Kunnon intercoolereita Saabiin!

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
a9e0r0o0
"Tuplakaasari"
Viestit: 63
Liittynyt: Ma Syys 29, 2003 14:55

Viesti Kirjoittaja a9e0r0o0 »

Pitäiskö 9000:n malliautona olla sellainen jonka alkuperäisessä coolerissa lähdöt alaspäin? Ainakaan minä en ole nähnyt yhtään 9000 korvauscooleria jossa lähdöt on taaksepäin. Ja epäilemättä näitä samoja coolereita laitetaan myös vanhempiinkin tonnareihin. Yritän siis sanoa että uudempaan tonnariin menee vain cooleri jossa lähdöt alaspäin. Vanhempaan käy kummatkin mallit. Vai onko edes kellään tonnaria jossa lähdöt taaksepäin?
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

No minulla on lähdöt taaksepäin, ja semmosen kyllä ajattelin uudenkin olevan ettei tarvii putkia ruveta uusimaan. Eli sit tarvii käyttää sekä vanhempi että uudempi tonttu näytillä.
Foxbody turbo
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Kuva

Eli vanhemmassa tontussa on tuollainen cooleri.
Foxbody turbo
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Täsä jollekin satkumiehelle miehekäs kuuleri 8)
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... 2456344448
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Jos joku 900/9-3 heppu on yhtä rohkea kun minä ja aikoo vaihtaa kuulerin itse niin tuolla on ohjeet toimenpiteeseen, eli puskurin irroitukseen + kuulerin irroitukseen.

Ei pitäs olla paha rasti :roll:
Kesällä olutta kori viereen ni mikäs siin on asennellessa mökin nurtsilla :wink:

http://personal.inet.fi/cool/saab93t/wis.htm
...siellä ihan alimmaisena...
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
saab900rs
"Aero"
Viestit: 389
Liittynyt: Ma Syys 08, 2003 09:04
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja saab900rs »

93t sport kirjoitti:Täsä jollekin satkumiehelle miehekäs kuuleri 8)
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... 2456344448

Onha toi ihan järee, mutta miksi satku-miehet ei hommaa samantien tollasia niin eipä tarttis vaihella enää isompaan :lol: :arrow: http://www.speedparts.se/prod/sp_mot_intercooler.shtml
-¤Ahdin määrää tahdin¤-


Saab 900 t8 -85
Saab 900 t8 -81
#1765
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Tässä näkee hieman miltä NG900/9-3: nen näyttää, eli jos noi töötit siirtäs helvattiin niin korkeussuunnassa mahtuu isompikin kuuleri.

http://www.lehigh.edu/~erp4/saab/Upgrad ... ooler.html
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

93t sport kirjoitti:Tässä näkee hieman miltä NG900/9-3: nen näyttää, eli jos noi töötit siirtäs helvattiin niin korkeussuunnassa mahtuu isompikin kuuleri.

http://www.lehigh.edu/~erp4/saab/Upgrad ... ooler.html
Jos katsot sitä Jupen aeron kuvaa, niin se AMW:n race cooleri lähtee noista tötteröistä vasemmalle (mitä lie nyt onkaan). Tiellä ei siis ole kuin töötit.
#1730
500whp.net member
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

potkuhousu kirjoitti:Ja nyt on tullut sellaista infoo katsastusviranomaisilta että kuulerin vaihto on vain kuulerin vaihto. Kyseessä ei ole moottorimuutostyö. Ei muuta kun kuuleria joka nurkkaan mitä vapaana on autossa. Kovin on ristiriitaista tietoo jaossa mutta mutta viimosen päätöksen tekeee katsastusmies joka katsoo vihreestä raamatusta joka kertoo ton yllä olevan asian. END OF STORY.
Ehkä asian voisi sanoa konttorin sedälle näin:

"Pääasia on että kaikki mitä autoon on tehty näkyy paperilla,
eli välijäähdytin on välijäähdytin, sen fyysi-
sestä koosta riippumatta."
#1730
500whp.net member
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Vigge kirjoitti:
93t sport kirjoitti:Tässä näkee hieman miltä NG900/9-3: nen näyttää, eli jos noi töötit siirtäs helvattiin niin korkeussuunnassa mahtuu isompikin kuuleri.

