Ajaisitko mielummin Saabilla, vai...
Täytyy kuitenkin muistaa, että harvemmin sitä törmätään täysin kiinteään esteeseen ja tuo auto painaa sentään jonkin verran. Toisin sanoen hidastuvuudet jäävät pienemmiksi, kun otetaan yhteen jonkun pikkuauton kanssa. Onhan sitä rekka-autokin yleensä turvallinen, mutta ajapa sillä tuollainen seinääntörmäystesti täyden kuorman kanssa, niin pääsee kolaritestinukke varmaan ennenaikaiselle eläkkeelle.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Nojoo, onhan se noinkin.
Rekka-auto vain painaa huomattavasta 2.5t enemmän täydessä kuormassa, ei voi verrata tähän.
Ja kumma juttu, että on niitä menestyneitäkin yli pari tonnisia, kuten bmw x5, m-b m ja volvo xc90
http://www.euroncap.com/content/safety_ ... =9&id2=160
Tuo kiinalainen nyt vain on hyvin epäilyttävä.
Rekka-auto vain painaa huomattavasta 2.5t enemmän täydessä kuormassa, ei voi verrata tähän.
Ja kumma juttu, että on niitä menestyneitäkin yli pari tonnisia, kuten bmw x5, m-b m ja volvo xc90
http://www.euroncap.com/content/safety_ ... =9&id2=160
Tuo kiinalainen nyt vain on hyvin epäilyttävä.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
ADACin testeihinkin kannattaa suhtautua varauksella, ei kaikki niin yksiselitteistä ole...Henkka #2283 kirjoitti:Nojoo, onhan se noinkin.
Rekka-auto vain painaa huomattavasta 2.5t enemmän täydessä kuormassa, ei voi verrata tähän.
Ja kumma juttu, että on niitä menestyneitäkin yli pari tonnisia, kuten bmw x5, m-b m ja volvo xc90
http://www.euroncap.com/content/safety_ ... =9&id2=160
Tuo kiinalainen nyt vain on hyvin epäilyttävä.

-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Kyllä varmasti.Tri-Lo kirjoitti:ADACin testeihinkin kannattaa suhtautua varauksella, ei kaikki niin yksiselitteistä ole...Henkka #2283 kirjoitti:Nojoo, onhan se noinkin.
Rekka-auto vain painaa huomattavasta 2.5t enemmän täydessä kuormassa, ei voi verrata tähän.
Ja kumma juttu, että on niitä menestyneitäkin yli pari tonnisia, kuten bmw x5, m-b m ja volvo xc90
http://www.euroncap.com/content/safety_ ... =9&id2=160
Tuo kiinalainen nyt vain on hyvin epäilyttävä.
Tuo testi nyt oli yksi esimerkki.
Mutta jos/kun on defenssit pystyssä euroopan autojen suojaksi, niin minkä takia taasen korealaiset yms ovat esim. ncap:ssa menestyneet.
Mutta suosittelisin suhtautumaan vielä varauksellisemmin kiinassa valmistettuun, 2.5 tonniseen, mukavuusvarusteet sisältävään, absittomaan, suomessa 25k€ maksavaan kiikkuun.
Asia on mielestäni hyvin yksiselitteinen, tuote on paskaa ja siitä ei pääse mihinkään. Taittumaton rattiputki kun vain tunkeutuu kuljettajan päähän taittuvaa paremmin.
Tämä tietty mun oma mielipide. Ite vain passaisin tuon kiikun.

SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
-
- "Viggen"
- Viestit: 679
- Liittynyt: La Heinä 24, 2004 10:53
- Paikkakunta: Kouvola
Vaikka törmäystesteissä saattaakin piillä puoluellisuutta niin en aijo ottaa selvää ostamalla moista peltipurkkia, kyllä mä sen vanhan Fronterankin jo mielummin ottaisin.
Ei sillä, eipähän olisi rahaakaan moiseen... Onneksi.
Ei sillä, eipähän olisi rahaakaan moiseen... Onneksi.

