Jarruremppa 9-3 2.0t -01

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
saab9-32.0
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: Ti Kesä 07, 2005 06:16
Paikkakunta: Karkkila

Jarruremppa 9-3 2.0t -01

Viesti Kirjoittaja saab9-32.0 »

Tarkotus olis tehdä pieni jarrujen korjaus eli palat,levyt yms.. Olen suht uusi saabin omistaja joten oisko jollain vinkkejä tai muuta huomioitavaa kyseiseen projektiin ja mistä kannattaa ostaa tarvikkeet. :?
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Eipä kai siinä muuta huomoitavaa ole kuin, että kannattaa laittaa orggispalikkaa eikä mitään biltema-osia. Osat kannattanee tilata ProcarServicestä Jyväskylästä, puh. 014-282200.

Eski
turbo 9-3
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: Su Elo 28, 2005 12:33

Viesti Kirjoittaja turbo 9-3 »

Juu suosittelen myös ostamaan kunnon osat. Itte ostin juuri motonetista eteen palat ja levyt ja latoin ne paikoille n. kuukausi sitten. En tiedä onko se normaalia, mutta "näkyvän puolen" palat ovat vielä mukautumisvaiheessa :? . Ottaa kiinni vain ulkoreunalta jättäen ilkeän näköisen ruostealueen levyn sisäosaan. Olen kaksi kertaa asennuksen jälkeen irroittanut palat ja siistinyt jarrusatulaa, mutta tulos on ollut koko ajan sama, palojen ja levyjen "sisäosaan" jää pieni rako. Jarrusylinterin puoleinen osa on kyllä kirkas.

Ajattelin jo tehneeni jonkin asennusmokan, mutta en kyllä keksinyt että missä vaiheessa :roll:. Eihän siinä kovin montaa liikkuvaa osaa ole. Ei auta kuin tehdä vasemmanjalan jarrutuksia ja odottaa levyjen kirkastumista...Onhan ne tietty jo aika hyvin tekeytyneet alkutilanteeseen nähden.
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Mä voin antaa sulle vakiolevyt, joiden PITÄISI olla kunnossa. En ota mitään vastuuta, mutta saat ilmaiseksi.

Tai siis kyllä ne ehjät on, mutta en voi taata 100 prosenttista suoruutta.
STCF #3
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9405
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Älä osta Ferodon paloja, alkavat vinkumaan muutaman 100km:n jälkeen :evil:
Motonetin levyt tuntuivat aivan asiallisilta.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

ng900aero kirjoitti:Älä osta Ferodon paloja, alkavat vinkumaan muutaman 100km:n jälkeen :evil:
Mä voin omasta kokemuksesta vahvistaa tän.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

Minäkin voin vahvistaa, mutta kitinä korjaantuu laittamalla kunnollinen kitinänvaimennuslevy väliin. Se Ferodon vakiotarra (target paloissa) on hieman onneton. Biltema&motonetti ainakin myy noita muutaman euron tarra-arkkeja.

Ferodon Racing paloissa ei ole tarraa ollenkaan, mitä alle laitoin 2500:set.. On sitten muuten eri pitävät jarrut.
http://www.autoracing.fi/tuotteet/jarru ... erodo.html


Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
frenzy
"Aero"
Viestit: 356
Liittynyt: To Elo 12, 2004 10:30
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja frenzy »

Hook kirjoitti:Minäkin voin vahvistaa, mutta kitinä korjaantuu laittamalla kunnollinen kitinänvaimennuslevy väliin. Se Ferodon vakiotarra (target paloissa) on hieman onneton. Biltema&motonetti ainakin myy noita muutaman euron tarra-arkkeja.

Hook
aivan..kun laittaa tärinänvaimennuslevyt paloihin kiinni jo asennusvaiheessa, niin nou hätä :wink:
ei enää kitise
#2599
Audi A6 -17
MB ML320 -07
Ex-93SS
TiDS -08 Ex-ng900SE T
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Motonetissa 9-3 etupalat ilmeisesti maksaa noin 30 euroa. PCS:ltä saa alkuperäiset noin 40 eurolla (SP:n hinta 380 kr). Etujarrulevyt ovat noin 20 euroa kalliimmat. Kyllä minä ainakin laittaisin ennemmin orggikset tuolla hintaerolla, kun tappelisin kitisevien tarvikejarrujen kanssa...

Eski
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9405
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Eski kirjoitti:Motonetissa 9-3 etupalat ilmeisesti maksaa noin 30 euroa. PCS:ltä saa alkuperäiset noin 40 eurolla (SP:n hinta 380 kr). Etujarrulevyt ovat noin 20 euroa kalliimmat. Kyllä minä ainakin laittaisin ennemmin orggikset tuolla hintaerolla, kun tappelisin kitisevien tarvikejarrujen kanssa...

Eski
Onkos nuo samat palat ja levyt kuin 9-5:ssä (ei ole nyt käytettävissä epc:tä)?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Ferodon palat vinkuvat kyllä herkästi, mutta jos kanssa jarruttelee tosissaan (esimerkiksi radalla) niin paloja oppii arvostamaan. Myöskin kitinä ja tärinä häipyvät, kun aina välillä oikeasti käyttää jarruja. Kannattaa vain laittaa kunnon jarrunesteet, muuten kiehuu ne hyvin äkkiä ;)
STCF #3
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

ng900aero kirjoitti: Onkos nuo samat palat ja levyt kuin 9-5:ssä (ei ole nyt käytettävissä epc:tä)?
Spedepartsin mukaan näyttäisi olevan samat levyt myös ysivitosessa:
http://www.speedparts.se/prod/res_broms_skivor.shtml

Eski
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9405
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Speedou kirjoitti:Ferodon palat vinkuvat kyllä herkästi, mutta jos kanssa jarruttelee tosissaan (esimerkiksi radalla) niin paloja oppii arvostamaan. Myöskin kitinä ja tärinä häipyvät, kun aina välillä oikeasti käyttää jarruja. Kannattaa vain laittaa kunnon jarrunesteet, muuten kiehuu ne hyvin äkkiä ;)
Ovatko siis paremmat kuin alkuperäiset? Ja jos sen kitinän saa pois niillä vaimennuslevyillä niin sitten ei hätiä?
Tarttis vaihtaa 9-5:een jarrut, ja saisivat olla aivan ok-laatuiset, vaikken rata-ajoa harrastakaan :wink:
Kiitokset Eskille tuosta jarrutiedosta!
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Harrimatias
"Hölösuu"
Viestit: 1148
Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Harrimatias »

NG900T kirjoitti:
ng900aero kirjoitti:Älä osta Ferodon paloja, alkavat vinkumaan muutaman 100km:n jälkeen :evil:
Mä voin omasta kokemuksesta vahvistaa tän.
Kuin myös...
Saab 900 2.0t Cab -97
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Mulla on joka kulmassa Motonet levyt + palat 8)
Hyvin ne pysäyttää, ainakin kerran, speedpartyssa no problemo, mitä nyt levyt muuttu siniseksi mutta oikenivat samalla...hetkeksi :lol:

No, väliaikaista, kunhan rikastuu niin sitten kunnon tavaraa alle.
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Vastaa Viestiin