http://www.lehigh.edu/~erp4/saab/Upgrad ... ooler.html
Jos katsot sitä Jupen aeron kuvaa, niin se AMW:n race cooleri lähtee noista tötteröistä vasemmalle (mitä lie nyt onkaan). Tiellä ei siis ole kuin töötit.
Juu, sitä just tarkoitinkin, sehän on tosiaan apukuskin puolella enemmän jupella.
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
johniemi
"Aero"
Viestit: 342
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 12:44
Paikkakunta: Joensuu

Re: AM-WORKS

Viesti Kirjoittaja johniemi »

Tökkään tämän ylös kaikkien nähtäväksi... Tässä siis AMW:n hinnat noille coolereille.

-John

johniemi kirjoitti:Tässä vihdoinkin AM-Worksin vastaus ("vihdoinkin" siksi että en ehtinyt sitä laittaa aikaisemmin, tarjous oli tullut maileihin mutta en vaan kerinnyt laittaa sitä heti tänne)

----

Aluksi hieman selityksiä :
Paineputkisto=alumiiniputket,silikoniletkut,rosterilemmarit
core =jäähdyskennoston mitat ilman säiliöitä

Coolereita on tarjottu neljää eri kokoa:
AMW n.350-400hp
AMWs 400 + hp
RACE NIIN ISO KUIN MAHTUU millilleen
AMW50 50 mm kenno 61 mm päätylevy,iso pilli ja virtaa hyvin
Tarjous

> Saab 900:
> Saab 900S -90
> 900 S-90
> 900s -90
> 900 -92 aero, pelkkä cooleri
Tämä malli on kennon osalta helpoin, mutta paineputkisto on todella työläs.
AMW:llä on oma alumiinisten paineputkistojen taivutus kone ja irtokäyrien
valmistus !!!!!!Taivutetut putkistot ilman hitsauksia!!!

Coolerit
AMW 350e core 75x310x370
AMW s 428 e 75x310x 500
RACE 525e 75x420x520
Paineputkisto 250e
Asennus 210e


> Saab 9000:
> 9000T16 -87
> 9000T 1987
> 9000 CDE 2.3T -96
> 9000 -87 cc
> 9000 -96 CSE
> 9000 aero -95
> 9000 CSE 2,3t -95
Tätä en ole asentanut, mutta asiakkaiden mitoista olen tehnyt .Ilman
ilmastointia siihen
mahtunee todella julma kenno.
Coolerit
RACE 420e 75x310x720-748 !!!
AMW50 490 e 61x310x720
EI PAINEPUTKIA TARVITSE ...ilmastoitu malli ? ehkä 50-100e?
Asennus 160e


> Saab 9-3:
> 9-3 viggen
> 9-3 aero

Tein kyseiseen autoon coolerin ennen joulua,mutta en tehnyt siitä mitään
muistiinpanoja tai jigejä.Suht ok homma.

AMW 350e 75x310x370
RACE 428e 75x350xmaximi mikä mahtuu kuivaajan viereen.
Paineputki 50e
Asennus 180e

Optiot :

Lisäruiskun pesä ja fuel rail + letku 70e
Tehonmittaus asennus autoihin ennen ja jälkeen (2 vetoa) 80e
Lisäruisku ohjain joka on helppo säätää !!!RPM/kuorma/määrä 3D 390e
Suuttimet 100-135e kpl

----
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Onkohan tässä tuo AMW cooleri 9-3:ssa?
Koon puolesta lienee, aika kapea mutta onhan se korkea...

Kuva

Ei taida mennä ihan heittämällä uudempien 9-3/aero/viggen orkkisletkuihin suoraan ilman kennoa varten tehtyjä paineputkia.. (?)
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Eikö toi ole Jupen auto?
Eli sama kun
http://195.237.18.37/cooleri/cooleri_am.jpg

Vai onko jupella jotain enemmänkin pelissä tän asian suhteen.
Paikka ja "työkokemus" täsmää :lol:
#1730
500whp.net member
Vastaa Viestiin