Giga power

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Riippuu kai lähinnä kuinka kauan akun piuha on ollut irroitettuna. Mulla on trionicci kyllä joka kerta opetellut uudestaan käytöstapoja kun akun piuha on ollut irti.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
mjpelkon
"Turbo"
Viestit: 253
Liittynyt: Su Huhti 10, 2005 22:35
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja mjpelkon »

Moi,

Kiitos vastailusta!

Piuhat oli irti 10-15min.

Kävin just tankkaamassa ja nollaamassa ajotietokoneen, niin pääsee aloittamaan testauksen tyhjältä pöydältä.

-Make
mjpelkon
"Turbo"
Viestit: 253
Liittynyt: Su Huhti 10, 2005 22:35
Paikkakunta: Nurmijärvi

Kuvia GP-magneeteista

Viesti Kirjoittaja mjpelkon »

Moi,

Sain vihdoin otettu tänään muutaman kuvan GigaPowerin tuotteesta.

Kuvat löytyvät:
http://www.geocities.com/mjpelkon/saab/kuvat/20050917/

Muutamia havaintoja parin päivän kokeilusta:
-auto vääntää alempaa hieman paremmin (mielestäni :)
-vääntö ilmenee arkiajossa pienempänä vaihteenvaihtotarpeena:
arkiajossa auto ei ennen jaksanut vetää 3:lla 40-50km/h välillä eikä kunnolla 4:lla 60 km/h ylämäissä, mutta nyt jaksaa nuhattomammin (kesärenkailla 205/60/15)

Kulutuksesta en osaa vielä sanoa. Kommentoin vääntöäkin lisää kun saan kokemuksia enemmän (eli saas nährä syönkö edelliset sanat vielä:)

Olisi mukava löytää jotain tutkimus/testidataa, että voiko tuollaisesta magneetista olla hyötyä, vai perustuuko kaikki uskomukseen ja ajotavan muutokseen...

Viikonloppuja!

-Make & tonnari
GP-magneetit testauksessa
ah79
"Hirsch"
Viestit: 957
Liittynyt: Ma Touko 31, 2004 09:10
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ah79 »

Saanko ehdottaa vielä yhtä testiä:

ennen kuin päästät ensi kerran vaimokkeesi auton rattiin, niin sano sille että olet juuri ruuvannut ko. härpäkkeeseen vielä vähän lisää tehoa ja kysy jälkikäteen oliko vaikutusta. Melkeen voisin lyödä vetoa, että kulku olisi parantunut entisestäänkin :) . On sillä uskolla mihin vaan asiaan niin ihmeitätekevä voima...

Kunnolla tehdyt toistomittaukset dynolla taas ovat oikeasti puolueettomia, ja sellaisissa tuollaiset ihmelaitteet eivät ikinä ole oikein menestyneet missään testeissä.
#1970
mjpelkon
"Turbo"
Viestit: 253
Liittynyt: Su Huhti 10, 2005 22:35
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja mjpelkon »

Moi,

Olen samaa mieltä, et usko on kova juttu :=) Kun uskoo tarpeeksi, niin kyllä kaikki muutokset on mahdollisia (vaikka todellista muutosta ei tapahtuisikaan ,-)

Ajattelin testauttaa joku pv autoa jollakin perheemme ulkopuolisella tuttavalla, niin saisi ehkä hieman todellisempaa käyttöfaktaa :=)
Kuitenkin sellaisella joka on saabilla ja tonnarilla tottunut ajamaan...ettei mene kaikki ihan totutteluksi :)
Katsellaan miten aika riittää...

Auton testaaminen dynossa/testipenkissä on käynyt mielessä. Ainoana ongelmana on testauksesta syntyvät kustannukset, joita ei viitsisi parin magneetin takia muodostaa...

-Make
ah79
"Hirsch"
Viestit: 957
Liittynyt: Ma Touko 31, 2004 09:10
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ah79 »

mjpelkon kirjoitti: Auton testaaminen dynossa/testipenkissä on käynyt mielessä. Ainoana ongelmana on testauksesta syntyvät kustannukset, joita ei viitsisi parin magneetin takia muodostaa...

-Make
Eiköhän autolehdet ym. ole noita magneettivehkeitä jo aikojen saatossa ihan tarpeeksi dynottanut, ettei siihen kannata omaa rahaa pistää :wink:.

Itse siis suhtaudun mainittuihin vehkeisiin äärimmäisen skeptisesti. Testimenestys ei ole ollut kehuttavaa eikä edes ihmemagneettien valmistajien kotisivuilla selitetä, mihin noiden toiminta loppujen lopuksi perustuu. Jos joku osaa sen minulle kertoa tai antaa linkin jonnekin, missä kerrotaan, niin kuulisin aiheesta mielelläni lisää.