Kyllä jokaisella itseään kunnioittavalla miehellä tulee löytyä täysin mätä 96!
halpa & hyvä ei kuulu samaan pakettiin
kyllä noita suomessa kaupaks menee / menee niitä mopo skoottereitakin
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
No aivan varmastiruttunen kirjoitti:kyllä noita suomalaiset ostaa kun kauppaan tulee se on ihan varma

Meneehän jo nytkin kaikenmaailman Kiiaaki ku häkää. Kuhan lyödään nahkajakkarat komiat mainokset ni kiljuen ihmiset hakee.
Turha enää kaukaa hakea syytä euroopan lamalle, kasvalle työttömyydelle ja pienenevälle sosiaaliturvalle. Tuo Kia/Lanwindi on osa juuri tätä fiksujen/hintatietoisten/valistuneiden ihmisten rahansiirtoa kaukoitään. Eipä täällä kohta tartte tehä mitään

SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Onkos tuo idän ihme aivan kiinalaisten omaa designiä vaiko onko tehty yhteistyössä Opelin tms, kanssa??
Ottamatta kantaa ADACin linjaan niin joka tapauksessa tuon peltiheikin kori meni 64km/h törmäyksessä niin totaalisen läjään ettei mitään rajaa
Taitaisi kuski olla kuollut vaikka olisi kokoonpainuva rattiputkikin.
Ainoa turvavaruste joka pelastaisi etupenkillä matkustajat olisi heittoistuin
Oletettavasti nuo kolaritestinuket protestoivat eivätkä suostu toista kertaa istumaan kyseiseen automalliin
Ottamatta kantaa ADACin linjaan niin joka tapauksessa tuon peltiheikin kori meni 64km/h törmäyksessä niin totaalisen läjään ettei mitään rajaa

Ainoa turvavaruste joka pelastaisi etupenkillä matkustajat olisi heittoistuin

Oletettavasti nuo kolaritestinuket protestoivat eivätkä suostu toista kertaa istumaan kyseiseen automalliin

Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-
- "Viggen"
- Viestit: 679
- Liittynyt: La Heinä 24, 2004 10:53
- Paikkakunta: Kouvola
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2948
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Kaikesta huolimatta auto painaa kait sen luvatun 2,5 tonnia. Voisi monen meidän Saabbikin olla huonossa hapessa tuommoistä mörssäriä vastaan ajettaessa, joten eipä tehdä liian hätäisiä johtopäätöksiä. Isaac Newton oli kuitenkin fiksu mies, massalaki rules...
Ja herneet pois nokasta...
Mä en ainakaan tontulla uskaltaisi kokeilla... Näissä on vähän sama kuin suurissa tuntemattomissa eläimissä, parempi väistää ja vähän kunnioittaa...
Ja herneet pois nokasta...

Mä en ainakaan tontulla uskaltaisi kokeilla... Näissä on vähän sama kuin suurissa tuntemattomissa eläimissä, parempi väistää ja vähän kunnioittaa...
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Muistaakseni jostain päin nettiä löytyi venäläinen sivusto jossa oli Lada 1200 tehty euroncap standardin mukainen nokka-kolari testi. Tulos oli tuota maasturiakin surkeampi. Kojelauta oli törmäyksen jälkeen etu-istuinta vasten ja molemmista testi-nukeista mitattiin niin korkea kiihtyvyys että olisivat kuolleet tosi-elämässä aivovammaan.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Väännetään ja käännetään...kyllä se vaan on hieno9000 automaatilla kirjoitti:Kaikesta huolimatta auto painaa kait sen luvatun 2,5 tonnia. Voisi monen meidän Saabbikin olla huonossa hapessa tuommoistä mörssäriä vastaan ajettaessa, joten eipä tehdä liian hätäisiä johtopäätöksiä. Isaac Newton oli kuitenkin fiksu mies, massalaki rules...
Ja herneet pois nokasta...
Mä en ainakaan tontulla uskaltaisi kokeilla... Näissä on vähän sama kuin suurissa tuntemattomissa eläimissä, parempi väistää ja vähän kunnioittaa...

Mutta tosiasia tuon törmäyksen jälkeen taitaisi olla, että tonnarissa ollaan suuremmalla todennäköisyydellä hengissä.
Vastapuolen nenästä kaivettaisiin mm. rattiputkea.

SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Jaapa jaa...
Kyllä ennemmin kolarissa Saballa kuin tuolla kinuskien hirvityksellä.
(Tietysti mieluummin en kolaroi lainkaan, mutta jos valita pitäisi.)
Muistaakseeni Mimmikin teloi Tonnarillaan Transhitin kuljettajineen aikas huonoon kuntoon... eikä tuollainen pakettivoorttikaan nyt kuitenkaan ihan sieltä kevyimmästä päästä "autoja" ole.
(Tietysti mieluummin en kolaroi lainkaan, mutta jos valita pitäisi.)
Muistaakseeni Mimmikin teloi Tonnarillaan Transhitin kuljettajineen aikas huonoon kuntoon... eikä tuollainen pakettivoorttikaan nyt kuitenkaan ihan sieltä kevyimmästä päästä "autoja" ole.
