,25 ylikokoo, eihän se akseli sinne mahtunu. Eipä taida tarvita mennä dynolle keskiviikkon 9000 kera, ei muuta kun juomaan... :evil:

Semmosta tänään autorintamalla.
Viimeksi muokannut 900turbo3d, Ti Syys 20, 2005 18:46. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

pistä oikeat laakerit ja ajossa on sitten parempaa huumaa.
Kirjoittaa nimimerkki; " viikon sateessa vesiletkuja vaihdellut"

On se vaan niin Whitun kiva kun on talli: :lol: :lol: :lol: 8O :D :twisted: :roll:
siellä muiden mukava lämmitellä :roll: :roll: :idea: :twisted:
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1993
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

juhuu, onhan meillä talli, mutta se tätä "hyväuskosen" vitut*sta"paljoa lohduta.siellähän tätä on rassattu. Jaa orkkis laakereilla mitä tuolta tuli vastaan, heh haluatteko nähdä kuvan, ennemmin alkaisin nakkelemaan näitä perunapellolle)

saattais vaik olla jotain hyötyä..... :roll:
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1993
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Kirjaimellisesti, alkaa jo usko loppumaan että tonne radalle pääsee.. tänään tuli oikeen pikarahtina uudet laakerit. Noh olihan ne uudet juu, mutta nyt mulla on kahdet stanut kiertokangenlaakerit, ja edelleen ne vikakoon kampiakselin petilaakeritko ne nyt sitten oikialta nimeltä on...

Hajottaa.... kohta tulee itku :cry:
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Ruonkolaakereiksi tai petilaakereiksihan niitä sanotaan.

Vähän väliä täällä joka tallissa vedetään ranteita auki. Kerran kun sen saa onnistumaan, niin tietää, ettei loppuelämässään tuota enää ongelmaa... kyseinen iljettävä pikkuseikka. Oppia ikä kaikki.

noo...kyllä se siitä. Sanot vaan, että paalaat auton ja menet itte jorpakkoon ja hymiö perään. Auttaa aina jaksamaan :) Testattu juttu :)

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
petteri75
"Hölösuu"
Viestit: 1177
Liittynyt: To Elo 14, 2003 09:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

Pallonivel

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

Oma rajoitus tuli koettua viime sunnuntaina, klo 20 aikoihin. Ilta pimeni nätisti, ei enää tihkunut ja tuulikaan ei ollut kylmää. "HELVETTI!!!!" kajahti illassa, kun viimeinen pallonivelistä ei enää suostunut tulemaan ulos (muut irtosivat kohtuuvaivalla). Olin irroitellut muttereita tunnin ja viimeiset 2 tuntia paukutin sitä palloniveltä ulos kaikella, millä löysin. Ei tulosta.

3.10. saa korjaamosetä Aeron päivähoitoon. Totta kai sitä kaikkea muutakin pientä tulee teetettyä (raidetangon päitä, kallistuksenvakaajan kumit, jarrunesteet jne) mutta pääasia on tuon pallonivelen vaihto. Eihän sitä olisi "tarvinnut", mutta teki mieli vaihtaa etupään puslat.

Olen tyyni.
Viimeksi muokannut petteri75, To Syys 22, 2005 11:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Ymmärrän yskän, itse löysin työkalukokoelmani marjapuskasta tuosta takapihalta, kun yritin jarruja 99:n korjata.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
lordofgreed
"Hirsch"
Viestit: 964
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja lordofgreed »

Muutenkin kaikenlaiset "rakentavat tauot" on koettu hyväksi, aina jos tuppaa menemään vituiksi, kannattaa "hengitellä" jonkin aikaa.
Ei ainakaan meikäläisen tuloilla ole varaa kovin paljoa hölmöillä... :roll:
Joskus tulee ajateltua, että turha edes yrittää, kun päin persettä se kumminkin menee...
...mutta mikäs sen tyhmempää kuin ihminen?

Itselläni nyt ei hirveästi ole ikää tai autoja(ollutkaan), mutta sen olen kerennyt oppimaan, että ainakaan pallonivelien kohdalla ei kannata edes olettaa, että ne irtoaisi... Viimeksi jouduin irroittamaan koko saakelin navan eikä silti meinannut irrota!

Ja esimerkkinä vitutuksesta: kaverin kanssa rakennettiin kuukauden sisällä kolme kertaa kone (tosin tojotan...) ja yhteensä kesti ehkä 300km... On se niin saatanan mukavaa
1.a) Uusista tiivisteistä huolimatta kusee öljyä ihan helvetisti...
1.b) Öljypumppu päättää lopettaa toimimisen
1.c) Uudet petilaakerit rupeaa hirttämään...
2.) Kiertokanki poikki...
3.) Mäntä poikki ja halki ja perkele palasina
Kun vielä tiivistesarjakin on useita kymmeniä euroja/kierros, niin ei voi kuin hymyillä!
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
Vastaa Viestiin