("se muuttaa polttoaineen molekyylirakennetta ja polttoaine palaa puhtaammin" ja vastaavat rimpsut eivät sitten ole hyväksyttäviä toimintaselostuksia, ne ovat huuhaata :P . Tahtoo nähdä vaikkapa reaktiokaavoja "polttoaineen kemiallisen rakenteen hajoamisesta pienempiin osiin" :D .)
#1970
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Eipä noita kannata juuri testailla... niin kauan kun toimintaperiaatetta ei pystytä selittämään millään tunnetuilla fysikaalisilla ilmiöillä ja toiminta ei ole selkeästi tositettavissa laskemilla niin ei ole pienintäkään syytä uskoa että vehkeet toimisivat.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3103
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja Svc »

USA:n ympäristövirasto EPA, joka valvoo mm. autojen päästöjä on testaillut vastaavia laitteita jo parikymmentä vuotta sitten: http://www.epa.gov/otaq/consumer/reports.htm

Tuossa esim. vastaava Super-Mag: http://www.epa.gov/otaq/consumer/devices/pb82194937.pdf

"The EPA evaluation of the device using three vehicles showed neither fuel economy nor exhaust emissions were affected by the installation of the Super-Mag device"

Mainitsevat myös toisaalla, ettei heidän tiedossaan ole teoriaa tai teknistä näyttöä, joka selittäisi miten hiilivetypolttoaineen altistaminen magneettikentälle vaikuttaisi palamisprosessiin.

Näitä magneetteja on myyty vuositolkulla ja aina joku niitä ostaa.
Mikäs siinä, jos se tuntuu parantavan auton kulkua.
Sehän on vain hyvä, jos sekä myyjä, että ostaja ovat tyytyväisiä.

"Tieteellisiin" testituloksiin osaa suhtautua hieman paremmin, jos jaksaa lukaista tämän artikkelin tieteen ja pseudotieteen eroista.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Hessu
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: To Touko 08, 2003 10:10
Paikkakunta: Häijää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Mitäs tälle kokeilulle kuuluu? Itse testasin tänään tankatessa tätä: http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?t=65598
Tuloksia odotellessa...
mjpelkon
"Turbo"
Viestit: 253
Liittynyt: Su Huhti 10, 2005 22:35
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja mjpelkon »

Moi,

Kokeilu vielä jatkuu...

En osaa sanoa tuosta kulutuksesta, kun sen ettei ainakaan 10-20% säästöä ole tullut. Ajomme on ollut melko taajama painotteista, jossa hyödyn ei pitäisi olla niin suuri, kuin maantieajossa... :-)

Vaikka ajopäiväkirjaa olemmekin pitäneet, niin vertailukelpoisia kulutuksia kesärenkailla (205/60/15) ilman gigapower magneettia emme omista. Syksyisin meilllä on ollut 185:set kitkat alla, joihin kesärenkaita ei voi verrata (ko. kesärenkailla auton välitykset tuntuvat melkoisen pitkiltä ja bensaa tuntuu palavan 185 tai 195-renkaita enemmän, sekä kesänakeilla bilikka on hieman laiskempi).

Vaihdoin viime viikonloppuna talvinakit alle (195/65/15). Talvikumeista meillä pitäisi olla vertailudataa...

Tutkiskelen tällä viikolla, että paljonko olemme ko. laite konehuoneen koristeena ajaneet ja jos olemme ajaneet yli 2000km, niin pitänee ottaa myyjään yhteyttä, kun luvattua säästöä ei ole tullut.

Vielä on 1,5kk testausaikaa käytettävissä ja sitten tuote tällä näkymin palautuu myyjälle takaisin, jos ei luvattuja polttoainesäästöjä ilmene. :=)

Terveisin,
-Make
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3103
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja Svc »

Hessu kirjoitti:Mitäs tälle kokeilulle kuuluu? Itse testasin tänään tankatessa tätä: http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?t=65598
Tuloksia odotellessa...
Sitten vaan kilometrejä ja tankattuja bensamääriä tankkaus.com :iin ja näytille tänne. Vaikkapanäin

Juttua asetonista bensan lisäaineena.
http://www.fuelsaving.info/acetone.htm
Asetoni näyttäisi hieman parantavan bensiinin kaasuuntumista joissain olosuhteissa. Toiminee paremmin kaasuttimien kanssa kuin ruiskujen.
Asetoni on myös melkoisen tehokas liuotin erilaisille muoveille, joten jotkin tiivisteet, letkut ja suodattimien liimat saattavat olla vaarassa.
Ainakaan uudehkoon katalysaattorilla varustettuun autoon en asetonia kokeilisi.

Muutakin infoa säästölaitteista: http://www.fuelsaving.info/debunk.htm
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Vastaa Viestiin